Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:24 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:24 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 1:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w sprawie rozwiązania problemu klasy budżetowej.

Widzę ciągłą walkę o to jak spowodować, żeby klasa 540 była tania. Są różnego rodzaju próby mniej lub bardziej sensowne: zakaz płyt węglowych, czy te nieszczęsne akumulatory. Moim zdaniem takie rozwiązania nie będą nigdy skuteczne, a poza tym mają piętno układzików.
Jeśli chcemy ograniczyć wydawanie pieniędzy to należy ograniczenie wprowadzać na pieniądze, a nie na dajmy na to na podwozia. Wbrew pozorom takie ogranicznie nie jest trudno wykonać:
1. Ustalamy ile można wydać na poszczególne zasdnicze części modelu: podwozie, regulator, silnik, akumulatory, odbiornik, serwo (to powinno wystarczyć)
2. Powołujemy kilkuosobową komisję (powiedzmy pięcioosobową), której czlonkowie mają prawo podejmować decyzje dwuosobowo. To jest dla zapewnienia szybkości działania.
3. Każdy (zawodnik, dystrybutor, osoba postronna) ma prawo zgłosić do Komisji jako dozwolony element modelu, jeśli wykaże przy tym, że istnieje miejsce, gdzie dany element można kupić poniżej ceny przyjętej w punkcie pierwszym
4. Komisja, w razie wykazania "dozwoloności" przez zgłaszającego, ma obowiązek w ciągu tygodnia wciągnąć na listę dozwolonych elemntów ten zgłoszony. Lista koniecznie musi byc cały czas w postaci aktualnej dostępna na stronie www
5. Jeśli element jest na liście oznacza, że jest wystarczająco tani więc można z jego pomocą startować na zawodach.

To jest najprostsza wersja. Mam w głowie jej usprawnienia/uskomplikowania, ale pozwolę sobie je zaproponować w odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 3:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Tomek Massalski napisał(a):
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w sprawie rozwiązania problemu klasy budżetowej.

Widzę ciągłą walkę o to jak spowodować, żeby klasa 540 była tania. Są różnego rodzaju próby mniej lub bardziej sensowne: zakaz płyt węglowych, czy te nieszczęsne akumulatory. Moim zdaniem takie rozwiązania nie będą nigdy skuteczne, a poza tym mają piętno układzików.
Jeśli chcemy ograniczyć wydawanie pieniędzy to należy ograniczenie wprowadzać na pieniądze, a nie na dajmy na to na podwozia. Wbrew pozorom takie ogranicznie nie jest trudno wykonać:
1. Ustalamy ile można wydać na poszczególne zasdnicze części modelu: podwozie, regulator, silnik, akumulatory, odbiornik, serwo (to powinno wystarczyć)
2. Powołujemy kilkuosobową komisję (powiedzmy pięcioosobową), której czlonkowie mają prawo podejmować decyzje dwuosobowo. To jest dla zapewnienia szybkości działania.
3. Każdy (zawodnik, dystrybutor, osoba postronna) ma prawo zgłosić do Komisji jako dozwolony element modelu, jeśli wykaże przy tym, że istnieje miejsce, gdzie dany element można kupić poniżej ceny przyjętej w punkcie pierwszym
4. Komisja, w razie wykazania "dozwoloności" przez zgłaszającego, ma obowiązek w ciągu tygodnia wciągnąć na listę dozwolonych elemntów ten zgłoszony. Lista koniecznie musi byc cały czas w postaci aktualnej dostępna na stronie www
5. Jeśli element jest na liście oznacza, że jest wystarczająco tani więc można z jego pomocą startować na zawodach.

To jest najprostsza wersja. Mam w głowie jej usprawnienia/uskomplikowania, ale pozwolę sobie je zaproponować w odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości.


Czesc Tomek,

Bardzo ciekawa propozycja ale mam pytanie.
Jak wyceniana bedzie praca samych modelarzy?

Przyklad 1:
Punkt w proponowanej liscie:
1. Plyta podlogowa nie moze byc drozsza niz 200 zl.

Plyta podlogowa weglowa fabryczna kosztuje np. 300 zl ale modelarz moze ja sobie sam wyciac z plyty weglowej ktora kosztuje (jako material) np 100 zl.

Przyklad 2:
Punkt w proponowanej liscie:
2. Regulator nie drozszy niz 150 zl

100 zl za regulator wlasnego wykonania ktory ma parametry znacznie lepsze od tego za 150.

Przyklad 3:
Punkt w proponowanej liscie:
3. Pakiet akumulatorow np. 6 x 20 = 120 zl

Selekcje kosztuja np. 6 x 50 = 300 zl

Jednak kupujac wieksza ilosc cel mozna zrobic wlasna selekcje i pakiet z najlepszych cel stosowac na zawodach a pakiety z pozostalych na treningach. Na celach kupionych luzem mozna zastosowac proces (pushing, zapping itp.) dla poprawienia ich opornosci wewnetrznej.

Pozdrowienia,

Marek


Ostatnio edytowano Pt lut 16, 2007 3:47 pm przez Marek Pleskacz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 3:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Moim zdaniem należy promować MODELARSTWO. Oznacza to, że przy tym rozwiązaniu proponowałbym "samoróbki" traktować jako zawsze dozwolone.

Może jeszcze coś co jest ważne dla każdego pomysłu i nie jest odpowiedzia na pytania Marka, a tylko takim szerszym spojrzeniam. Według mnie nie ma rozwiązań zaspokajających wszystkie potrzeby. Należy więc dążyć do rozwiązań które krzywdzą jak najmniejszą liczbę ludzi lub są dobre dla jak największej liczby (z nastawieniem na to drugie). Dla każdego rozwiązania można znaleźć przypadki, które pokazująirracjonalność. Nie może to w żadnym razie dyskwalifikować ideii. Gdy rozmawiamy o globalnych pomysłach liczy się tylko statystyka.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 3:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Tomek Massalski napisał(a):
Moim zdaniem należy promować MODELARSTWO. Oznacza to, że przy tym rozwiązaniu proponowałbym "samoróbki" traktować jako zawsze dozwolone....


Czesc Tomek,

Teraz ten pomysl mi sie calkowicie podoba :lol:

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 3:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 05, 2004 10:06 pm
Posty: 2469
Lokalizacja: Wa-Wa Auto: Xray m18 i TLT-1 Trial
Mnieteż się pomysł podoba, ale co jeśli ktoś kupi jakąś część używaną taniej niż dostałby to w sklepie.. ?

_________________
SPRZEDAM M18T/MT rtr. Na bezszczotce!
Info na Maila Kruszu@gmail.com <- rzadko bywam na forum, więc wolno odpisuję na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 4:07 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Erik Turlejski napisał(a):
Mnieteż się pomysł podoba, ale co jeśli ktoś kupi jakąś część używaną taniej niż dostałby to w sklepie.. ?


Na to nie widzę dobrego rozwiązania, ale uważam, że to jest ten mniej znaczący element. Odnoszę wrażenie, że wprowadzenie rozwiązania z taką wadą jest warte uwagi ze względu na jasność zasad.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 4:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Erik Turlejski napisał(a):
Mnieteż się pomysł podoba, ale co jeśli ktoś kupi jakąś część używaną taniej niż dostałby to w sklepie.. ?


Witam,

Mysle ze powinny byc brane pod uwage ceny sklepowe czesci nowych poniewaz nawet jak kupisz model uzywany to bedziesz kupowal czesci zamienne nowe.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 5:59 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 06, 2004 5:11 pm
Posty: 194
Lokalizacja: RC Team Katowice
Ale co z modelami? Kazdy kupuje taki jaki się zmieści w przedziale cenowym? np. jeśli cena modelu <800 zł i kupie używany model xray t2r za przypusmy 600 zł (nowka 872,30) to chyba będę miał większe szanse niz inny tanszy model...
Pomysł ogólnie dobry, niestety jak kazdy ma swoje wady i zalety. :P
Pozdrawiam

_________________
XRAY T4'14


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 6:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 11, 2005 3:24 pm
Posty: 242
Lokalizacja: Lublin
Wrzuce pare swoich pytan:
Czy aparatury tez beda ograniczane?
Co z akcesoriami, ktore sprowadze sobie zza granicy (cena moze byc liczona z clem, albo bez)?
Co z zawodnikami, ktorzy zakupili drogie modele (nie mieszczace sie w granicach) po smiesznych cenach?
Kto bedzie to sprawdzal i kiedy? Czesto jest tak, ze sedziom sie nie chce sprawdzic nawet silnikow w klasie 540 po biegach.

Jak na razie jestem za :)

_________________
pozdrawiam,
Michał Erazmus


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 8:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Michał Erazmus napisał(a):
Czy aparatury tez beda ograniczane?

Ja nie widzę powodu, ale można by się zastanowić.

Michał Erazmus napisał(a):
Co z akcesoriami, ktore sprowadze sobie zza granicy (cena moze byc liczona z clem, albo bez)?

Cena do zatwierdzenia tylko towaru z legalnego źródła. Więc wyliczana z obowiązującym cłami i podatkami.

Michał Erazmus napisał(a):
Co z zawodnikami, ktorzy zakupili drogie modele (nie mieszczace sie w granicach) po smiesznych cenach?

Nie za bardzo rozumiem w czym problem.

Michał Erazmus napisał(a):
Kto bedzie to sprawdzal i kiedy? Czesto jest tak, ze sedziom sie nie chce sprawdzic nawet silnikow w klasie 540 po biegach.

To nie jest metoda na naprawę metod sędziowania tylko na przepisy klasy budżetowej. Temat wązny, acz nie mieszczący się w tej dyskusji.

Michał Erazmus napisał(a):
Jak na razie jestem za :)

Miło mi.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 8:32 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 20, 2004 4:14 pm
Posty: 393
Witam.
Skoro klasa ma byc tania, to ja proponuje zmniejszyc ilosc liczacych sie punktow z eliminacji do mistrzostw polski. To w miare wyrówna szanse tych, którzy nie maja środków na przejechanie (w tym sezonie) 5 obowiazkowych eliminacji. Tym którzy moga byc na wiekszosci imprez to nie zaszkodzi, a tym, ktorzy moga byc tylko na 2,3 imprezach pomoze.
Z ponad 100 zawodników, którzy wystartowali w tym sezonie w 540, tylko 7 było na 5 eliminacjach.

Pozdrawiam. :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 8:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 9:38 am
Posty: 210
Lokalizacja: Gdynia
Wojtek napisał:
Cytuj:
Tym którzy moga byc na wiekszosci imprez to nie zaszkodzi, a tym, ktorzy moga byc tylko na 2,3 imprezach pomoze.


To by znaczyło, że na pozostałe dwie eliminacje modelarze jeździli by dla zabawy. Po pewnym czasie stwierdzono by, że wystarczą tylko 3 eliminacje i sezon kończyłby się w czerwcu. A nie o to chyba chodzi.

PS Tomek.
Twoje propozycje są dobre, lecz na ograniczenia dla klasy typu STOCK (bez urazy oczywiście). Dla 540 nie zda to egzaminu. Dowodem są pojawiające się słuszne wątpliwosci podane przez kolegów w poprzednich postach.

Nie przeczę, temat jest trudny i osobiście nie widzę optymalnego rozwiązania na dzień dzisiejszy. Góry złota dla tego kto wymyśli rozwiązanie zadowalające wszystkich modelarzy w 100% i rozwiąże wszystkie wątpliwości.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Trella


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 5:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Mieliście kiedyś dobry pomysł, aby ograniczyć modele Klasy 540 do plastikowych wersji.
Nie ja byłem jego autorem, ale bronię tego rozwiązania, bo wydaje się najbardziej logiczne.
Uważam tak, bo niska cena modelu sprzedawanego seryjnie z plastikową podłogą to nie tylko kwestia materiału, z jakiego jest wykonane podwozie, ale również innych podzespołów, które w takich wersjach modeli są po prostu tańsze i przeznaczone do mniejszych obciążeń.
Przykładem z mojego podwórka może być Cyclone S – ok. 700 zł i Touring Car – ok. 2000zł i nadal jest to Cyclone.
Oczywiste jest, że 1300zł różnicy nie wynika tylko z węglowej podłogi. Pozostałe elementy też są często wykonane z innych materiałów lub posiadają inne rozwiązania konstrukcyjne..

Obecnie w klasie 540 jeżdżą najdroższe konstrukcje. Kierując się tą logiką zadajcie sobie pytanie czy stary model na węglu za 500 zl ma takie same szanse w rywalizacji jak najnowsza konstrukcja za 2500 zł nie mówiąc już wcale o wersji na plastiku.

Wprowadzając teraz zapis o podwoziach plastikowych oczywiście pojawią się głosy, co maja zrobić posiadacze tanich węglowych podwozi.
Wiem ze to drastyczny ruch, ale moim zdaniem ci zawodnicy powinni przejść do Speca lub zamienić wózek na plastik.
Już widzę tą lawinę sprzeciwów i wcale mnie to nie dziwi.
Ale pomijając emocje pomyślcie logiczne – bez ograniczeń nie zrobicie taniej klasy. :!:
Moim zdaniem w Polsce jest miejsce na max. 3 płaskie klasy 1:10 – 540, Spec i Modyf…
Jeśli część zawodników z 540 przeszłaby do Speca wówczas wszystkie klasy byłyby w miarę równio obsadzone.

Jeśli dodatkowo uda się wam doprowadzić do rozsądnego zapisu dotyczącego pakietów to już byłby sukces.
Co do silników uważam ze do póki nie będą trwale plombowane do póty będą wątpliwości, na czym tak naprawdę zawodnik jeździ?

Wiem, że moja wypowiedź to taki naiwny koncert życzeń, ale akurat mam dziś wolne. :D :) :D

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 6:43 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Nie wiem dlaczego musimy zawsze wyróżniać się ilością nakazów i zakazów.
Na pewno jest w grupie DTM miejsce na max 3 klasy.
Ale nie wprowadzajmy sztucznych barier. Co prawda "plastik" kosztuje ok. 700 zł, ale niewiele więcej kosztuje "full wypas" . Realna cena topowego modelu dla drugioego właściciela to 800-900 zł.
Dlatego pozwalam sobie na powtarzenie swoich propozycji:
KLASA STOCK - ograniczenie do jednego silnika wybieranego przez organizatora MP na cały sezon. Silniki muszą być zaplombowane i rozdzielane wśród zawodników metodą losową. Określone przełożenia dla wszystkich modeli.
KLASA SPEC - jedyne ograniczenie w silniku: z uporem maniaka proponuję zapis: silnik min. 17 zwojów. Czyli żadne określone kąty, może być 17x1,19x3,27 zwojów.
KLASA MODIFIED - przepisy "jota w jotę wg EFRA"

Dodatkowo rozważyłbym wprowadzenie określonego typu opon. Na jakich oponach jeźdźiliby wszyscy zawodnicy określałby LOK.

Klasa SPEC - dopóki nie będzie wsparcia "dostawców" w zapewnieniu serwisu silników - nie wróżę tej klasie dużej popularności.

Ponieważ jesteśmy z Pawłem na feriach - cierpię na nadmiar wolnego czasu i dlatego sobie piszę. A i tak decyzja w sprawie kształtu przepisów pewnie juz zapadła. Tym bardziej cenię głosy tych, którym jeszcze się chce ....
Tadeusz Żelazo

PS. "Centralne" zakupy w formie przetargu czy konkursu ofert prowadzone przy "otwartej kurtynie " ( a nie w zaciszu hotelowego pokoju ) powinna przynieść wymiernne oszczędności.
I tylko jest jeden konieczny warunek. Nowe przepisy muszą obowiązywać co najmniej pół roku po ich ogłoszeniu.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 18, 2007 9:51 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Co do wyboru konkretnej marki i tylko jednego typu sprzętu to nie jestem przekonany.
Lok jako org. wiod. powinna stworzyć obiektywne warunki do rozwoju wszystkich klas i firm.
Aby wszyscy dystrybutorzy chcieli się angażować i wspierać daną klasę muszą mieć w tym jakiś cel.
Jeśli zostanie wybrana na drodze przetargu jakaś marka i typ sprzętu reszta dystrybutorów powie że ma taką org. wiod. głęboko w poważaniu. Wprowadzając takie ograniczenie to już nawet szans nie będzie aby było inaczej. :roll:

Bycie jedynym dostawcą nie jest warte tego aby mówiono o dostawcy jak o obecnym monopoliście. Często pojawiają się opinie na temat załatwiania spraw w zaciszu hotelowym. Niestety obecny układ między władzami sekcji a monopolistą na taki wygląda.
Nie mówię tego aby kogoś obrażać ale takie są obiektywne opinie w środowisku i same władze sekcji i monopolista do tego doprowadziły:
nie odpuszczając innych modeli do klasy TS,
chcąc stworzyć nową zamkniętą klasę MF
i dopuszczając do kasy Spec tylko 2 silniki.

Moim zdaniem jeśli takie praktyki będą nadal stosowane jestem przekonany że LOK nie długo będzie się cieszył związkiem sportowym i skończy jak PZPN. :!:

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:24 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL