Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:02 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:02 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 18, 2007 10:19 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Klasa SPEC to całkowicie osobny temat. Najpierw długie przekonywania zawodników że nie ma przepisów bo silniki sa dokładnie wybierane a przepisy EFRY baardzo dokładnie tłumaczone - a potem wpuszczenie do klasy silników-bubli, tak poprostu bez zastanowienia.

Juz od poczatku tworzenia przepisów dla klasy SPEC zdecydowana wiekszość mówiła aby zapis ograniczyć TYLKO do słów : silnik minimum 17 zwoi. Tylko co z tego - widocznie słyszalnośc w danych chwilach była znikoma bo słuchało sie bredni, mniejszości i innych czynników o których nie wspomnę.

Na forum komisji napisałem 9.02.2007r:

A może pójśc po rozum do głowy i podpatrzeć jak to robią nasi południowi sąsiedzi?

Dogadać się z jednym (słownie JEDNYM) dystrybutorem, podpisać z nim umowe na "bycie" na każdych zawodach i mając w ofercie wirniki 17x2 obojetnie jakiej firmy, i przestac kombinować z kątami wyprzedzenia. Sprawa byłaby prosta i załatwiona raz a porządnie.

A kontrola prosta i łatwa.


Odpowiedzi i jakiegokolwiek ustosunkowania się ze strony kogokolwiek z członków komisji - ZERO. Żadnego odzewu.
Zobaczymy z czym nas teraz ożenią.

ps. Słyszałem że EFRA wprowadza nakaz kichania po każdym okrążeniu w celu lepszej komunikacji na poziomie zawodnik-sędzia tz. sędzia będzie wiedział że zawodnik wie że przejechał pętlę a pchełka policzyła kółko :P (taki mały żarcik)

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 20, 2007 11:16 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Odnośnie Tomka propozycji obniżenia kosztów w 540 to wydaje mi się, że jest to pomysł bardzo kłopotliwy w realizacji. Problemy będą np. z wyceną elementów, które zostaną przecenione przez dystrybutorów (tuż przed zawodami) lub szybką aktualizacją listy dopuszczonych elementów.

Moja propozycja jest taka, żeby nie dopuścić do klasy 540 modeli "Topowych" to znaczy takich które są zbudowane na węglu i ich premiera odbyła się do np. dwóch lat wstecz (liczył by się rok premiery a nie dokładna data).
Przykład:
Cyklon, Cyklon Hara - zakaz - modele nowe konstrukcyjnie premiera nie więcej niż dwa lata wstecz
Cyklon S - dopuszczony - płyta nie jest z włókna węglowego
Pro 4 - dopuszczone - premiera modelu wcześniej niż dwa lata temu
Dodatkowo, taki zapis w przepisach zmusi zawodników z czołówki 540, chcących jeździć modelami "Topowymi" (drogimi) do przejścia do klasy SPEC.
To taki pomysł na szybko ale.... :D

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 12:23 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Paweł Michalski napisał(a):
Odnośnie Tomka propozycji obniżenia kosztów w 540 to wydaje mi się, że jest to pomysł bardzo kłopotliwy w realizacji. Problemy będą np. z wyceną elementów, które zostaną przecenione przez dystrybutorów (tuż przed zawodami) lub szybką aktualizacją listy dopuszczonych elementów.

Na sprzedaży zależy najbardziej dystrybutorom. Zapewniam Cię, że zadbają, żeby przecena była wystarczająco wcześnie.

Paweł Michalski napisał(a):
Moja propozycja jest taka, żeby nie dopuścić do klasy 540 modeli "Topowych" to znaczy takich które są zbudowane na węglu i ich premiera odbyła się do np. dwóch lat wstecz (liczył by się rok premiery a nie dokładna data).
Przykład:
Cyklon, Cyklon Hara - zakaz - modele nowe konstrukcyjnie premiera nie więcej niż dwa lata wstecz
Cyklon S - dopuszczony - płyta nie jest z włókna węglowego
Pro 4 - dopuszczone - premiera modelu wcześniej niż dwa lata temu
Dodatkowo, taki zapis w przepisach zmusi zawodników z czołówki 540, chcących jeździć modelami "Topowymi" (drogimi) do przejścia do klasy SPEC.


A co to znaczy "topowy" (drogi) model.
Czy ta propozycja rozwiązuje problem szybkiej listy legalnych modeli.
Przypominam, że samym podwoziem się nie pojedzie na zawodach. Pozostały sprzęt jest w porównywalnej cenie, a niektóre elementy bardziej wpływają na osiągi niż samo podwozie.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 7:48 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
A może proste rozwiązanie.Każdy zawodnik ,który chciałby jeżdzić w klasie 540 wpłaciłby na rzecz Komisji po 540 zł,a ta dała ,by mu model odpowiedni.Nie było by podchodów innych dilerów,nie było by kombinacji z przepisami.Komisja uznała by ,że jest to jedyny słuszny model i już.
Gdyby się sprawdziło to można by wprowadzić w Specu 17T tj .1700 zł,a w Modyfajcie np 3,5T czyli 3500 zł :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:27 am 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
A ja mam inną propozycję.
Zawodnik chcący startować w zawodach przedkładałby zaświadczenie o dochodach na członka rodziny. Jako kwotę bazową mozna przyjąć np wysokość dochodu przy jakiej przysługuje np. dodatek mieszkaniowy.
Następnie określono by krotności kwoty bazowej zaliczające zawodnika do poszczególnej klasy: na przykład
< 2 x kwota bazowa - klasa 540
< 4 x kwota bazowa - klasa Spec
> 4 x kwota bazowa - klasa Modified
> 6 x kwota bazowa - tylko spaliniaki
Zaświadczenie o dochodach składano by dwa razy w roku. Oczywiście ważne byłoby tylko zaświadczenie wystawione przez Urząd Skarbowy.
Tadeusz Żelazo.
PS. Tomek M.
Jako młoda osoba bardziej powinieneś wierzyć w to że rynkiem rzadzi prawo popytu i podaży. A każdy interwencjonizm władz ten rynek rezregulowuje.
A na serio. Nie tędy droga. Modelarstwo może zwiekszać swoją popularność tylko przez coraz wiekszą liczbe imprez lokalnych. Imprez jednodniowych z dojazdem w granicy 2,5-3 godzin.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:30 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Każdą propozycję da się doprowadzić do absurdu przez jej przebarwienie. To żadne odkrycie, a podstawowa zasada erystyki. Jednak takie rozwiązanie nie prowadzi do rozwiązań, a jedynie daje poczucie dla jednej ze stron, że wygrała spór.

W wolny rynek wierzę. I to bardzo. Wielu ludzi twierdzi, że za bardzo.
Przeczytałem kilka razy swoją propozycję i nie wiedzę tam żadnego zaburzenia wolnego rynku. Znowu przeczytałem... i dalej jej nie widzę.

Tak może dla wiadomości czytających moja propozycja jest wzorowana na sporcie samochodowym (nie bezpośrednio) i tamtych klasach budżetowych.

Paweł Żelazo napisał(a):
A na serio. Nie tędy droga. Modelarstwo może zwiekszać swoją popularność tylko przez coraz wiekszą liczbe imprez lokalnych. Imprez jednodniowych z dojazdem w granicy 2,5-3 godzin.

Ja sie z tym całkowicie zgadzam. Widzę za to jeden problem. Nie usłyszałem nigdzie jak namówić ludzi do organizowania takich imprez. Cel jest dobry tylko pomiędzy chwilą obecną, a celem jest błędne koło, które trzeba przerwać. Zaproponowałem coś, co w moim przekonaniu jest właśnie przerwaniem takiego koła.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:54 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Paweł Żelazo napisał(a):
A ja mam inną propozycję.
Zawodnik chcący startować w zawodach przedkładałby zaświadczenie o dochodach na członka rodziny. Jako kwotę bazową mozna przyjąć np wysokość dochodu przy jakiej przysługuje np. dodatek mieszkaniowy.
Następnie określono by krotności kwoty bazowej zaliczające zawodnika do poszczególnej klasy: na przykład
< 2 x kwota bazowa - klasa 540
< 4 x kwota bazowa - klasa Spec
> 4 x kwota bazowa - klasa Modified
> 6 x kwota bazowa - tylko spaliniaki
Zaświadczenie o dochodach składano by dwa razy w roku. Oczywiście ważne byłoby tylko zaświadczenie wystawione przez Urząd Skarbowy.
Tadeusz Żelazo.


Witam,

Bardzo zabawne acz niewiele wnoszace do tematu dywagacje w ktorych zapomnial Pan zwrocic uwage ze nie tylko dochody ale rowniez wydatki maja wplyw na ilosc pieniedzy dostepna na cele modelarskie. Trzeba wiec rowniez zadac szczegolowego rozliczenia z wydatkow rodziny kazdego modelarza. :D

Paweł Żelazo napisał(a):
... rynkiem rzadzi prawo popytu i podaży. A każdy interwencjonizm władz ten rynek rezregulowuje.
A na serio. Nie tędy droga. Modelarstwo może zwiekszać swoją popularność tylko przez coraz wiekszą liczbe imprez lokalnych. Imprez jednodniowych z dojazdem w granicy 2,5-3 godzin.


Panie Tadeuszu,

Pan wie cos czego Amerykanie nie wiedza i tak bardzo nie_wolno_rynkowo wprowadzaja ograniczenia cenowe na przyklad na silniki w klasie stock:

8.5.3.2 Approved stock motors must be commercially available through hobby distributors and hobby dealers nationwide for a maximum retail price of $46, including any after market tuning and preparation.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 11:20 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Czytam, czytam i .... cieszę się, że klasa mikro się rozwija z prędkością światła. Może dlatego, że cześć zawodników ma dość tych wszystkich ograniczeń w klasach 1:10? Osobiście zrezygnowałem z 540 na rzecz mikro i nie żałuję. Przepisy są jasne, jest wyraźny podział na klasy wynikjający z zasilania, opon i silnika i to wszystko. Jeśli chodzi o 540 to według mnie ograniczenia sprzętowqe nic nie dadzą, zawsze znajdzie się sposób aby je obejść. Bazować trzeba na ambicji zawodników. Niech 540 będzie klasa pucharową a do tego jeszcze zawodnicy z pierwszej powiedzmy trójki mają zakaz startów w tej klasie w następnym sezonie i po sprawie. Niech za tym idzie liberalizacja przepisów SPEC odnośnie silników i wtedy klasa 540 będzie klasą dla początkujących. Poza tym czyż nie będzie obciachem objechanie przez Mistrza Polski modelem za kilka tys. złotych początkującego zawodnika z używanym modelem za 200zł? Z czego taki Mistrz Polski będzie miał satysfakcję? Że dokopał początkującym? Głośno mówmy o klasie 540 jako o klasie dla początkujących a wielu zawodników potraktuje sprawę ambicjonalnie i przejdzie do SPEC o ile w SPEC przepisy nie będą tak rygorystyczne jak obecnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 11:27 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Przemek Morawski napisał(a):
Poza tym czyż nie będzie obciachem objechanie przez Mistrza Polski modelem za kilka tys. złotych początkującego zawodnika z używanym modelem za 200zł? Z czego taki Mistrz Polski będzie miał satysfakcję? Że dokopał początkującym? Głośno mówmy o klasie 540 jako o klasie dla początkujących a wielu zawodników potraktuje sprawę ambicjonalnie i przejdzie do SPEC o ile w SPEC przepisy nie będą tak rygorystyczne jak obecnie.


To nie chodzi o tego "mistrza". Ja mam go głęboko w poważaniu. Chodzi o tego początkującego z modelem za 200 zł. Obawiam się, że będą to jego ostatnie zawody, a bez dopływu dużej ilości ludzi modelarstwo w Polsce nie będzie tanieć i się rozwijać.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 1:12 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 21, 2004 12:08 am
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa
Ja osobiście jestem za tym aby ograniczeń był jak najmniej. Jako współtwórca przepisów do klasy Micro 1:18 taką zasadą się kierowałem.
Jednak ja też kilka razy przeczytałem propozycję Tomka i nie widzę w tym nic niezrozumiałego a tym bardziej powodującego jakieś duże wątpliwości, obawy czy sprzeciw.
Jeśli chcemy mieć klasę budżetową rozgrywaną w skali całego kraju z tytułami Mistrza Polski to taka propozycja jest bardzo dobra.
Rozsądne jest aby istniały klasy w stylu początkująca, średnia i zaawansowana z modelami, których chyba jest najwięcej obecnie w Polsce. Jednak nie chcemy chyba aby klasa początkująca była już polem do wyścigu zbrojeń i miejsca wiecznych debiutantów, ścigających się w niej kilka sezonów. Z różnych powodów nie chcących przejścia do klasy bardziej zaawansowanej.
Pytanie jest - co chcemy osiągnąć. Jak na to sobie odpowiemy to jak do tego dojść będzie już o wiele prostsze.
Tomek pokazuje odpowiedz na oba powyższe pytania.

Kwestia organizacji samych zawodów to osobna historia i takie akcje jak treningi w Warszawie i wielu innych miastach, cykl imprez Defena, Connect Cap, ATA, Micromania i wiele więcej jest bardzo dobrym kierunkiem rozwoju naszej wspólnej pasji. Jedyne co to nie zabijajmy tego swoim malkontenctwem a wspierajmy chociaż dobrym słowem jak nie czynem.
Jak popatrzymy na wzrost liczby imprez w przeciągu ostatnich lat to takiego współczynnika nie ma nawet gospodarka Chin i Indii.

_________________
Paweł A. Szymański


Ostatnio edytowano Śr lut 21, 2007 1:20 pm przez Paweł A. Szymański, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 1:18 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
A może ,żeby dać Wszystkim równe szanse na zdobycie tytułu i Mistrza Polski z klasy Modyfait zawiesić na dwa lata,aż mu ręka zgrabieje i zacznie od nowa.
Nie prościej zrobić tak jak gdzieś to już robią:jednakowy silnik i odpowiednie przełożenia dla danego wózka.Średnicę ataku i odbioru jest najłatwiej mierzyć,a Wszyscy będą miełi takie same mniejwięcej szanse.
Jak modele będą nie zaszybkie ,bo ograniczone przełożeniem,to mistrzom szybko znudzi się wożenie d....,a da szansę tym co się uczą.Nawet duże pojemności akumulatorów dużo nie pomogą,a i silniki starczą na dłużej.
A wszelkie ograniczenia,wyceny,mierzenia pojemności są nie realne ,bo nieegzekwowalne.
Modelarstwo ,jak powstanie Związek,będzie sportem kwalifikowanym i nie bardzo będzie miejsce na sentymenty finansowe.Trzeba tworzyć zawody lokalne takie jak np.w Nowej Wsi pod Warszawą,gdzie liczy się na palcach,a zawodnicy nie są zmuszani do przestrzegania ścisłych przepisów co do modeli.Tam liczy się zabawa,tam uczy się modelarstwa,z tamtąd jest droga do Mistrzostw...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 1:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Zaremba Lesław napisał(a):
A może ,żeby dać Wszystkim równe szanse na zdobycie tytułu i Mistrza Polski z klasy Modyfait zawiesić na dwa lata,aż mu ręka zgrabieje i zacznie od nowa.
Nie prościej zrobić tak jak gdzieś to już robią:jednakowy silnik i odpowiednie przełożenia dla danego wózka.Średnicę ataku i odbioru jest najłatwiej mierzyć,a Wszyscy będą miełi takie same mniejwięcej szanse.
Jak modele będą nie zaszybkie ,bo ograniczone przełożeniem,to mistrzom szybko znudzi się wożenie d....,a da szansę tym co się uczą.Nawet duże pojemności akumulatorów dużo nie pomogą,a i silniki starczą na dłużej.


To nie chodzi o równe szanse. To chodzi o nie zniechęcanie na samym początku zaporowymi cenami nowych zawodników.
Nie można czerapć przykładów z krajow, gdzie zawodników są tysiące. Oni już przeszli ten etap i maja inne problemy.

Zaremba Lesław napisał(a):
A wszelkie ograniczenia,wyceny,mierzenia pojemności są nie realne ,bo nieegzekwowalne.

Nigdzie nie zaproponowałem nawet jednego pomiaru. Wycena to porównanie liczby z katalogu z kwotą ograniczenia i byłoby dokonywane na spokojnie.
Czy pomiar przełożenia dokonywany może być jakąś magiczną metodą, która jest egzekwowalna?


Zaremba Lesław napisał(a):
Modelarstwo ,jak powstanie Związek,będzie sportem kwalifikowanym i nie bardzo będzie miejsce na sentymenty finansowe.Trzeba tworzyć zawody lokalne takie jak np.w Nowej Wsi pod Warszawą,gdzie liczy się na palcach,a zawodnicy nie są zmuszani do przestrzegania ścisłych przepisów co do modeli.Tam liczy się zabawa,tam uczy się modelarstwa,z tamtąd jest droga do Mistrzostw...

Słucham propozycji, jak namówić więcej takich Zbyszków do organizacji podobnych zawodów.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 2:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Kto zrobi spis cen na dopuszczone modele i elementy.
Sezon za paseeem,a my ani kalendarza,ani przepisów,a można inaczej:
http://www.masters.cz/rc-kalendar-zavodu

Trzeba będzie powołać następną komisję do badania rynku modelarskiego,ponieważ wraz z rozwojem technicznym,ceny maleją.Nie jest to może tak jak przy komputerach,że kupując coś nowego,mamy przestarzałe.
Kto będzie analizował te ruchy na rynku od strony egzekwowania przepisów.Są do rozdysponowania żony i dziewczyny członków komisji.
Chyba ,że się uprości i zakaże indywidualnego importu i wtedy trzeba będzie mieć zaświadczenie od dilera,że się kupiło za tyle i tyle.
To właśnie dilerów trzeba zachęcać(nie tak jak dotychczas)do organizowania imprez lokalnych,wyławiania talentów i wspomagania ich na arenie mistrzowskiej.
Tu paradoksalnie przyznam,że to co robi ATA jest dobre ,ale do pewnego momentu,kiedy "urusł" jej apetyt na tytuły mistrzów Polski.
Trzy klasy sztandarowe powinny być typowo sportowe.(bez sztucznych ograniczeń budżetowych,które w naszych warunkach są nieegzekwowalne)
Brak odpowiedniej ilości sędziów,a tu jeszcze będzie potrzebny księgowy.
Zanim udowodni się kto za ile ma sprzęt,może się skończyć czas przeznaczony na zawody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 2:58 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
Dawno nie czytalem tego wszystkiego co sie tutaj pisze... ale ze dzisiaj mnie jakos "wzielo" i przeczytalem cos co dotyczny klasy w ktorej jezdze...

Wg mnie to nie ma zadnego sensu (z pelnym szacunkiem dla autorow) bo to ile kto w ta zabawe kasy wlozy zalezy od jego "obrotnosci" - wiem to po sobie. Mlodzi jak zaczynaja jezdzic kupuja w sklepie ktory nie zawsze daje im najlepsza oferte - i sporo przeplacaja...
np. ja kupujac wszystko co mam do tej klasy wcale nie placilem niewiadomo ile (nie mowie, ze tanio bylo, zle mimo wszystko...), a najlepsze w tym wszystkim jest to, ze 90% tego co kupilem kupilem za to co uzbieralem, albo zarobilem - mam 17 lat (jutro 18 :P) i nawet normalnie pracowac nie moge.

A te wszystkie ograniczenia nic nie dadza - nawet jak mlody dostanie sprzet z najwyzszej polski a nic nie bedzie potrafil to nic mu to nie da - dostanie baty od tego co myslal jak kupowal i nie podchodzil do tego "co drogie to dobre"

Jesli chodzi o sama klase 540 - widzilaem tam sporo dobrych modeli... i co? zupelnie nic...

Jesli juz chcemy robic cos dobrego to ja proponuje zoorganizowac jakis "program pomocy nowym" - doradzanie co kupowac, jak ustawiac, jak uzywac - przyniesie to im wieksze korzysci, niz zmuszanie tych ktorzy juz nakupili mase sprzetu do wymiany go na slabszy bo sie w normach klasy nei miescil...

A jesli chodzi o ta sama pomoc - mlody bedzie wiedzial jakie kapcie kupic na hale? jakie na asflat? ktos mu moze podpowie... ale zalozy jakies nieprofilowane wkladki, najtansze dostepne felgi i bedzie po oponach po 1 zawodach a jak w cos strzeli to i po calym kole - taki prosty przyklad, ale strata ~120zl dla mlodego... a jakby dobrze kupil to zaplaci np. 150zl i jezdzi caly sezon - wiec na czym lepiej wyjdzie?

Albo buda - kupuje HPI/jakas chinska podroba (moje wspomenie :D) za 75zl - maluje farbami za 40zl = 115zl - jedzie na pierwsze zawody - na 100% nie raz w cos przykopci i buda sie nadaje do kosza po zawodach - tak bylo u mnie... a buda z dziora w srodku, albo oderwanym przodem nie pojezdzi... :D
a kupujac proto - przy zaowdanikach DD (destruction derby) wytrzyma ~0.5 sezonu a kosztuje prkatycznie tyle samo... - tez taniej nie bedzie mimo tego, ze byloby ograniczenie...

Regulator - powiedzmy ze do 200zl - mlody kupi sobie 2 kierunkowy, bo bedzie myslal, ze kiedys mu sie te wsteczny przyda... a ja wiadomo 2-u kierunkowe maja znacznie wieksza opornosc wew - mlodzy ma wiekszy spadek napiecia na reglu... a ten bardziej doswiadczony kupi sobie z opronoscia wew 2 razy mneijsza i juz ma efekt taki, jakby mial dobre akusy... :P - a koszt niby taki sam

Akusy - mlodzy kupi sobie jakies np takie: http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... s_id=21410 - swietny przyklad... :D - 3 szt. i jeszcze zostawi te bajeczne wtyczki...
a ten ktory wie co i jak kupi sobie 2 gp/intellecty, dorzuci goldy - albo bedzie lutowal tak jak ja kiedys :D i wyjdzie na tym nieporownywalnie lepiej niz ten mlody chociaz tamten ma 3 akusy a ten 2 - zaplacili prkaktycznie tyle samo - wiadomo jaka jest roznica miedzy takimi wynalazkami... :P + wtyczka tamiyi to juz wogole masakra... :)

Jeszcze by mozna bylo cos wymyslic z takich przykladow, ale to nie o to chodzi... mlodych trzebabby nauczyc co kupowac, i jak DOBRZE tego uzywac - bo nawet jesli kupi wszystko dobrze to bardzo szybko moze skopcic regla, albo zalatwic akusy...

Jesli mieliby miejsce, lub jakas doswiadczona grupe zawdownikow - wolontaruszy, ktorzy by chetnie im pomagali, chociaz byloby to na zasadzie ze sie mu tlumaczy 100 razy to samo zanim zalapie, ale w koncu zalapie to juz bedzie jakis sukces... to samo jesli chodzi o ustawienie modeli, smarownie opon, dobor przelozenia, uzywanie silnika w 540, jakas technika jazdy, zasady zachowania na torze itd...

Tak jak pisalem - moim zdaniem to przyniosloby wieksza korzysc dla wszystkich - nowi dostaliby wartosciowa pomoc od doswiadczonych juz w tych klockach, a Ci ktorzy maja juz swoj dorobek w tej klasie nie beda cierpiec przez "niewiedze".

Celem mojego postu nie bylo zadne obrazenie kogokolwiek, wtracanie sie w nie moje sprawy, czy tez podwazenie sensu pomyslu Tomka- bo obecnie jesli chodzi o ograniczenie juz tych kosztow to jest to najlepsza opcja z dotychczasowych.

Jak znam zycie to znajedzie sie pewnie troche osob, ktore napisza, ze jestem jakims debilem, ze takie rzeczy pisze... ale takie jest moje zdenie :P

_________________
Dlatego kochamy off-road :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr maja 31, 2006 9:35 pm
Posty: 237
Lokalizacja: Murowana Goślina
Rafał Malczyński napisał(a):

ciach
obecnie jesli chodzi o ograniczenie juz tych kosztow to jest to najlepsza opcja z dotychczasowych.

Jak znam zycie to znajedzie sie pewnie troche osob, ktore napisza, ze jestem jakims debilem, ze takie rzeczy pisze... ale takie jest moje zdenie :P



tylko jest mały problem jak młodych tego nauczyć ? i gdzie ?

modelarnie nie istnieją.
A praktyka pokazuje , że kupuje się model i dopiero później zaczyna sie jeździc na zawody i płacić tam frycowe

_________________
Syn Jeździ |Associated RC18T Factory Team | Scalpel | b44

Odwiedź Tani Hosting dla Ciebie z generatorem stron


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:02 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL