Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr lis 12, 2025 7:35 am

Teraz jest Śr lis 12, 2025 7:35 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Który model wybrać??
Slash 4x4 19%  19%  [ 7 ]
E-maxx 24%  24%  [ 9 ]
t-maxx 3.3 5%  5%  [ 2 ]
e-revo 51%  51%  [ 19 ]
Liczba głosów : 37
Autor
PostNapisane: Wt mar 30, 2010 2:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
Witam Co najlepiej wybrać do jazdy pod domem, skoki itd kiedyś mozę na tor... Wszystkie modele w moge mieć w podobnej cenie revo i e-maxx wersje szczotkowe, slash 4x4 oczywiscie bezszczotka velineona (obawiam sie troche o przegrzanie). Wszystkie mi sie podobają ale nie wiem co wybrać:) w ile czasu silnik 3.3 traxasa wypali zbornik paliwa przy niezbyt mocnym katowaniu?? W autko już niechce zabardzo inwestować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 30, 2010 9:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Eh... ale walnąłeś temat.
Postaram ci się trochę naświetlić sytuacje.

1) Jeżeli to twoje początek z modelarstwem to raczej weź elektryka. Spalina jest trudniejsza w eksploatacji i jeżeli niema ci kto pomóc w nauce to szybko uszkodzisz silnik lub inne elementy.


2) Napisałeś modele z trzech różnych klas.

Slash 4x4 to “Short Course”. Czyli ani to On-road ani Off-road ale zato całkiem fajny modelik. Dość dobry na początek (moim zdaniem). Pośmigasz i na asfalcie i w terenie (nie za mocnym).

E-maxx i T-maxx to monstery na ciężki teren. Wytrzymałe ale za to wywrotne bo wysokie.

E-revo to taki monster wyścigowy. Szybki zwinny ale nie tak pancerny jak Maxxy


3) I chyba najważniejsza sprawa. Napisałeś „W autko już niechce zabardzo inwestować”. Jeżeli tak do tego podchodzisz to od razu zmień hobby. Modele się psują i uszkadzają. Dodatkowo dochodzą do tego materiały eksploatacyjne (akumulatory, ładowarki, paliwo). Każde autko szczególnie RTR trzeba zawsze jakoś tuningować. Jeżeli będziesz dużo jeździł w ciągu roku to czasem trzeba wydać na utrzymanie jego równowartość.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 30, 2010 10:03 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
Z tym inwestowaniem to mi chodziło o to że niechce pakować w silnik bezszczotkowy do e-maxxa albo e-revo. Nie wiem jak z żywotnością silników szczotkowych traxxasa a jakbym już zmieniał to tylko na bezszczotke a to taki koszt na który nie jestem gotowy. Miałem traxxas slasha 2wd 1/10 z silnikiem velineona który sporo sie grzał na pakiecie 3s li pol oraz był dla mnie troche za mało terenowy. Spalinowego sie nie boje bo już miałem jednego on roada spalinowego. Czytałem żę podobno revo bardziej wytrzymalsze. Nie moge sie za cholerę zdecydować dlatego załorzyłem ten temat:D Niechce sie zawieść na e-revo albo e-maxx z silnikiem szczotkowym bo obawiam sie że bd za wolne. Ogladam filmiki na youtube ale to nie to samo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 30, 2010 10:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Wiesz ludzie bez powodu nie przechodzą na bez szczotki.
Wytrzymalsze, mocniejsze i mniej prądu pobierają.
A to czy się grzeje bardziej lub mniej to sprawa stosunku obrotów silnika, jego mocy i przełożenia ale to wyższa szkoła jazdy aby to obliczyć.
Jeżeli slash był mało terenowy to prosta sprawa trzeba wziąć jakiegoś MT. Teraz pytanie czy ma być szybki czy wytrzymały.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 6:40 am 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
Hmm najlepiej zeby mialo te dwie cechy. Myśle że slash 4x4 bedzie jednak najlepszy na dłuższą mete przez ten silnik bezszczotowy poraz to że lubie czasem sie poślizgać na brudnym asfalcie albo betonie. A odnosze wrażenie żę te silniki w e -revo szybko padną bo to szczotki oraz bd za słabe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 12:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 30, 2009 12:25 pm
Posty: 1529
uaz666 napisał(a):
Myśle że slash 4x4 bedzie jednak najlepszy na dłuższą mete przez ten silnik bezszczotowy

Nie rozumiem, piszesz, że jak dla Ciebie Slash był za mało terenowy i silnik się grzał a teraz znowu chcesz go kupować?:)

_________________
GG: 12795774
Sprzedam HPI Savage X4.6.
Było E-Revo, Savage X4.6, E-Firestorm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 1:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
No własnie :D nie jestem zdecydowany:D Revo byłby dla mnie najlepszy (jeśli chodzi o zawieszenie bo mozna i w terenie i na asfalcie i co chwile nie dachuje jak slash) ale boje sie że szczotkowy silnik bedzie sa słaby i szybko straci moc. Co jaki czas bedzie trzeba go wymieniać?? Miałem kiedyś silnik szczotkowy w tamiya tt-01 zwykły blaszak i strasznie szybko padł. Boje sie że tak samo bedzie w e-revo. seryjny e-revo jedzie 50km/h chyba starczy do jakiś skoków i na mały tor??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 1:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 30, 2009 12:25 pm
Posty: 1529
Nie wydaje mi się, żeby jakoś szybko padły te silniki, trzeba tylko pilnować, żeby się nie przegrzały, nie wleciał żaden kamień itp. A blaszaki najwyższej jakości to raczej nie są:)
Prędkość mała nie jest, ale po pewnym czasie sądzę, że będzie chciało się czegoś więcej - MMM

_________________
GG: 12795774
Sprzedam HPI Savage X4.6.
Było E-Revo, Savage X4.6, E-Firestorm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 2:31 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 01, 2009 7:55 pm
Posty: 988
zabraknie mocy :wink: prędkość 70 km/h jest dlamnie naprawdę wystarczająca, ale fajnie miec zapas mocy pod palcem- ze szczotaki tego niema, ale nie wiem czy Ciebie po BL zwykłe blaszaki zaspokoją :wink: poszukaj używanego zestawu już MM jeżeli chesz oczywiście używkę

_________________
Cyclone D4|Pro-Line|Hitec|EnergyPower|Edit
Rcexs.com
Rcexs.xaa.pl - Forum Warszawskich Modelarzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 3:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
Aha, dzieki:) Czyli wybieram slasha. Kupno MM ze wzgledu na koszty nie wchodzi w gre. Zwykłe e-revo bym miał za 1420 i z myślą o MM bym musiał kupić odrazu dwa porządne lipole bo w zestawie niema żadnych bateri wiec koszty o wiele wieksze a do slasha dodają jakaś baterie która na chwile bedzie 8.4v 3000mah. Teraz pozostaje wybrać wersje slasha:

slash 4x4 Brushless ultimate 2.4 ghz za 1625
czy
Traxxas Slash 4x4 Brushless 2.4GHz RTR za 1230 zł


http://www.traxxas.com/products/electri ... content-00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 3:51 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Skoro już wybrałeś to nie ma co pisać , ale powiedz czy byłeś w 100% zadowolony ze slasha ? Wydaje mi się że nie , no to nie wiem dlaczego się nad nim zastanawiasz ? Skoro możesz sobie kupić o wiele lepsze auto [ E-Revo ] to kup go . Jeśli moc ci nie będzie wystarczyła to masz milion możliwości np. Titan 775 , dwa fajne szczotkowce [ jeśli zależy ci na firmowym sprzęcie to Titan 12t z Traxxas ] , EZRun 80a , Miliony innych BL-ek tańszych niż MMM , i oczywiście HO-600 , 700 , 900 , Dwa silniki klasy 540 BL . Jest jeszcze milion innych możliwości których nie chce mi się pisać . Wg. mnie bez zastanawiania się kupuj E-Revo lub E-Maxxa .

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 5:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 30, 2009 12:25 pm
Posty: 1529
matizz napisał(a):
EZRun 80a , Miliony innych BL-ek tańszych niż MMM , i oczywiście HO-600 , 700 , 900 , Dwa silniki klasy 540 BL

Ktoś na forum wstawił do Maxxa albo do Revo (nie pamiętam) eZruna 80A który po minucie poszedł z dymem - 150A to minimum:)
Jeden kolega z forum ma Maxxa z dwoma silniczkami 700-HO i jest zadowolony.
A 2 bezszczotek do modeli podobno się nie wsadza, bo jedna blokuje drugą (nie wiem dokładnie jak to działa) jeżeli już jedna a mocniejsza.
matizz napisał(a):
Wg. mnie bez zastanawiania się kupuj E-Revo lub E-Maxxa .

Szczerze mówiąc też bym tak zrobił :wink:

_________________
GG: 12795774
Sprzedam HPI Savage X4.6.
Było E-Revo, Savage X4.6, E-Firestorm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 6:20 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Gęsior też czytałem ten temat i zgadzam się z tobą , ale podaję tylko przykłady , a właściwie możliwości nie koniecznie wszystkie trafne , ale jeśli kolega kupi E-Revo , lub Maxxa no to wtedy będziemy mogli mu doradzać konkretne odpowiedzi .

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 9:43 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 2:18 pm
Posty: 52
Szczerze to faktycznie ze slasha w 100% nie byłem zadowolony. Jestem z Krosna a w pobliżu żadnego toru niema a w teren trochę za niski... Na seryjnym regulatorze mogę wsadzić dwa titany 12T ? Jaki jest najmocniejszy set który uciągnie ten regulator?? Dziękuję za zainteresowaniem tematu bo jak ktoś mi nie powie co mam kupić to nic nie kupie.... zanim sie na coś zdecyduje to troche minie:D Lepiej by było jakbym widział to revo chociaż na oczy ale takiej możliwości niemam wiec dziękuje za pomoc i rady:)

Teraz miedzy e revo a e maxxem musze wybrać... E maxx bedzie tańszy wiec chyba jego wybiore. Revo wydaje mi sie żeby pokazało swoje możliwości potrzebny jest dużo mocniejszy silnik, wkońcu stworzone jest do ścigania i pod tor a tam moc ze szczotkowych silników bedzie za mała. E-maxx około 1200 zł(w zestawie dwa akumulatory ładowarka) revo 1450 (brak akumulatora, zwykła aparatura).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 01, 2010 11:13 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 30, 2009 12:25 pm
Posty: 1529
Jeżeli będziesz dużo jeździł e terenie to bierz Maxxa, Revo też pewnie nie najgorzej w terenie sobie radzi, ale E-Maxx to typowy Monster, no i tańszy :wink:
Te akumulatory z zestawu do silnika szczotkowego mogą być, ale do niczego za bardzo się nie nadaje:) Polecem Turnigy Accucell 6

_________________
GG: 12795774
Sprzedam HPI Savage X4.6.
Było E-Revo, Savage X4.6, E-Firestorm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Śr lis 12, 2025 7:35 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL