Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:20 am

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:20 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 2:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 29, 2010 1:20 pm
Posty: 9
Witam Państwa,
Mam zamiar wrócić do modelarstwa kołowego po jakichś pięciu latach. Od kiedy ostatni raz jeździłem sporo sie zmieniło a ja pozbyłem sie większości mojego modelarskiego szpeju, został mi tylko "Mad Fighter" z którym to przygodę z RC zaczynałem. :D
Przejrzałem sobie przepisy i klasy które obecnie startują i klasa która wydaje się być odpowiednia dla mnie to "540". Chciałbym sobie złożyć jakichś konkretny zestaw do jazdy w tej klasie. I chciałbym zasięgnąć tutaj porady zawodników startujących budżet mam dosyć spory. Podwozie na pewno chcę kupic nowe, co do innych rzeczy rozważam zakup rzeczy z drugiej ręki.
A teraz do rzeczy:
Podwozie: Xray T3 vs T4, czy osoba po takiej przerwie odczuje różnice czy inwestowanie w T4 jest kompletnie zbędne? Ewentualnie rozważałem zakup Schumachera Mi5 co z tej trójki wybrać?
Silnik: szczotki vs brak szczotek i co konkretnie? Na temat silników obecnie nie mam zielonego pojęcia...
Regulator: to juz zależnie od silnika oczywiście, ale na temat regali obecnie także nie mam zbyt dużej wiedzy, zatem co wybrać?
Pakiety: najchętniej wybrał bym pakiety LiFe jakie firmy brać pod uwagę?
Serwo: kiedy ja jeździłem bluebird robił furorę jak to teraz wyglada, co sie wybiera?

To by było na tyle na ten moment, z góry dziękuje za pomoc :)

_________________
Xray T3R, Spektrum DX3E, Ko Propo VFS-1, Turnigy Li-Fe 4200


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 2:58 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Podwozie to daje wypowiedzieć się innym ja mam tc5 ;)

Silnik tylko 17.5T bez szczotkowy sensorowy. Nie wiem w jakich zawodach będzie startował i nie wiem jakie są tam przepisy. Troszkę się teraz chyba różnią w różnych częściach polski. tutaj pojawia się pytanie czy będziesz używał sensora czy nie.

Regulator to tak jak napisałeś zależy od silnika ale jak masz budżet duży to sobie nie żałuj.

Pakiet hmm.. tak samo jak z silnikiem jakie są przepisy ? ale wydaje mi się że już nikt nie jeździ na LIFE. Zostaje tylko LiPo.

Serwo, dobre i w przystępnej cenie są Savoxy.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 3:02 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 29, 2010 1:20 pm
Posty: 9
http://rc-sport.pl/files/sekcja/przepisy/t_e_10.pdf
Na przepisach lokowskich bazuje pytania interesują mnie starty w ichniejszych zawodach czyli eliminacjach MP. A jeżeli lipo to czego szukać?

_________________
Xray T3R, Spektrum DX3E, Ko Propo VFS-1, Turnigy Li-Fe 4200


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 3:35 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Jeżeli LiPo to moim zdanie Turnigy NanoTech, stosunek ceny do jakości niesamowity.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 3:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
W takim razie możemy się spotkać na zawodach ;)

Silnik 17.5T. Dobrze kupić coś droższego np Tekina. Wydaje mi się że lepiej postawić na silnik gdzie w nazwie będzie High Torque. Silniejsze magnesy lepiej będą sobie radzić z dużym przełożeniem (w granicach 3.5).

Wielką głupotą jest zakaz używania sensora no ale cóż taki przepis by nie kombinować z timingiem przy silniku.
Dlatego nie podłączamy kabelka sensorowego.

Regulator jaki już sobie wybierzesz choć raczej nie ma sensu kupować zbyt mocnego do 540.

Aku jak to jest napisane w przepisach najlepiej będzie wybrać LiPo o dużym prądzie rozładowania i w twardej obudowie.
Tak jak wyżej NanoTech będzie dobry ale skoro masz duży budżet to jednak proponował bym coś lepszego. W NT zbyt bardzo rozjeżdżają się cele.
Ja osobiście używam dość taniego Turnigy 4Ah 20C i mi wystarcza.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 10:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Cytuj:
5. Regulator prędkości.
5.1. W klasie E-10 TC 540 wprowadza się zakaz stosowania w regulatorach "timingu" - regulator musi być
ustawiony na jego zerową wartość - "0-boost timing" - (funkcja "Blinky mode"), dopuszcza się regulatory
posiadające tryby pracy sensorowej/bezsensorowej ("sensor/sensorless") - połączenie przewodem
sensorowym między silnikiem i regulatorem jest zabronione.

Jeżeli regulator posiada tryb blinky to sensor możesz podłączyć.
Swoja drogą ciekawostka, że na lokowskich zawodach wprowadzili klasę bez boostów.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 30, 2014 10:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Nie można mieć podłączonego sensora. Wyraźnie jest napisane "połączenie przewodem
sensorowym między silnikiem i regulatorem jest zabronione".

Tak jak napisałem dla mnie to troszkę utrudnienie przy starcie. Cogging bardzo odczuwalny no ale jeśli każdy ma mieć równe szanse to ok.

Wiem że w przepisach jest to nie jasno napisane ale wiem bo byłem i widziałem ;)

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 31, 2014 6:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Skoro to tak wygląda to cofam swoje słowa.
Generalnie jazda w trybie sensorless eliminuje regulatory blinky z jakimś timingiem. Juz na przykład hobbywing ma program No timing i 0 timing.
Niby to samo a na jednym z nich kręci motorek więcej obrotów.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 31, 2014 10:08 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Michał Głąb napisał(a):
Wydaje mi się że lepiej postawić na silnik gdzie w nazwie będzie High Torque.

Przepraszam ale tutaj się nie zgodzę, silniki High Torque są przeznaczone na szybkie, duże tory, jakich w kraju nie mamy.
Kosztem mocy podkręcane są obroty.
Przynajmniej tka mi się wydaję, jeżeli się milę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
Co do używania bezszczotki sensorowej bez sensora, z niektórymi regulatorami może być problem,
bo bez sensora od razu błąd zgłaszają, jak np większość LPR/NOSRAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 31, 2014 10:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Przepraszam ale tutaj się nie zgodzę, silniki High Torque są przeznaczone na szybkie, duże tory, jakich w kraju nie mamy.
Kosztem mocy podkręcane są obroty.


Właśnie wydaje mi się że wersje RPM kosztem mocy podkręcane są obroty i są to dobre silniki dla lekkich modeli jak 1/12, a właśnie silniejsze High Torgue są dla cięższych modeli 1/10.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 04, 2014 8:13 am 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Masz rację, Przepraszam, High RPM mają podkręcone obroty, są na szybkie tory, High Torgue mają większą moc, przeznaczone na techniczne tory


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 05, 2014 11:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 27, 2010 4:47 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Student
W 540 trochę siedziałem i siedzę dalej więc postaram się pomóc :-)

Sprawa modelu jeśli chodzi o xray'a ja wziąłbym T3 ale późniejsze wersje typu 2012 już z wąską płytą, co do Schumachera nie wiem jak w polsce ma się sprawa z częściami, ciekawe modele ma też ARC na proximie można dostać do tego wszystko a model spisuje się świetnie to tak z własnego doświadczenia :-)

Akumulatory ...tu chyba nie ma wyboru bo wszystko poza lipo będzie odstawać od reszty ...nano-techy polecane wcześniej nadadzą się świetnie :-)

I teraz silnik i regulator to już kwestia gustu czy iść w szczotkę czy bezszczotkę ...dobrze podciągnięty saturn na lipo ma bardzo zbliżone osiągi do 17.5 na no-timing ale jeśli iść w bezszczotkę to coś ze stosunkowo dużą mocą typu orion, może ryzyko w corally, ew. gm

_________________
Przemek Wicher
SPT Poland
Serpent Project 4X


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:20 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL