Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:29 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:29 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Jakub Franek napisał(a):
Ale jest klasa N/A 1150 czyli samochody, wiec same cinquecento i seicento. Podzielona tylko na klase z przerobkami i na ta bez.


Klasa budżetowa to klasa gdzie wydaje się stosunkowo niewielkie pieniądze, lub klasa powstała po to by wydawać niewielkie pieniądze. Nie należy jej mylić z klasą ograniczaną przez budżet wprost, bo takie ograniczenia stosowane są rzeczywiście dość rzadko - aczkolwiek są, choćby NBA Salary Cap.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:24 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Paweł Michalski napisał(a):
Marek Pleskacz napisał(a):
...
Ludzie badzcie powazni :evil:

Niedlugo ktos zapyta:
"a co jesli znalazlem regulator na ulicy?"


Takie sytuacje, jak i tłumaczenia modelarzy będą - a co na to przepisy? Komisja uwierzy i dopuści, czy nie uwierzy i nie dopuści, a może zakazać jeździć na podzespołach używanych bo jak były nowe tak ze 4 lata temu to kosztowały fortunę ?


Pawel,
Ja uwazam ze jezeli cena bedzie warunkiem dopuszczenia do klasy to powinna to byc cena producenta.
Nie powinno sie obnizac ceny tylko dlatego ze ten np. regulator byl zepsuty i naprawiony poniewaz mozna sobie wyobrazic sytuacje ze ktos kupi nowy zepsuje go a potem naprawi i powie ze jest teraz mniej warty bo naprawiany.
Podwozia powinny miec cene producenta tak dlugo jak sa przez niego sprzedawane. Po skonczeniu ich produkcji cena na rynku wtornym bylaby cena tego podwozia.
Pozdrawiam,
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:42 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
Ale regulator naprawiany moglby sie lapac pod "samorobke" - wiec bylby dopuszczony?

_________________
Dlatego kochamy off-road :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lut 10, 2005 9:02 am
Posty: 624
Lokalizacja: Płock,
Witam, jesli kryterium dopuszczenia do startów w tej klasie miała by być cena to tylko w grę wchodzą nowe podzespoły, Wozek , elektronika itp. Z mojego pkt widzenia nie do sprawdzenia więc pomysł chyba do bani.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 11:41 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Marek Pleskacz napisał(a):
Pawel,
Ja uwazam ze jezeli cena bedzie warunkiem dopuszczenia do klasy to powinna to byc cena producenta.
Nie powinno sie obnizac ceny tylko dlatego ze ten np. regulator byl zepsuty i naprawiony poniewaz mozna sobie wyobrazic sytuacje ze ktos kupi nowy zepsuje go a potem naprawi i powie ze jest teraz mniej warty bo naprawiany.
Podwozia powinny miec cene producenta tak dlugo jak sa przez niego sprzedawane. Po skonczeniu ich produkcji cena na rynku wtornym bylaby cena tego podwozia.
Pozdrawiam,
Marek


Marku
Wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że nie będzie można jeździć na podzespołach używanych, których cena (oczywiście nowych podzespołów) u dystrybutora przekracza określony w przepisach limit i jest produkowana. Czyli na barki komisji spadnie nie tylko sprawdzanie cen poszczególnych elementów modelu, ale też czy dany element jest jeszcze produkowany (a może czy jest jeszcze gdzieś w sprzedaży).

Strasznie to wszystko skomplikowane. Przepisy powinny być jasne, przejrzyste i oczywiste (przynajmniej dla większości).
Poczekam na bardziej szczegółowe propozycje przepisów "klasy budżetowej", bo jak na razie to jest, dla mnie, pomysł utopijny.

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 11:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Paweł Michalski napisał(a):
Marku
Wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że nie będzie można jeździć na podzespołach używanych, których cena (oczywiście nowych podzespołów) u dystrybutora przekracza określony w przepisach limit i jest produkowana. Czyli na barki komisji spadnie nie tylko sprawdzanie cen poszczególnych elementów modelu, ale też czy dany element jest jeszcze produkowany (a może czy jest jeszcze gdzieś w sprzedaży).

Strasznie to wszystko skomplikowane. Przepisy powinny być jasne, przejrzyste i oczywiste (przynajmniej dla większości).
Poczekam na bardziej szczegółowe propozycje przepisów "klasy budżetowej", bo jak na razie to jest, dla mnie, pomysł utopijny.


Pawel,
Ja nie przypisuje sobie, tak jak to robi Pan Matukin, wiedzy absolutnej.
To co napisalem jest tylko moja propozycja do pomyslu Tomka.
Jesli masz jakies pomysly to sie nimi podziel i moze ta metoda cos z tego bedzie.
Jesli wszyscy beda "siedziec na plocie" i czekac na przepisy a po ich preczytaniu zaczna je krytykowac to na pewno nic z tego nie bedzie.

Jesli ceny beda warunkiem dopuszczenia to moja propozycja jest taka:
1. Cena podwozi jest cena producenta tak dlugo jak jest przez niego sprzedawane jako kit lub RTR.
2. Jesli ktos chce jezdzic czesciowa samorobka to czesci fabryczne przez niego uzyte sa liczone wg cen producenta tak dlugo jak sa produkowane.
3. Regulatory, silniki, odbiorniki i serwa wg cen producenta tak dlugo jak sa przez niego sprzedawane a po zaprzestaniu produkcji wg cen rynku wtornego.
4. Samorobka to czesc lub podzespol calkowicie wykonany przez modelarza.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 22, 2007 9:18 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn maja 23, 2005 10:57 pm
Posty: 223
Lokalizacja: Kraków
Przyglądam się tej dyskusji od początku i myślę, że próbujecie (niektórzy) wymyślić proch. Tymczasem już dawno zrobili to Chińczycy ;-).
Poza tym prawo jest wtedy dobre, kiedy da się je egzekwować. A z egzekucją przepisów opartych na cenach byłby wielki kłopot (delikatnie mówiąc ;-) ).
Bo przecież komisja sędziowska musiałaby mieć spis WSZYSTKICH (czytaj: WSZYSTKICH) części i podzespołów do WSZYSTKICH modeli torowych 1:10 produkowanych na świecie w ciągu ostatnich (ilu?) lat.
Spis ten musiałby zawierać: rok produkcji, cenę producenta, czy dana część jest produkowana nadal, a jeśli nie, to do kiedy była produkowana, jakąś średnią, rynkową cenę, w przypadku części używanych, czy część ta była sprzedawana przez producenta jako zamienna czy jako tuningowa (bo przecież to świadczy o jej jakości) i Bóg wie jakie jeszcze informacje, które ostatecznie mogłyby potwierdzić, czy można jej użyć w klasie 540 czy nie :-).
Kto ma taką listę zrobić?
Moim zdanie jest to niewykonalne, z prostego powodu: czy ktokolwiek w Polsce ma pełną wiedzę nt. absolutnie WSZYSTKICH producentów części modelarskich na świecie? No bo co będzie w przypadku, jeśli jakiś tatuś, będąc na kontrakcie powiedzmy w Brazylii, kupił tam synkowi w sklepie model, o którym nikt w Europie nie słyszał. Trzeba będzie ten model poddać jakiejś diagnostyce, żeby go dopuścić lub nie do tej budżetowej klasy?
Oczyma wyobraźni widzę również kłótnie na zawodach o to, czy dana część może być użyta czy nie, bo łudząco przypomina tę "zakazaną" a zdaniem zawodnika jest OK :-).
Wiele razy w tej dyskusji padło zdanie, z którym się zgadzam: Przepisy muszą być jasne i proste w egzekucji.
Moim zdaniem ograniczenie do jednakowych silników, może jednakowych kół i przełożeń wystarczająco wyrówna szanse wszystkich startujących.
Sam jestem w tej klasie absolutnym "szczypiorkiem" (byłem na jednych zawodach i dostałem strasznie w tyłek, mimo iż miałem "węglowy" wózek) i widzę, że jeśli ktoś "załapie" bakcyla w tej klasie, to szybko będzie chciał się przenieść wyżej, żeby szybciej jeździć.
Nie mieszajmy więc tutaj, bo ilość zawodników w 540 świadczy, że mimo braku wielu ograniczeń i pozornej „wolnej amerykanki”, jest to najpopularniejsza klasa i niech tak zostanie :-).
Pozdrawiam
Jacek
P.s. Myślę, że dobrym pomysłem jest spis, czym kto jeździ w 540 (podwozie, regulator, koła). Na pewno da to pogląd na sprawę

_________________
Pozdrawiam

Jacek

RC SMOKI KRAKÓW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 22, 2007 3:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lut 21, 2005 1:41 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Tarnów
Według mojego poglądu klasa budżetowa to taka, w której własny budżet pozwala wystartować. Ograniczeniem powinna być tylko szerokość i dostępność potrzebnych elementów.
Im dłużej bawimy sie w te klocki, tym bardziej dojrzewam do stwierdzenia, że klasą budżetową jest modified. Bo start w niej ogranicza tylko zdrowy rozsądek. Można jeździć dowolnym podwoziem, na dowolnych oponach i pakietach a wybór silników jest nieograniczony. Aby 'zielony' sąsiad mógł w niej wystartować może wydać naprawdę niewiele. Wystartować - a o to chodzi przy promocji modelarstwa, aby jak najwięcej ludzi zaraziło się STARTAMI. Co innego wygrywać. W sporcie "sprzętowym" jakim niewątpliwie jest modelarstwo kołowe, jak na żużlu, nawet Ricky na badziewnej Javie nic by nie zwojował. Do otrzymania licencji żużlowej nie potrzeba jednak wykazać faktury za sprzęt, ale zrobić na torze określoną ilość kółek w określonym czasie :wink:

_________________
Janusz Potępa


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:29 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL