Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 5:22 am

Teraz jest So maja 18, 2024 5:22 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:54 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Tomek.
Klasa budżetowa to moim zdaniem zły pomysł. Ale może mnie do tego pomysłu przekonasz podając jakiś przykład z realu.

Tym wszystkim co płaczą nad biednymi zawodnikami z modelami za 200 zł którzy nie mają szans z zawodnikami z modelami za kilka tysięcy złoty - niech wyciągną wnioski z biegu sponsorskiego w Lublinie. Tam tylko topowe wózki, słabe silniki z którymi powinni sobie najlepiej poradzic powinni jeżdżacy nim na codzień. A jaki wynik.
A może tak zorganizować wyścig dwóch wczesniej wymienionych zawodników. Zamienią sie sprzętem. O wynik wyścigu jestem spokojny.
W skali 1:1 przeprowadzona podobny eksperyment na torze w Niemczech.
Ciekawskim proponuję zajrzec do Auto-Światu.
Pozdrawiam.
Tadeussz Żelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Paweł A. Szymański napisał(a):
...A to doprowadziło do miejsca gdzie chyba większość osób nie chciała aby trafiła ta klasa.

Dodanie do obecnych przepisów tylko punktu aby używać określonego przełożenia (raczej nie mniejszego niż określone w przepisach, na sezon czy na daną imprezę) nie poprawi sytuacji z wyścigiem zbrojeń.
Aby klasa 540 spełniła początkowe założenia jej powstania, to nie wystarczy. Obwarowań musi być więcej. Propozycja Tomka jest logicznym rozwiązaniem.
No chyba, że tak jak jest teraz to wszystkim się podoba ?


Witam,

Zastanawiam sie czy nie mozna byloby okreslic jakie moga byc maksymalne obroty NA KOLACH przy okreslonym napieciu na silniku.

Zalatwiloby to kilka dzisiejszych problemow z wyscigiem zbrojen.
1. selekcjonowane cele nie mialy by znaczenia
2. Przelozenie i silnik tez nie mialyby znaczenia

Byloby to cos w rodzaju KV silnika tylo dla calego napedu modelu.
Przepisy okreslaly by ilosc obrotow na kolach na jeden volt zasilania.
Przy tak ustawionych modelach tylko umiejetnosci kierowcy i smarowania kol mialyby wplyw na wynik.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 7:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 21, 2004 12:08 am
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa
Lepszy pomysł mają w stanach na coś takiego. Każdy daje do puli silnik o obrotach nie mniejszych niż określone. A potem jest losowanie. Jeździsz na tym co ci się trafi. Może to być też silnik jaki sam dałeś. Po zawodach odbierasz swój silnik.

A o dążeniach wszystkich do ścigania się w jednej z trzech klas to powiem tak:
Ile krajów stać aby mieć tyle klas torowych elektrycznych w skali 1:10 z rozgrywanymi Mistrzostwami Kraju. Czy tylko u nas tak jest, że klas będzie więcej niż zawodników.
Jak powstawała klasa 540 to była jeszcze klasa STOCK.
I okazało się, że dużo osób wyemigrowało z Stock'a i przeszło do 540. Ale klasy stały się nazbyt porównywalne i dlatego zaowocowało to ewolucja z STOCK do SPEC. Z przepisami, które dodatkowo napędziły chętnych do klasy 540.
Okazało się również, że klasa TopStock nie zniknęła wchłonięta przez 540.

Do czego chcemy doprowadzić ?
Za dużo tego jest. Za granicą luki wypełniane są przez imprezy organizowane przez sponsorów czy kluby regionalne. To one tworzą własne przepisy i obostrzenia. To takie imprezy zrzeszają początkujących i okazjonalnych modelarzy.
Na razie drepczemy w miejscu i to jeszcze gdzieś w odosobnieniu do całej stawki z naszymi przepisami.

_________________
Paweł A. Szymański


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 7:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
W przepisach niemieckich jest podane kryterium jakie musi spełniać silnik.Ponieważ jest tam silnik rozbieralny,to są określone i szczotki i sprężynki.Oraz dla pełnego ograniczenia silnika dane z hamowni Robitronic(notabene P.J.Matukin zakupił taką od P.Żelazo)można by określić maksymalne ,nieprzekraczalne parametry na podstawie badań kilku nowych silników i na zawodach np.pierwszym trzem sprawdzić.Pomiar jest prosty i bez ingerencji do silnika.Przełożenie stałe dla wszystkich modeli też zbliża szanse.Trochę będzie trzeba włożyć pracy ,aby model miał jak najmniejsze opory toczenia (zadbany Sprint może lżej chodzić niż Cyklone.

PS.Jako ciekawostkę mogę powiedzieć,że Pan Gawlik zrobił hamownię dla modelu t.j.model stawia się na rolkach.Ma ją pokazać w Nowym Targu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 8:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Paweł Żelazo napisał(a):
Tomek.
Klasa budżetowa to moim zdaniem zły pomysł. Ale może mnie do tego pomysłu przekonasz podając jakiś przykład z realu.

Sport samochodowy a w nim rajdy samochodowe mają klasy budżetowe. Tam oczywiście "budżetowość" osiąga się popraez bardzo ścisłą kontrolę techniczną. Ze względu na to, że w naszych warunkach (mam na myśli modelarstwo, a nie Polskę) jest ona nie możliwa do przeprowadzenia zaproponowałem budżetowość sprowadzoną wprost do pieniędzy

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 8:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Zaremba Lesław napisał(a):
W przepisach niemieckich jest podane kryterium jakie musi spełniać silnik [...] Trochę będzie trzeba włożyć pracy ,aby model miał jak najmniejsze opory toczenia (zadbany Sprint może lżej chodzić niż Cyklone.


Koszt silnika stanowi nie więcej jak 5% wartości sprzętu. Mi nie chodzi o stworzenie nowej klasy. Chodzi o stworzenie klasy, która pozwalałaby z niskim budżetem mieć samopoczucie, że się ma taki sam sprzęt jak Mistrz Polski w tej klasie. Jestem co do tego przekonany, że to dobre samopoczucie zawodników jest największym motorem napędowym modelarstwa. USA jest tego najlepszym przykładem.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 8:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Tomek Massalski napisał(a):
...
2. Powołujemy kilkuosobową komisję (powiedzmy pięcioosobową), której czlonkowie mają prawo podejmować decyzje dwuosobowo. To jest dla zapewnienia szybkości działania.
... Lista koniecznie musi byc cały czas w postaci aktualnej dostępna na stronie www


Żeby pokazać ,że czytam posty to mam propozycję do punktu drugiego.Do komisji proponowałbym żony lub dziewczyny członków obecnej komisji.Nie kto inny jak Nasze kobiety stoją na straży Naszych modelarskich budżetów.Ta ciągła inwigilacja(a co to za paczka,a skąd ,a ile kosztowało,a poco ci to i t.d.)zmuszająca Nas do konspiracji,kłamstw(że to niby kolegi,że pożyczone).Napewno zrobią to sumiennie. :D
Co do informacji na stronie,na której,na tej gdzie za oddychanie dostaje się bana?Ktoś coś kupi zadrogiego i ban niewyjęty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:03 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Tomek Massalski napisał(a):
Paweł Michalski napisał(a):
1. wycena podzespołów używanych

Tomek Massalski napisał(a):
1. Ustalamy ile można wydać na poszczególne zasdnicze części modelu: podwozie, regulator, silnik, akumulatory, odbiornik, serwo (to powinno wystarczyć)

Pozostałych części nie oceniamy


Zapytam inaczej, chcę kupić używany uszkodzony regulator za np. 100 zł (nowy u dystrybutora kosztuje 600zł), wymieniam własnoręcznie jakiś tam tranzystorek w środku (za powiedzmy 20zł) i co dalej ? Ile jest wart taki regulator ? Mogę go używać, czy mam kupić gorszy za 200zł ?

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Paweł Michalski napisał(a):
...Zapytam inaczej, chcę kupić używany uszkodzony regulator za np. 100 zł (nowy u dystrybutora kosztuje 600zł), wymieniam własnoręcznie jakiś tam tranzystorek w środku (za powiedzmy 20zł) i co dalej ? Ile jest wart taki regulator ? Mogę go używać, czy mam kupić gorszy za 200zł ?


Ludzie badzcie powazni :evil:

Niedlugo ktos zapyta:
"a co jesli znalazlem regulator na ulicy?"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:16 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 20, 2004 4:14 pm
Posty: 393
a co jesli znalazłem regulator na ulicy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Tomek Massalski napisał(a):

Koszt silnika stanowi nie więcej jak 5% wartości sprzętu. Mi nie chodzi o stworzenie nowej klasy. Chodzi o stworzenie klasy, która pozwalałaby z niskim budżetem mieć samopoczucie, że się ma taki sam sprzęt jak Mistrz Polski w tej klasie. Jestem co do tego przekonany, że to dobre samopoczucie zawodników jest największym motorem napędowym modelarstwa. USA jest tego najlepszym przykładem.


Prekursorem tego była ATA,chcąc wprowadzić MF do Mistrzostw Polski.Można by zamiast i wtedy Wszyscy będą mieli modele jak mistrz.
A zapewniam,że jest wielu w 540 z topowymi modelami,którym daleko do pudła.A dlaczego każe Pan patrzeć za ocean,a nie za najbliższe granice.Wzorce mamy pod nosem,a poza tym w Stanach biją Murzynów.
Problem w klasie 540 niebył w kwestii finansów,tylko Komisja stworzyła sobie problem z trzema czołowymi zawodnikami w tej klasie i zaczęła grzebać w przepisach.
W tej klasie do Nowego Targu zgłosiło się 14 seniorów,11 juniorów i tylko 10 młodzików.Natomiast klasa Spec ze Swoimi 3 seniorami dowodzi,że jest dla młodzieży.I tu teoria o biednych dzieciach które trzeba wprowadzać ,do modelarstwa,troszeczkę się dewaluuje...

PS.do Marka Pleskacza.To nie żart.Mamy regulatory LRP Q2 które kosztowały po 800 zł.Około rok temu chciałem jeden sprzedać za 400 zł.Kupca nie znalazłem.Czyli jego wartość jest mniejsza niż te 400 zł.
To jak go określić skoro na jakiś tam sklepach internetowych występuje jeszcze po 200 eur.Chyba że wprowadzi się taki przepis,że wszystko nowe i po cenach "budżetowych",a stare drogie na śmieci.Żeby te wszystkie ceny ogarnąć,jaką machinę trzeba by uruchomić do sprawdzania cen.Coś to mi pachnie "starym"
Jeśli chce się propagować modelarstwo to trzeba organizować jak najwięcej zawodów.Swoje siły wypalać nie na obliczeniach wartości elementów składowych modelu.
Trzeba mieć inicjatywę.Przykład Murowanej Gośliny i to nie w wydaniu dwóch "starych"wyjadaczy modelarskich,tylko trzeciego o doświadczeniach modelarskich chyba najkrótszych bo od Poznania.Już mają wykładzinę i przymierzają się do zawodów mikro.(notabene ta Goślina to ewenement w skali Polski ,małe miasteczko,a trzy grupy modelarskie).


Ostatnio edytowano Śr lut 21, 2007 9:40 pm przez Zaremba Lesław, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 08, 2005 4:51 pm
Posty: 1366
Lokalizacja: Dzięgielów
Wiem, ze ktos kto jezdzi wyczynowo modelami, startuje w KIA picanto cup a raczej startowal, prosze go o wypowiedz, jezeli ma odpowiedni statut. Jestem dosyc blisko wyscigow 1:1 i jest nieco inaczej. Ale to wiadomo.

Szczegolowa inspekcja techniczna, trwa caly wieczor. Rutynowe badanie auta trwa 15 min. W ciagu tego czasu sprawdzone sa numery startowe (i ich poprawnosc) szyby, silnik, emisja spalin, turbo, i wiele wiele innych.
Do przebadanie jest wiecej aut niz u nas.
Trwa wszystko 4-5 godzin. W jednej klasie ilosc startujacych dochodzi do 30-40 aut. Na calych zawodach startuje laczne okolo 100 aut.
Podzielone jest to wedlug klas. Istnieja klasy pucharowe, jak odpowiednik TS, zawsze sa tam przekrety, ale to juz inna sprawa, jest grand prix jako wyscig glowny, emocjonujacy, z podzialem na kategorie silnikowe, sa tez formuly z podzialem na silniki, N/A 1150 z podzialem na A i N oraz najbardziej emocjonujacy wyscig dlugodystansowy z podzialem na kat. silnikowe.

Prosty przyklad z Poznania, Seat Leon Supercopa, samochod najwyzszej polki, team fabryczny seata sport Polska. Wydawaloby sie ze nie ma lepszych, a scigal sie z Renault Clio, bo to bylo dobrze przygotowane.

Moze wiec mala modernizacja istniejacych klas? :P

_________________
Too Fast Team - Bo pierwsze miejsce to za mało.

Smak zwyciestwa smakuje lepiej po walce FAIR-PLAY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Jakub Franek napisał(a):
Szczegolowa inspekcja techniczna, trwa caly wieczor. Rutynowe badanie auta trwa 15 min. W ciagu tego czasu sprawdzone sa numery startowe (i ich poprawnosc) szyby, silnik, emisja spalin, turbo, i wiele wiele innych.
Do przebadanie jest wiecej aut niz u nas.

Czy sugerujesz, żeby rutynowe badanie po wyścigu trwającym 5 minut trwało 15 minut. Twoim zdaniem można to przeprowadzić.

A odnosząc sie do tematu: to w rajdach są klasy budżetowe, czy nie ma? Tego w Twoim poście nie znalazłem, a ewidentnie odnosiłeś się do mojej wypowiedzi.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 08, 2005 4:51 pm
Posty: 1366
Lokalizacja: Dzięgielów
Tomek Massalski napisał(a):
Jakub Franek napisał(a):
Szczegolowa inspekcja techniczna, trwa caly wieczor. Rutynowe badanie auta trwa 15 min. W ciagu tego czasu sprawdzone sa numery startowe (i ich poprawnosc) szyby, silnik, emisja spalin, turbo, i wiele wiele innych.
Do przebadanie jest wiecej aut niz u nas.

Czy sugerujesz, żeby rutynowe badanie po wyścigu trwającym 5 minut trwało 15 minut. Twoim zdaniem można to przeprowadzić.

Nie to chcialem powiedziec.

Tomek Massalski napisał(a):
A odnosząc sie do tematu: to w rajdach są klasy budżetowe, czy nie ma? Tego w Twoim poście nie znalazłem, a ewidentnie odnosiłeś się do mojej wypowiedzi.

Nie ma klas budzetowych, sa tylko rodzaje wyscigow i w nich sa klasy na silniki, na moc.
Ale jest klasa N/A 1150 czyli samochody, wiec same cinquecento i seicento. Podzielona tylko na klase z przerobkami i na ta bez.

_________________
Too Fast Team - Bo pierwsze miejsce to za mało.

Smak zwyciestwa smakuje lepiej po walce FAIR-PLAY


Ostatnio edytowano Śr lut 21, 2007 10:03 pm przez Jakub Franek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 9:58 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Marek Pleskacz napisał(a):
Paweł Michalski napisał(a):
...Zapytam inaczej, chcę kupić używany uszkodzony regulator za np. 100 zł (nowy u dystrybutora kosztuje 600zł), wymieniam własnoręcznie jakiś tam tranzystorek w środku (za powiedzmy 20zł) i co dalej ? Ile jest wart taki regulator ? Mogę go używać, czy mam kupić gorszy za 200zł ?


Ludzie badzcie powazni :evil:

Niedlugo ktos zapyta:
"a co jesli znalazlem regulator na ulicy?"


Takie sytuacje, jak i tłumaczenia modelarzy będą - a co na to przepisy? Komisja uwierzy i dopuści, czy nie uwierzy i nie dopuści, a może zakazać jeździć na podzespołach używanych bo jak były nowe tak ze 4 lata temu to kosztowały fortunę ?

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Teraz jest So maja 18, 2024 5:22 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL