Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:33 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:33 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:22 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Tomek Massalski napisał(a):
Na sprzedaży zależy najbardziej dystrybutorom. Zapewniam Cię, że zadbają, żeby przecena była wystarczająco wcześnie.

Wiem, że to dystrybutorom najbardziej zależy na sprzedaży. To oni decydują o cenach i mają możliwość np. zaniżenia ceny pakietu żeby "ich zawodnik" mógł pojechać na nim (oczywiście ilość pakietów w takich cenach będzie ograniczona), a po zawodach cena wzrasta do poziomu z przed obniżki (bo to nowa dostawa).

Tomek Massalski napisał(a):
A co to znaczy "topowy" (drogi) model.

Model "topowy" to znaczy taki który ma płytę z węgla i jego premiera odbyła się do np. dwóch lat wstecz

Tomek Massalski napisał(a):
Czy ta propozycja rozwiązuje problem szybkiej listy legalnych modeli.

Po co lista wystarczy rok premiery modelu.

Tomek – przepraszam, ale Twój pomysł mi się całkowicie nie podoba. Mój też nie jest doskonały. Zaremby pomysł....
Zostawmy 540 taką jaka jest, bo możemy jej tylko zaszkodzić.

Rafał Malczyński napisał(a):
mam 17 lat (jutro 18 :P)

100 lat i nie za dużego kaca po imprezie !!! :D

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
I cała filozofia.Nawet uwzględnione są modele nie wymienione.Muszą mieć przełożenie 1:6,6.

Reglement (Stand 01.02.07)

Chassis: Alle Fahrzeuge nach aktuellem DMC ETWsc (Elektro Tourenwagen schmal 1/10) Reglement mit den Ausnahmen des Challenge Reglements. Max. Breite: 200mm.

Mindestgewicht: 1500 Gramm (Fahrbereit, ohneTransponder), 1523 Gramm (Fahrbereit mit AMB Personal Transponder).

Motor: Tu można wstawić Nasze silniki,podając parametry max.tak jak Niemcy podają dla Swoich silników.Jeden sędzia ma Robitronica,a sprawdzenie na nim jest b.łatwe.Można kontrolować tylko zwycięzcówMax. Drehzahl und Power des #58862 Motors: 26.000rpm, 133W (auf Robitronic Pro Master des LRP TK).

Karosserie: Tu dowolne
Alle 190-205mm breiten HPI/Hot Bodies Karosserien. Diese müssen an den dafür vorgesehenen Schnittkanten ausgeschnitten sein (außer den Radkästen). Regenwannen sind erlaubt.

Flügel / Spoiler: Nur die bei der Karosserie mit enthaltenen Flügel und Spoiler, der HPI Tourenwagenspoilersatz #H7115 und das HPI Flügelset #H85197. Alle müssen an den dafür vorgesehenen Punkten der Karosserie montiert sein. Sofern keine ausreichende Spacer/Abstandshalter für den Flügel/Spoiler bereits in der Karosserie integriert sind, ist das Unterlegen von Spacern/Abstandhaltern unter den Flügel ausschließlich bei #H85197 erlaubt. Es darf dann nur einer der darin enthaltenen Spacer/Abstandhalter verwendet werden. Bei Bedarf darf der Flügel/Spoiler abmontiert werden. Kleiner schneiden ist erlaubt. Die Winglets aller Flügel/Spoiler müssen in ein Rechteck mit den Maßen 4 cm x 2,5 cm passen.

Reifen / Felgen: to może nie odrazu
Bei Indoor Rennen sind NUR die LRP VTEC 27R 24mm (#65062) und LRP VTEC Truspin Felgen (#65070) erlaubt.
Bei Outdoor Rennen sind NUR die LRP VTEC 30R 24mm (#60063) und die LRP VTEC Truspin Felgen (#60570) erlaubt.
Die Einlagen sind freigestellt. LRP Empfehlung:
LRP VTEC 27R 24mm Komplettrad bereits fertig verklebt mit passender Einlage (#65052).
LRP VTEC 30R 24mm Komplettrad bereits fertig verklebt mit passender Einlage (#65053).

Haftmittel: LRP Top Traction (#6501), LRP Top Grip Asphalt (#65020), LRP Top Grip Carpet (#65010), LRP Top Grip Carpet 2 (#65011)

Untersetzung /

Tuning: Maximale Untersetzung:
HPI RS4 Pro 4 36/98 o. 27/75
HPI RS4 Pro 3 36/106 o. 28/84
HPI Sprint 2, Sprint, Pro 2 37/116 o. 28/87
Tamiya TRF 415 33/100 o. 25/76
Tamiya TRF 415 MR 34/100
Tamiya TB Evo 4 33/96
Tamiya TB Evo 5 26/71 o. 33/90
Tamiya TRF414M(2), TA04 38/120 o. 26/83
Tamiya TB Evo 3 35/90 o. 27/69
Tamiya TA05 23/70 o. 35/105
Tamiya TB02 22/58
Schumacher Mission 25/92 (20er Pulley)
Schumacher SST Axis 2 26/86
Corally Assasin 2 belts 31/104 o. 23/78
Corally RDX 25/83 o. 30/100
Hot Bodies Cyclone 39/106 o. 28/76

Associated TC3/TC4 34/90 o. 27/72
Losi XXX-S 24/88
Losi JRX-S 35/128
Robitronic Avid 24/90
Robitronic ETCv1-Expert 30/126 o. 23/96
Yokomo MR-4TC SD 26/73
Yokomo BD 26/86
Academy STR-4 Pro 30/72
Triox X-Plosion 25/68
X-ray Evo2/T1R int. 1,77 31/116 o. 25/93
X-ray Evo2/T1R int. 2,125 37/116 o. 28/87
X-ray T1 FK 05/T2 22/86 o. 28/110
Kyosho TF-5 66/26
Bei nicht aufgeführten Fahrzeugen darf die maximale Untersetzung nicht länger als 1:6,6 sein. Der Fahrer muss dies anhand der Bauanleitung beweisen.
Größere Ritzel oder kleinere Zahnräder sind nicht erlaubt. Tuning offen. 2-Gang-Getriebe sind verboten. Lenkhilfen und Traktionskontrollen sind nicht erlaubt.

Akku: 6-Zellen NiCd oder NiMH Größe Sub C.

Laufdauer: 7 Minuten



Tu jeżdzi Sprint razem z HB Cyklone,Akademy z X-rayem itp.i nie ma dyskusji o węglu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:31 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 06, 2007 2:22 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Ozorków k/Łodzi
cóż... ja też zgadzam się z opinią iż model czyni zawodnika... umiejętności i wiedza to podstawa. Ja osobiście zacząłem niedawno ale na szczęście otacza mnie kilka osób na które zawsze moge liczyć... które mi poradzą i pomogą BEZINTERESOWNIE. I to daje najlepsze efekty :)

Poza tym zamiast ograniczeń przydały by się tory i miejsca do treningów... Ja mieszkam w małej mieścinie i tutaj nie ma żadnych warunków ale w niedlaekiej Łodzi warunki są a nie ma chęci osób będących w stanie coś zorganizować :( To bardzo boli ale jak ktoś nie znajdzie interesu w tym co robi to nawet tego nie rusza - w taki sposób postępuje wielu ludzi niestety :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:41 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Mam dwie prośby do osób chcących coś poprawić w modelarstwie:

1. Czytanie innych postów aż do pełnego zrozumienia.

2. W razie gdy, ktoś ma coś do zaproponowania to proszę o przedstawienie celu oraz sposobu jego uzyskania.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 3:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Zaremba Lesław napisał(a):
I cała filozofia. ... ..dyskusji o węglu


No ok. To są jakieś przepisy. Ja mogę wkleić kilkanaście innych i też nic z tego nie wyniknie. Przepisy buduje się w określonym celu i tworząc je od nowa czy kopiując z już istniejących nie powinno się o tym celu zapominać. I teraz nie zapominając o celu istnienia klasy budżetowej proszę mi powiedzieć o powodach dlaczego takie przepisy byłyby dobre dla rozwoju modelarstwa w Polsce

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 4:09 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
Darek Mołodecki napisał(a):
Rafał Malczyński napisał(a):

ciach
obecnie jesli chodzi o ograniczenie juz tych kosztow to jest to najlepsza opcja z dotychczasowych.

Jak znam zycie to znajedzie sie pewnie troche osob, ktore napisza, ze jestem jakims debilem, ze takie rzeczy pisze... ale takie jest moje zdenie :P



tylko jest mały problem jak młodych tego nauczyć ? i gdzie ?

modelarnie nie istnieją.
A praktyka pokazuje , że kupuje się model i dopiero później zaczyna sie jeździc na zawody i płacić tam frycowe


Tu jest wlasnie ten problem... ze modelarni samochodowych juz prkatycznie nie ma... i czesto bywa tak, ze mlodzi kupuja to co jest popularna a niekoniecznie dobre.

Ale czesto jest tak, ze ktos zanim zacznie jezdzic na zaowday przynajmniej raz pojdzie na zaowdy tylko jako kibic - w tym czasie ma okazje porozmawiac ze wszystkimi przed dokonaniem zakupu.

A oprocz tego, czesto zaczyna sie od klas w ktorych przepisy sa dosc jasne - np Top-stock - wiec w trakcie jezdzenia w tej klasie moze podlapac troche techniki, informacji co, jak i gdzie... a te informacje ktoe uzyska przydadza mu sie w innych klasach...
W klasie TS odpada juz wybor modelu - wiec jeden krok, w ktorym mozna zrobic spory blad odpada :P reszta to juz sprawy podrzedne... wiekszosc na poczatek kupuje model z regulatorem - po zaowdahc zrozumie, ze to co jest w pudelku nie wystarczy i wtedy juz sie zaczynaja te rozmowy z doswiadczonymi o ktrych pisalem i pierwsze wlasne wybory co kupic z sensem. - dobrze pisze :)?

_________________
Dlatego kochamy off-road :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 5:46 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Tomek Massalski napisał(a):
2. ...proszę o przedstawienie celu oraz sposobu jego uzyskania.



Cel: stworzenie taniej klasy bodżetowej - OK
Sposób jego uzyskania: Tomek czekam na konkrety:
1. wycena podzespołów używanych (w 540 sporo tego jest)
2. co z cenami promocyjnymi (okresowymi) u polskich dystrybutorów,
3. wycena podzespołów firm które nie posiadają oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce
4. jazda na pożyczonym podzespole (np. po awarii)
5. skład komisji wyceniającej podzespoły (jakaś propozycja).

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Paweł Michalski napisał(a):
1. wycena podzespołów używanych

Tomek Massalski napisał(a):
1. Ustalamy ile można wydać na poszczególne zasdnicze części modelu: podwozie, regulator, silnik, akumulatory, odbiornik, serwo (to powinno wystarczyć)

Pozostałych części nie oceniamy
Paweł Michalski napisał(a):
2. co z cenami promocyjnymi (okresowymi) u polskich dystrybutorów,

Tego nie wiem jak rozwiąazać, ale może jest ktoś inny kto mi pomoże.
Paweł Michalski napisał(a):
3. wycena podzespołów firm które nie posiadają oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce

Tomek Massalski napisał(a):
Cena do zatwierdzenia tylko towaru z legalnego źródła. Więc wyliczana z obowiązującym cłami i podatkami.

Czyli tlumacząc na nasz: cena ze sklepu internetowego + cło + VAT (jeśli spoza Unii)
Paweł Michalski napisał(a):
4. jazda na pożyczonym podzespole (np. po awarii)

Tak jak do tej pory. Jeśli spełnia przepisy to proszę bardzo. Jeśli nie to bardzo mi przykro.
Paweł Michalski napisał(a):
5. skład komisji wyceniającej podzespoły (jakaś propozycja).

Podsatwowym wskaźnikiem mobilność. Ze dwie osoby (spośród np. pięciu), które są w stanie sprawnie obsłużyć komupter i szybko uaktualnić listę obowiązujących podzespołów. Powinny często pojawiać się na zawodach.
Tak dla pewności przypominam, że nie proponowałem wyceniania przez komisję a jedynie zatwierdzenie dowodu, że dany podzespól da się w oficjalny sposób kupić w określonej cenie. Taką czynność można wykonać w ciągu 10 minut nawet na zawodach, jeśli pojawi się ktoś z nowym sprzętem.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Przepraszam. Wywałka phpBB...

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Ostatnio edytowano Śr lut 21, 2007 6:18 pm przez Tomek Massalski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:07 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 21, 2004 12:08 am
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa
Według mnie istnienie klasy TopStock i 540 obok siebie na dziś to jest duży błąd. Nie trzeba robić żadnych zakupów aby go popełnić ;)
Nowopowstała klasa 540 (która swe początki zawdzięcza temu forum) miała na celu stworzenie czegoś dla początkujących i mniej zaawansowanych zawodników chcących się ścigać. A z drugiej strony nie chcących inwestować w model do klasy TopStock, które okazywały się może i tanie w zakupie. Jednak do ścigania nie za bardzo się nadają a ich naprawy i utrzymanie nie są wcale tańsze od pozostałych modeli.
Co klasa 540 miała w założeniach:
1. Wyrównanie szans przez ograniczenie liczby możliwych do używania silników.
2. A co za tym idzie zmniejszenie potrzebnych nakładów jakie należy dokonywać aby być konkurencyjnym w tej klasie.
Jednak wyszło na to, że tylko spełnienie warunku 1 nie pociągnęło za sobą spełnienia warunku 2. Najnowsze modele, selekcjonowane pakiety i wiele innych rzeczy.
A to doprowadziło do miejsca gdzie chyba większość osób nie chciała aby trafiła ta klasa.

Dodanie do obecnych przepisów tylko punktu aby używać określonego przełożenia (raczej nie mniejszego niż określone w przepisach, na sezon czy na daną imprezę) nie poprawi sytuacji z wyścigiem zbrojeń.
Aby klasa 540 spełniła początkowe założenia jej powstania, to nie wystarczy. Obwarowań musi być więcej. Propozycja Tomka jest logicznym rozwiązaniem.
No chyba, że tak jak jest teraz to wszystkim się podoba ?

_________________
Paweł A. Szymański


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:20 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
a przykladowo, jesli ktos zrobilby CALE podwozie wlasnorecznie - jak bylaby wyliczona jego cena? na jakiej podstawie?

ja np. mam taka mozliwosc - bez zadnego problemu moge zrobic klona t2, czy innego modelu - frezarka numeryczna i dobry konstruktor pod reka ;]

A co do obecnej sytuacji - pewnei wg. niektorzych nie jest dobra... ale mimo wszystko teraz mlodzi widza ile sie da w tej klasie zrobic i nawet patrzac sie duzo ucza... - zmuszajac do odejscia tych, ktoryz dobrze jezdza fkatycznie - bedzie miejsce na pudle dla innych... ale chyba nie chodzi o to, zeby byc na pudle tylko, zeby miec za co sie na nim znalesc...

Po kilku sezonach w tej klasie bedzie wygrywal ten, ktory bedzie jezdzil najlepiej wsrod najgorszych - i dluuugo nie bedzie tam dobrych kierowcow - prawda?

_________________
Dlatego kochamy off-road :D


Ostatnio edytowano Śr lut 21, 2007 6:24 pm przez Rafał Malczyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Rafał Malczyński napisał(a):
a przykladowo, jesli ktos zrobilby CALE podwozie wlasnorecznie - jak bylaby wyliczona jego cena? na jakiej podstawie?

ja np. mam taka mozliwosc - bez zadnego problemu moge zrobic klona t2, czy innego modelu - frezarka numeryczna i dobry konstruktor pod reka ;]


Odsyłam do trzeciego postu w tym wątku i raz jeszcze proponuję przeczytać wszystko ze zrozumieniem.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:26 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
Czyli w takim przypadku dalej zostanie opcja, ze kazdy jezdzi tym czym chce :D (niewazne ile kosztuje...) Ale bede mial ruch w interesie :D

_________________
Dlatego kochamy off-road :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
To jest może dobre,ale nie realne w wykonaniu.Klasa w której jeżdzi około 40 zawodników,a więc najwięcej modelido sprawdzenia.
Te przepisy ,które ja podałem są stabilnei obejmują modele o różnym poziomie technicznym,natomiast tworzenie klasy uwikłanej w wyceny i określanie kosztów jest płynne.Jak ustalać i kiedy wartość czegoś co kosztowało 100 zł,a na dzień dzisiejszy kosztuje 50 zł.Regulator kupiony za 800 zł ,ktoś może kupić za 400 zł.Sami często sprzedawaliśmy rzeczy za "psie"pieniądze,po to żeby nie leżały.Przy obecnym braku kontroli technicznej ,nie wyobrażam sobie jeszcze kontroli przez biegłych finansowych(to nie żatr,bo te osoby będą musiały śledzić rynek).
Czy to będzie sprzyjać rozwojowi modelarstwa,czy rozwojowi kombinowania.Wniosek jest z tej sytuacji paradoksalny,można ujednolićić modele i osprzęt i będzie budżetowo,a to pierwszy krok do MFra....
Nie spopularyzuje się piłki nożnej,każąc grać w pierwszej lidze w gumowych trampkach i piłką wypchaną szmatami.
Te trzy klasy powinny być ekstraklasą do której wszystkie inne ligi i chłopcy z podwórka dążą.

Ps.ciekaw jestem czy jest gdzieś taka sytuacja,ze przed zawodami następuje wycena modeli...?
40 zawodników-każdemu poświęcić 5 min.to jest 3,3 godz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 6:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Czy ktoś przeprowadził rzetelną analizę kto ,gdzie i czym jeżdzi.Na pierwszy rzyt oka widać ,że najwięcej seniorów jest w 540,młodzicy i juniorzy w Specu(widocznie seniorzy się boją).A na jakich wózkach jeżdża w 540.Bo jeśli się okaże ,że są same topowe to wyleje się dziecko z kąpielą,a jak się okaże ,że topowe są 2 do 5 to o czym ta mowa.
Są zawodnicy tacy jak Dawid z Lublina,mały staż,model TC4 i już jest wysoko w rankingu,a na zawodach jest za plecami tych naj...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:33 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL