Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:21 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:21 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 3:58 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Ponieważ wiele osób zainteresowanych startem reaktywowanej klasie Formuła 1 zastanawia się jak będą wyglądały przepisy to proponuje przeprowadzenie niezależnych konsultacji na forum.

Odszukałem wśród swoich materiałów stare przepisy które obowiązywały w 2006r.
Proszę o Wasze uwagi. W szczególności zależy mi aby wypowiadały się osoby które zamierzają wystartować.


MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:10 z napędem elektrycznym
Klasa E-10 Formuła
Przepisy techniczne
obowiązujące od 01.01.2006 r.

1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami samochodów biorących udział w wyścigach Formuły 1, Formuły 3 oraz Formuły 3000. Dopuszczalna odchyłka wymiarów w stosunku do oryginału +/- 10 %.
Dopuszczony jest tylny płat, nie może być on jednak szerszy od karoserii. Płyty brzegowe płata tylnego powinny być zgodne w proporcjach z oryginałem. Przedni zderzak musi być elastyczny, ustawiony równolegle do toru.. Antena giętka o średnicy max.∅ 4 mm i wysokości od ziemi max. 380 mm.

2. Napęd.
W klasie E-10 F dopuszczone są modele z napędem na tylną poprzez mechanizm różnicowy. Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.

3. Zawieszenie.
Model musi posiadać sztywną oś tylną. Dopuszczony jest jeden amortyzator olejowy.

4. Ogumienie.
Dopuszczone są tylko opony z pianki i mikrogumy. Dozwolone jest stosowanie środków zwiększających przyczepność opon. Niedopuszczone są opony z kolcami.

5. Silnik.
Modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem Johnson/Mabuchi typ 540 lub silnikiem, znajdującym się w fabrycznym zestawie handlowym.
Silnik musi posiadać łożyskowanie wirnika na panewkach ślizgowych, średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi), wirnik z minimalną ilością zwoi 23, nawiniętych pojedynczym przewodem. Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami ferrytowymi, trwale zamocowanym szczotkotrzymaczem i niewymiennymi wewnętrznymi szczotkami.
Zawodnicy używający nietypowych i nieznanych na rynku polskim silników powinni na żądanie Komisji Sędziowskiej udostępniać ich wiarygodnie udokumentowane dane techniczne.

6. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość - max. 43 mm,
- średnica - max. ∅23 mm.
Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

7. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią) max. 410 mm
- szerokość całkowita (z karoserią) max. 210 mm
- szerokość podwozia z kołami max. 210 mm
- wysokość całkowita z tylnym płatem max. 110 mm
- rozstaw osi min. 240 mm – max. 260 mm
- średnica opony założonej na piastę min. 45 mm – max. 60 mm
- szerokość opony założonej na piastę min. 28 mm – max. 48 mm
- ciężar minimalny 1000 g

8. Modele z napędem na dwie osie – E-10 F 4WD – promocja klasy.
W sezonie 2005/2006 modele z napędem na dwie osie startują według poniższych zasad:
- dopuszcza się wyłącznie zestawy fabryczne z silnikami, jakie dozwolone są w modelach z napędem na jedną oś,
- modele 4wd startują razem z modelami 2wd, jeśli do zawodów zgłosi się mniej niż 5 zawodników w klasie E-10 F
4wd – klasyfikacja końcowa prowadzona jest z podziałem na klasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 7:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Cześć!
ad1.
Przedni zderzak musi być elastyczny, ustawiony równolegle do toru.
Musi być? Chyba teraz są regulowane zderzaki ;) ?

ad3. Zawieszenie.
Model musi posiadać sztywną oś tylną. Dopuszczony jest jeden amortyzator olejowy.

Nowe konstrukcje mają dwa amorki albo i więcej, 1 główn i 1 poprzeczny, proponuję ten zapis wywalić nt, amorka,
to samo było w E12 ;)

Co do silnika:

- lipol 2s,
- silnik 17.5T

Z doświadczenia wiem, że 17.5T/Lipo2S w klasie GT10 (200mm pan car) jest wystarczające do zajefajnej zabawy ;)
GT10 z limitem 1050 gram i takim napędem wystarczająco było i jest szybkie, w F1 powinno się to sprawdzić.

Dostępne modele na rynku (te które znalazłem):
1. CORALLY NEW GENERATION F1 – DUAL COMPOSITE (Incl. F1 Body) TC 00141 (około 250 euro?)
http://www.the-border.com/product.php?p ... 725&page=1
2. CROSS '2009 F1 2wd with F1 body (około 150euro)
http://www.the-border.com/product.php?p ... 704&page=1
3. CROSS Fire Force F1 EP 2wd cf-01 (około 150euro)
http://www.the-border.com/product.php?p ... 704&page=1
4. HPI/HB Formula TEN (ceny jeszcze nie znam ;))
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 52&lang=en
5. Tamiya F104 (około 215$, na rctechu same dobre opinie, więc może to być dobry model)
http://www.rcmart.com/catalog/rc-tamiya ... 28960.html
6. 3racing (#KIT-F109) F1-09 1/10 RC Formula (100$ najtańsze, piszą dość dobrze o modelu, mam urle jakby co)
http://www.rcmart.com/catalog/rc-3racin ... 29740.html

Pozdrawiam,
m.a.

ps: swoją drogą GT10 200mm pan car to jest to :-)

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 8:08 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
Ad. 4 HPI/HB Formula TEN - cena 105,90 $
http://www.rcmart.com/catalog/rc-102850-formula-p-29462.html

7. Tamiya F103RM (w/body) - poprzedni model firmy Tamiya - cena około 119,90 $
http://www.rcmart.com/catalog/rc-tamiya-f103rm-wbody-49498-p-26775.html
jak widać skończyły się w tym sklepie - stock 0

8. przed świętami Bożego Narodzenia planowane jest wypuszczenie przez Tamiye nowej wersji która będzie dużo tańsza od F104 PRO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 8:26 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Cześć,

Każdy z modeli ma możłiwość montażu pakietu 7,2v tzw. stick pack. Jedynie ograniczyć silnik do np. sprawdzonego SATURNA 20T lub blaszaka JONSHON (podając oczywiścei ich numery katalogowe). Skala jest znana: 1:10. Nadwozie: wiadomo F1. Opony: pianki lub gumy - jak kto woli.

NIE PAKOWAĆ MOCNYCH SILNIKÓW I LI-PO.

Po co komplikować rzeczy nieskomplikowane?

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 10:39 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
Marku

model Corally ma układ akumulatorów 2x3 SUB-C
stick pack chyba nie wejdzie ponieważ tylna oś jest zawieszona na tzw. t-bar

co do silników to zgadzam się, że mocne silniki nie są najlepszym pomysłem

jeżeli chodzi o akumulatory to nie mam zdania

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2009 6:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 2:16 pm
Posty: 210
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl
Dajcie w przepisach alternatywę pozwalającą używać sprzetu odpowiedniego dla dzisiejszych czasów, a nie wymagające odkurzania szaf sprzed lat - jestem za lipo i BL 17.5 lub wiecej zwojów. Nie róbmy cyrku bo kiedyś tak było zapisane w przepisach. Przepisy są sprzed 3-4 lat a mozliwosci techniczne dzisiaj zupelnie inne. jezeli kalsa ma byc popularna to dajcie mozliwość stosowania dowolnej zbliżonej konfiguracji. Nie wyobrażam sobie kupowania teraz specjalnie dla F1 regla pod blaszaka chocby kosztował 30zł!

_________________
Pozdrawiam:
Adam Smuk
GG: 1170
No team!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2009 10:47 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Tak jak Adam mówi, iść za nowym.

Klasa ma być reaktywowana więć iść za nowym.

Z mojego doświadczenia (co prawda 1razowe ale intensywne w Wilnie) z GT10 (pan car 200mm) 17.5T/lipo 2S 5000 starczał na 2 biegi po 6 minut, 3 bieg też by się dało zrobić.

Dlatego F1 powinna być nowoczesną klasą, przy limicie wagi około 1000g taki zestaw jaki proponuję w zupełności
wystarczy do zapewnienia frajdy z jazdy i zmniejszenia nakładu pracy przy modelu :)

m.


ps: ja tam poczekam na pierwsze modele F1 startujące ;)

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 11, 2009 3:30 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 1:38 pm
Posty: 487
Lokalizacja: Warszawa
Przede wszystkim powstaje od nowa więc wprowadzanie starych zastosowań spowoduje w niedługim czasie zmiany przepisów na pośrednie,później bezpośrednie,a zawodnicy będą płacić..
BL+Lipo. Można ewentualnie ograniczyć pojemność akumulatora bo i tak nie będzie wykorzystywana,a zawsze jest taniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 11, 2009 4:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Patryk, pomysł z ograniczaniem pojemności akumulatorów już był w 540 (do 3800) i okazał się niewypałem. Przecież za chwilę nie będzie mniejszych LiPo niż 5000mAh w Hard Case takie ograniczeni jest więc niezbyt rozsądne. W tej chwili LiPo Hard Case 5000mAh można kupić taniej niż zwykły NiMH 4600.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 11, 2009 5:33 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 1:38 pm
Posty: 487
Lokalizacja: Warszawa
tylko rzuciłem propozycję:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 8:33 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Patryk Raczyński napisał(a):
tylko rzuciłem propozycję:)


A może to ziarno niezgody.... :lol:

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 11:30 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
W pełni popieram i podpisuję się pod propozycją Adama, Trzeba iść do przodu.
Pozdrawiam
Rysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 11:47 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Rysiek, z tym poparciem to ostrożnie.

Za:

- nowoczesne silniki,
- nowoczesne zasilanie
- wydatek na zasilanie i silnik jeden raz

Przeciw:

- F1 to nie modele GT10 - F1 ma wszystkie koła ODKRYTE (jakby ktoś nie wiedział),
- klasa dla początkującego będzie bardzo kasożerna (części przedniego zawieszenia - co strzał to wymiana), a co za tym idzie zniechęcająca do jazdy,
- są to modele 2WD - uczą jeździć ale nie od razu z dużymi prędkościami (przełożenia sa TROCHĘ inne niż w dziesiątce)

Jak narazie w dyskusji o przepisach biorą udział Ci co jeździli modelami w skali 1:12 i mają jakiekolwiek pojecie o jeździe modelem 2WD. I tutaj znów pojawi sie nieszczęsna TAMIYA z napędem 4WD :( a to już nie jest klasyczne F1.

Dlatego Panowie radzę dobrze przemyśleć kwestie silnika i zasilania.

To tyle sugestii z mojej strony.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 12:00 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
W związku z tym, że nie wiadomo ilu zawodników wystartuje proponował bym dopuszczenie każdego z tym co ma. Z tego co mi wiadomo klasa będzie rozgrywana jako pokazowa więc rywalizacja sportowa w sezonie halowym 2009/2010 będzie na dalszym planie. Ewentualne ograniczenia mogą odstraszyć potencjalnych zawodników. Docelowo proponuje aby zasilanie i silnik były takie same jak w klasie 540, czyli prawdopodobnie najnowsze ogniwa LiPo i LiFe oraz silniki bezszczotkowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 12:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Jacek Żurek napisał(a):
Docelowo proponuje aby zasilanie i silnik były takie same jak w klasie 540, czyli prawdopodobnie najnowsze ogniwa LiPo i LiFe oraz silniki bezszczotkowe.



Co to za brednie!????

Przypominam, że klasa 540 to 5 celek + szczotkowy 20T i tutaj raczej NIJAK SIĘ NIE MA ;)))

Moim zdaniem powinni jechac odważni na tym co uznają za stosowne, jak teraz jest promocja tej klasy, potem
po zdobyciu doświadczenia można by wydzielić:
- młodzież (słabe silniki),
- starzy wyjadaczne (już coś konkretniejszego).

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:21 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL