Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 1:35 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 1:35 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor
 Tytuł: ENS
PostNapisane: Wt cze 04, 2013 12:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Organizatorzy funkcjonujących już od lat w Europie zawodów niezależnych jak ETS czy EOS postanowili "zabrać się" za On-road spalinowy.
W ostatni weekend w pobliżu historycznego toru Hockenheimring odbyły się pierwsze zawody nowej serii ENS, nazwane "Tonisport".
Oczywiście aura zlewająca w ostatnim czasie Europę uniemożliwiła planowe rozegranie zawodów. Dopiero w sobotę o godzinie 16 wystartowała cała ta karuzela. Jako jedyny z Polaków był tam Kuba Różycki ,dość stanowczo zaznaczając swoją obecność. Kuba zajął ostatecznie 14 pozycję,ale poszczególne wyścigi i czasy okrążeń pokazują ,że o tym i tak dobrym wyniku z zadecydował pech. Gdyby nie awarie zdecydowanie zdobyte miejsce było by lepsze. Kulminacją był ostatni wyścig w finale B gdzie Kuba prowadził,a 5 metrów przed metą stracił pozycję i awans do finału A z powodu braku paliwa.
W tym miejscu należało by się pochylić nad nowatorską formułą prowadzenia tych zawodów.
Wszyscy zawodnicy startowali na jednakowych kołach. Nie toczonych i nie smarowanych. Koła pobierał serwisant tuż przed wejściem do Pit -Stopu.Tak więc po przykręceniu do modelu nie było mowy o jakiejkolwiek ingerencji.
Sam wyścig to, pięć eliminacji 4 minutowych.4 w sobotę i jedna w niedzielę. To właśnie w niedzielę Kuba zdobył czwarty wynik 5 rundy eliminacyjnej.
Na podstawie eliminacji 10 zawodników po rankingu trafiało do ścisłego finału A. Pozostali startowali w finałach B,C,D .Odbyły się po dwa finały dziesięciominutowe dla każdej grupy.Na podstawie rankingu ,który brał najlepszy wynik z dwóch ,wyłaniano dwóch zawodników ,którzy "wzmocnili" 10 -ciu wyłonionych wcześniej finalistów.
Może to dziwne rozwiązanie,ale jedno co się rzuca w oczy to to,że nie ma drabinki pod finałów podczas ,której niejeden zawodnik "wyeksploatował " swój model na maxa...
Inicjatywa ludzi związanych z ETS ,EOS i teraz ENS świadczy,że można dogadać się ponad podziałami biznesowymi i zorganizować coś z nowatorskimi rozwiązaniami, ponad organizacją "matczyną" jaką jest EFRA. Rozwiązaniami nie tak kontrowersyjnymi jak np.smarowanie pianek.
Ps.mam nadzieję,że Adam uzupełni moje informacje...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: ENS
PostNapisane: Wt cze 04, 2013 1:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 2:09 pm
Posty: 457
Witam,

Mogę trochę dodać w kilku kwestiach już poruszonych. O takich trywialnych sprawach jak przygotowanie toru, czy strefy serwisowej nie muszę pisać bo to oczywistość, a obszerna relacja z zawodów znajduje się na stronie redrc.net, ale...

Faktycznie pojawiły się dwa nowe rozwiązania, jedno związane z ujednoliceniem kół i wydawaniem ich bezpośrednio przed wejściem do pit stopu, a drugie to nowa, niespotykana dotychczas formuła ustalania grupy finałowej.

1. Temat jednakowych, wybranych przez organizatora kół był tematem różnych kontrowersji wśród zawodników. Oczywiście podnoszono kwestię np. preferencji jednego producenta (u nas również). W efekcie końcowym takie rozwiązanie ma więcej plusów niż minusów, a do tych pierwszych zaliczyłbym:
- oszczędność czasu (koła i opony są przygotowane i wydawane w stałych dla wszystkich i ustalonych wcześniej średnicach - 64mm tył i 62mm przód)
- oszczędność pieniędzy - pobiera się tylko tyle kompletów ile się zużywa, a cena jednego zestawu (4 kół) wynosiła 13,00 Euro, więc można powiedzieć, że korzystnie
- dostarczone przez producenta koła były doskonałej jakości, ciążyła na nim chyba duża odpowiedzialność i faktycznie jakość gumy była perfekcyjna

2. Spoósb wyłaniania finalistów:
Tak jak opisał Leszek, grupa 10 finalistów wyłaniana była z eliminacji, przy czym zastosowano metodę liczenia punktową, znaną z zawodów ektryków. Wszyscy którzy nie awansowali bezpośrednio mieli jeszcze dwie szansę, tj. dwa biegi po 10min. Liszony był jeden i 2 zawodników z najlepszymi czasami uzupełniało finał do 12 osób (tor był na tyle duży, że ta ilość nie sprawiała żadnych problemów).

Generalnie całe zawody, mimo niepogody odbywały się w świetnej atmosferze, znanej już z serii ETS, EOS, czyli po prostu marki Uwe Reinard'a, który prowadził całą imprezę w przejrzysty sposób.

Następna impreza w Austrii na znanym torze Stoer-Ring koło Graz'u pod koniec czerwca, lista zgłoszeń jest od wczoraj otwarta, może więc nasi zawodnicy się też zdecydują. Na pewno warto, nie tylko ze wzdględu na atmosferę ale przede wszystkim na poziom zawodów.

_________________
Pozdrawiam
Adam Różycki

KYOSHOblog


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 1:35 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL