Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn kwi 29, 2024 3:13 am

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 3:13 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 5:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Wlasnie przeczytalem na jedynej slusznej stronie nastepujace stwierdzenie:

Jan Matukin napisał(a):
Paweł Michalski napisał(a):
...Jak będzie wyglądała kontrola pojemności akumulatorów w 540 ?

Przez pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw.


Musze przyznac ze wiekszej glupoty jeszcze nie czytalem.
Mam nadzieje ze ktos madrzejszy w "Komisji" wyjasni Panu Matukinowi ze nie wie o czym pisze.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 7:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 6:40 pm
Posty: 586
Nie znam tematu od poczatku ale ja bym tak pochopnie nie wypowiadał sie negatywnie o tym stwierdzeniu Pana Matukina.
W ramach naszych akumulatorów serii SUB C o pojemności np. 2400
, 3300 , 3700 ,4200 i 4600 istnieje wyraźna zależność ich oporności wewnętrznej od pojemności.
to co udało mi sie namierzyc wygląda następująco:

1. sanyo 2400 NiCd - 7,7 mohm
2. GP 3300 NiMh - 5,5 mohm
3. GP 3700 NiMh - 4,6 mohm
4. V-Tec 4200 NiMh - 3,0 mohm
5. GP 4300 NiMH - 2,5 mohm

Jest to oporność wewnętrzna jednego ogniwa.

Jest to chyba logiczne, z tych o większej pojemności mozna pobrać prąd o większej wartości mają przy tym mniejszy spadek napięcia właśnie na tej oporności wewnętrznej.

I dlatego zawodnicy stosują pakiety o większych pojemnościach , aby mieć większe napięcie na silniku. a nie dla tego że brakuje im pojemności .
po biegu każdy zawodnik ma jeszcze w akumulatorze duzy zapas energii.

Np. Silnik Saturn w czasie biegu pobiera srednio 16 A w czasie 5 minut
= 16000mA*5/60 1333mAh
Pozostaje mu 3700 - 1333 = 2367 mAh

Na razie tyle .
Jeśli Pan Pleskacz ma jeszcze jakies pytania to prosze.

Ryszard Gawlik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 7:23 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Andrzej Gawlik napisał(a):
Nie znam tematu od poczatku ale ja bym tak pochopnie nie wypowiadał sie negatywnie o tym stwierdzeniu Pana Matukina.
W ramach naszych akumulatorów serii SUB C o pojemności np. 2400
, 3300 , 3700 ,4200 i 4600 istnieje wyraźna zależność ich oporności wewnętrznej od pojemności.
to co udało mi sie namierzyc wygląda następująco:

1. sanyo 2400 NiCd - 7,7 mohm
2. GP 3300 NiMh - 5,5 mohm
3. GP 3700 NiMh - 4,6 mohm
4. V-Tec 4200 NiMh - 3,0 mohm
5. GP 4300 NiMH - 2,5 mohm

Jest to oporność wewnętrzna jednego ogniwa.
Ryszard Gawlik


Witam,

Te opornosci wewnetrzne ktore Pan podal wygladaja na wyjete z literatury producentow.
Nie maja one nic wspolnego z tym co sie dzieje w "realu".
Opornosc wewnetrzna zalezy od wielu czynnikow a konstrukcja celi jest tylko jednym z nich.

Inne czynniki to:
1. wiek celi.
2. sposob jej ladowania
3. sposob jej przechowywania
4. temperatura rozladowania
5. temperatura ladowania
6. stan naladowania
itd (moze jeszcze ze 100 czynnikow)

Juz nie bede sie rozwodzil nad problemem w jaki sposob Pan Matukin bedzie mierzyl te miliohmy?

Nadal wiec uwazam ze ten sposob okreslania pojemnosci baterii jest najbardziej idiotycznym pomyslem jaki slyszalem.
Zwlaszcza w warunkach polowych - na zawodach.

Ciekawe co Pan Panie Ryszardzie powie jak mu pokaze SANYO 2400 o opornosci wewnetrznej ponizej 3 miliohmow?

Pozdrawiam,

Marek


Ostatnio edytowano Pt lut 16, 2007 3:30 pm przez Marek Pleskacz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 7:43 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Przepisy się tworzy ,a potem i tak nie przestrzega .Polecam wątek dyskusji na stronie ATA o zawodach w Tarnowie
http://www.zabawki-modele.pl/modelarstw ... e_1981.htm


oraz pamiętną sytuację Mistrza Polski jak opisywał toczenie Swojego Saturna :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 8:32 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Szanowny Ryszardzie.
Wyjąłem z walizeczki kilka pakietów: oczywiście selekcji
I pakiet: 2,2; 2,4; 2,4; 2,3; 2,2; 2,2
II pakiet: 2,2: 2,3; 2,2: 2,3; 2,2; 2,3
III pakiet: 2,2659; 2,275; 2,2764; 2,2749; 2,2757; 2,2751
Są to dane odczytane z nalepek fabrycznych. Są to trzy różne pakiety, każdy o innej pojemności. Dwa są jednej firmy a jeden innej.

I teraz zagadka dla Ciebie: Który pakiet jest jakiej pojemności?

Na zawodach w Nowym Targu możemy poddać je pomiarowi. I albo Twój mostek jest zbyt niedokładny, albo fabryki oszukują.
Znowu mamy kolejny szalony pomysł, który (opierając się na danych fabrycznych) jest chybiony. Ale można kupić kolejną zabawkę tak jak np. miernik indukcyjności który wcale nie jest używany, bo prowadzona jest kontrola "dyskretna" bez użycia miernika. Sekcja najpierw niech zakupi legalizowaną wagę i przynajmniej miernik do sprawdzania prześwity modeli. Tylko znowu rodzi się pytanie - kto to będzie kontrolował.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 11:21 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 21, 2004 12:08 am
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa
Jak usłyszałem, że w 540 ma być ograniczenie do akusów 3300 to stwierdziłem, że jest to duże nieporozumienie.
Takie akumulatory w przyrodzie występują albo już mocno zużytym (w końcu pojawiły się 4-5 lata temu) albo w stanie odleżenia w zaniedbaniu na półkach sklepowych.
Według mnie to bardzo chybiony pomysł.
Ja bym zaproponowała aby wprowadzić do tej klasy koniczność używania akumulatorów w wersji Stickpack
Tak jak pokazane na stronie LRP
Albo na stronie TeamOrion
Łatwe do inspekcji. Tańsze do zakupu. Wiadomo, że nie będą to akumulatory selekcjonowane.

_________________
Paweł A. Szymański


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 3:20 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Czy reszt klasy nie wie co sie dzieje z Ryszardem Gawlikiem. Wywołany do tablicy gdzieś zniknął. Czyzby był nieprzygotowany?.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 6:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
Przytłoczyły Go kontr argumenty . :D :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 7:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 18, 2004 9:28 pm
Posty: 482
Lokalizacja: Knurów Fura ""ASSO TC5R""
Paweł niby dobry pomysł ale aby wyrównać taki pakiet === wystarczy jedno cięcie , a termokurcz idzie kupić praktycznie wszędzie.Moje zdanie to takie by zostawić tą klase w spokoju bo powoli wymyslanie tych ograniczeń i zmian przypomina nasz śmieszny rząd .Jeżeli chodzi o czołówke w tej kalsie to po tym sezonie prawdopodobnie ulegnie zmianie więc możecie sobie zaoszczędzić trudu. pozdrawiam

_________________
ASSO- Nosram TEAM POLAND


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 8:19 pm 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): Pn sty 02, 2006 9:32 am
Posty: 126
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Problem w tym, że pakiety łatwo spreparować. Wpakować w czarnego "kondonika" porządne selekcje, przykleić nalepkę z napisem ROCKET PACK PLUS.... i co - mamy przepisowy pakiet ? Jak sprawdzić taki, czy inny pakiet na zawodach, po biegu, a jest ich do sprawdzenia 10 szt., za 10 minut jest następne 10 modeli do kontroli itd.? Przepisy można wprowadzać różne, ale sens mają tylko te, które są możliwe do wyegzekwowania, bo inaczej co one są warte ?

_________________
Pozdrawiam:
Paweł Michalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 1:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 6:40 pm
Posty: 586
Już jestem :) Zagadkę rozwiąże na zawodach w NT na moim przyrządzie, a dlaczego? Już wyjaśniam: sposób pomiaru, który przyjąłem polega na pomiarze oporności wewnętrznej akumulatora przy pomocy częstotliwości jednego kiloherca i przepływie przez niego prądu jednego ampera.
Spadek napięcia na tym akusie: R=U/I.
Jest jednak jeden problem: akumulator możemy przedstawić jako "R" i jako "Z". To, co przedstawia producent na nalepkach selekcyjnych, to czyste "R". Mój pomiar mierzy przede wszystkim "Z", a to "Z" w znacznym stopniu zależy od pojemności akumulatora. Z stąd takie wyraźne różnice pomiędzy moimi pomiarami (różnice pomiędzy pojemnościami badanych akusów).
Urządzenie pozwala na pomiar akumulatora w dowolnym stopniu naładowania(potwierdziły to pomiary). Dodatkowo urządzenie mierzy odcinek przewodu: np. 4mm2 o długości 10cm, a 12cm jest już znaczna różnica oporności.
Przyrząd wykonany w warunkach "domowych" jest wystarczająco dokładny do przeprowadzenia kontroli na zawodach. Jest prosty i tani.
Dla zainteresowanych służę schematem i podzielę się doświadczeniami.

Ryszard.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 1:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Andrzej Gawlik napisał(a):
Już jestem :) ...Urządzenie pozwala na pomiar akumulatora w dowolnym stopniu naładowania(potwierdziły to pomiary)...
Ryszard.


Witam,

Mam powazne watpliwosci co to powyzszego stwierdzenia zwlaszcza ze producent w danych katalogowych pisze:

Internal Resistance:
Average 3mohm upon fully charged
(Range : 2-4mohm) at 1000Hz

Stan naladowania jest wiec istotny.

Innym slabym punktem okreslania pojemnosci akumulatora przez pomiar jego rezystancji wewnetrznej jest (Range : 2-4mohm).

Ten 'Range" oznacza ze slaby akumulator o wiekszej pojemnosci bedzie mial ta sama rezystancje wewnetrzna co bardzo dobry akumulator o znacznie mniejszej pojemnosci.

Stosowanie tej metody rowniez nie uwzglednia procesow ktorym cela moze byc poddana ktore obnizaja jej rezystancje wewnetrzna bez zmiany jej pojemnosci.

Procesy te moga obnizyc rezystancje wewnetrzna celi nawet 2-3 krotnie.

Niezaleznie od tego co napisalem powyzej jestem bardzo zainteresowany schematem tego przyrzadu i doswiadczeniami ktore Pan posiada.
Jesli to mozliwe prosilbym o ten schemat.

Pozdrawiam,

Marek Plesakcz
marek@apn.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 19, 2007 1:36 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Szanowny Ryszardzie.
Zawsze ciekawiły mnie Twoje doświadczenia. I wnioski z nich płynące. Tylko chyba nie rozumiesz jednej rzeczy. Jeżeli chcesz wprowadzić "swój" pomiar pojemności akusów - to musisz to zrobić to legalnie. Musisz opisać metodę pomiarową ze wszystkimi szczegółami, określić jej dokładność oraz parę innych spraw. Ale przede wszystkim musisz opracować normy. I zweryfikować je przez niezależne podmioty. Jeżeli tego nie zrobisz - Twój sposób pomiaru pozostaje ciekawostką przyrodniczą

Może Ty jub ktoś inny przypomni mi na których to ostatnio zawodach była kontrola silników z ich rozbieranie. Na których ostatnio zawodach kontrolowano minimalny prześwit??
Wszyscy wiemy że jest w naszym środowisku osoba bardzo chętnie "kupująca" ciekawostki przyrodnicze. Tylko czy dla jego dobrego samopoczucia trzeba tworzyć kolejną b.....?
Tadeusz Żelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 19, 2007 2:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Paweł Żelazo napisał(a):

Może Ty jub ktoś inny przypomni mi na których to ostatnio zawodach była kontrola silników z ich rozbieranie. Na których ostatnio zawodach kontrolowano minimalny prześwit??
Wszyscy wiemy że jest w naszym środowisku osoba bardzo chętnie "kupująca" ciekawostki przyrodnicze. Tylko czy dla jego dobrego samopoczucia trzeba tworzyć kolejną b.....?
Tadeusz Żelazo


Widzę,że dla kolegi Tadeusza obce jest pojęcie t.z."Dyskretnej Kontroli Technicznej",częstokroć przeprowadzanej ,przez wyżej wymienionego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 19, 2007 3:55 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Szanowny Kolego Lesławie.
Musze z przykrością stwierdzić że jesteś jak zwykle źle poinformowany, a Twoje uwagi są co najmniej nie na miejscu.
Gdybyś uważniej i wnikliwiej obserwował otaczającą Cię rzeczywistość - pewne fakty nie umknęły by Twojemu sokolemu wzrokowi i chytrej przebiegłości :D .
Ale Ty zmuszasz mnie do wyłożenia sprawy "tak po chłopsku".
Jak pewnie słyszałeś i czytałeś - coraz więcej firm i instutucji ubiega sie o certyfikat ISO. Jest nawet w Polsce jedna z organizacji, w skład której wchodzi pewna Sekcja ( podobno czyta się to komisja ). I ona też chce to ISO mieć. Dlatego ja w ramach swojego skromnego wkładu w rozwój modelarstwa próbuję przygotować dokumentację z obowiązującymi procedurami dla podrozdziału "Dyskretna Kontrola Techniczna"
Po wykonaniu tego zadania mam już następne. Też bardzo ciekawe.
Tadeusz Żelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 3:13 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL