Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:12 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:12 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 6:12 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Już widzę sprawdzanie przełożenia na zawodach :P każdy model inny atak/odbiór puley-e dyfry duża komplikacja. Utrudnianie życia, albo zejść z ilością zwojów, zrobić przetarg na odpowiednią szczotkę tanią np do 23-24T + lipo, albo bezszczota słabsza 0 boost z lipo typu 21,5T choć trzeba by to pomierzyć na hamowni jak to jest szybkie (czy nie bedzie za wolne).

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 6:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 1:02 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Zawadzkie
Panowie,
Myślę, że należy skupić się na stworzenie przepisów jak najprostszych, zrozumiałych dla każdego. Pamiętać należy, że klasa Hobby to klasa głównie dla początkujących lub mających ograniczony budżet modelarski. Hobby czyli dla traktujących modelarstwo HOBBYSTYCZNIE nie sportowo.
Klasa "17,5T Blinky" to nie nowość, za granicą istnieje z powodzeniem od czasu rozwoju napędów bezszczotkowych.
Początkujący będzie główkował, co to znaczy że regulator jest 0 boost. Myślę, że tutaj pole do popisu mają tworzący przepisy (z chęcią pomogę przy współtworzeniu). Osobiście uważam, że należy stworzyć listę dopuszczonych (homologowanych) regulatorów i silników. Poza zmiennym timingiem regla mamy zmienny timing silnika, który też ma wpływ na osiągi. To pomoże w doborze sprzętu na przyszły sezon.
Co do listy. Wyobrażam sobie to mniej więcej tak, że dodajemy regiel do listy i wpisujemy uwagę iż musi być sygnalizacja 0-boost (np migająca dioda). Każdy mógłby wnioskować o dodanie jakiegoś regla do listy, lista byłaby otwarta cały sezon, tak by móc każdy wziąć pod uwagę. Przy tworzeniu listy homologowanych reglerów, najważniejsza byłaby współpraca z dystrybutorami. Warunkiem dodania regla jest możliwość sygnalizacji 0boost lub wbudowany 0boost. Podobnie sprawa miałby się z silnikami, ale tu temat jest otwarty bo nie wiemy czy dopuścić zmienny timing (większość konstrukcji ma tą możliwość).
Nie musi być to przecież silnik 17,5t, można poszukać czegoś powyżej 20t.

Co do saturna, to niestety ale te nasze HPI to niebardzo ma z dostawami tych silników i mieliśmy mały problem przed OMP w Nowej Rudzie.

Pozdrawiam!

_________________
Roland Rzepczyk - Klub Modelarski Zawadzkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 6:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Do Saturna to dowolne przełożenie bo jak się zaczną palić to się ludzie opamiętają.
Mierzenie przełożenia jest proste.Model wystarczy przetoczyć tak aby koło zrobiło obrót ,i policzyć obroty zębatki.
Właśnie Tomek mówił,że z silnikami powyżej 20T bez szczotkowymi zaczną się problemy.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 7:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 1:02 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Zawadzkie
Jest trochę silników 21,5T na rynku, myślę, że dystrybutorzy nie będą mieli problemu zaopatrzyć w nie zawodników. Nie wiem o jakich problemach Tomek mówił, bo z tego co mi wiadomo, są one z powodzeniem stosowane w klasie Formuła na ETS (jeśli sie mylę, proszę mnie poprawić). W Niemczech i Stanach też są klasy 21,5 0-boost i też nie ma problemów.
17,5t to faktycznie może być dużo dla tej klasy.

_________________
Roland Rzepczyk - Klub Modelarski Zawadzkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 7:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Tomek mówił ,że producenci uciekają od produkcji takich silników.Ja tylko powtarzam to co powiedział.Nie trudnię się handlem to też nie wiem.Nie możemy jednak sugerować się zasobami sklepów bo mogą mieć zapasy.
Może przegląd szybki polskich sklepów.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Wt mar 26, 2013 11:32 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Z tymi 21,5T to mają bardzo niskie obroty i moc oraz patrząc na Towerhobbies, to np LRP są wszystkie "Discontinued" także może to rzeczywiście zwiastować ucieczkę od tych silników w klasach wyścigowych. Jedynie Novak, Tekin, trinity i inne firmy działające na rynku crawlerów wyglądają na zainteresowane ich utrzymaniem w ofercie do tych wspinaczkowców. Saturn 20T na zasilaniu 6,6V kręci powyżej 20000rpm a te silniczki an 2S lipo ok 13000 więc to jest równanie w dół. Ja myślę, ze szczota ok, ale jak z lipo to trzeba przejść na więcej zwojów by wyższe napięcie zasilania kompensować mniejszą indukcyjnością uzwojeń chyba, że zabawa w sprawdzanie przełożenia- ale to utrudni kontrole techniczne.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 12:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 1:02 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Zawadzkie
Jeśli szczota, to jedna konkretna. Jednak warto by było by organizatorzy zapewnili przynajmniej zawsze 2 na zapas na zawodach. Bo to, że napiszemy, że wprowadza się silnik taki a taki, oznacza, że organizator powininen dogadać się z dostawcą, tak jak jest z oponami. No chyba,że zrobimy np. jak w formule, 2 silniki na sezon z naklejkami:):)
Takie moje pomysły do luźnego rozważania.

_________________
Roland Rzepczyk - Klub Modelarski Zawadzkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 1:06 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Lista regulatorów Zero Bost lub z możliwością wyłączenia - TUTAJ

Teraz napisze jak załatwili sprawę z Hobby Czesi:

Silnik szczotkowy, nierozbieralny 25T lub więcej albo bezszczotka 21,T z regulatorem Zero Boost lub dającym możliwość włączenia tej funkcji.
Zasilanie LI-PO 2S czyli 7,4V.
Przełożenie 6.0

Każde mniejsze przełożenie skutkuje przeniesieniem zawodnika do najsłabszej grupy STOCK

Nie oszukujmy się - modeli na rynku które jeżdżą w zawodach jest kilka typów więc nie powinno być problemu ze spisaniem przełożeń wewnętrznych. Warunkiem jest to, żeby każdy zawodnik do modelu założył zębatki z czytelnym oznaczeniem ilości zębów.

Jeżeli będziemy mieli jednakowe przełożenia to zawodnicy w tej klasie powinni jeździć generalnie równo (jeżeli chodzi o czołówkę). Każde odstępstwo można łatwo zweryfikować.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 5:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
Ja bym również wnosił, o ograniczenie przełożenia w klasie STOCK.. Jeśli już nie chcecie wprowadzać 0 Timming i ) boost ( jak to ma miejsce u Czechów, Niemców ) to chociaż przełożenie, żeby jakoś wyrównać te szanse.

Nie ukrywam, że było by super, gdyby w cyklu PMMS też jezdzilo się na 0 timming, 0 boost i ograniczonym przelozeniu do 5.1 ( FDR - final drive ratio ) - tak na prawdę, kto jaki regulator kupi, takiego będzie miał kopa i prędkośc - sam się o tym przekonałem zaczynając od Robitronica, kupilem regulator Dualsky i jest bez porównania lepszy, no ale co za tym idzie - droższy.

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 7:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 14, 2009 6:45 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Opole
Stocka proponowałbym nic nie zmieniać.
Jest to coś lepszego od Hobby , a nie jest tak szybkie jak Modi.
W cyklu Ścinawkowym nie ma klasy typu Pro Stock lub Spec więc jest to klasa najbardziej racjonalna dla ludzi chcących mieć jakieś osiągi w modelu i nie przeciążać go tak jak jest to w Modi.
Wprowadzanie dodatkowych ograniczeń i kombinowanie z nią jest niepotrzebne. Nie zapominajmy , że jest to najliczniejsza klasa. Tyle sezonów wszyscy jeździli i nikt nie narzekał. Wręcz wszyscy byli zadowoleni.
Poza tym po co producenci robią regle z funkcja VT ? Po to aby je wykorzystywać. Więc przestańmy kombinować.
To samo tyczy się przełożenia. Skoro będzie możliwość regulacji Timingu to co da wprowadzenie jednego słusznego przełożenia.

Co do Hobby owszem można pomyśleć o zmianie napędu. Silniki Saturn nie są wiadomo cudem techniki, a ich cena już też przestała być atrakcyjna.
Zapaleńcy dobrze wiedzą , że aby robić wynik trochę tych silników trzeba przemielić zanim wybierze się te o najlepszych parametrach.
To co zaproponował Marek jak najbardziej tak. Dość ciekawa opcja szczególnie dotycząca silników bezszczotkowych tylko trzeba dokładnie przeanalizować rynek. Dokładnie : czy większa jest dostępność silników 21T czy 21,5T i ta sama sytuacja dotycząca silników szczotkowych 25T czy 23T.

_________________
FORTAsport - Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 7:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Mam nadzieję że w Hobby Junior pozostawicie przepisy takie jakie są.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 10:08 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Jarek Poniatowski napisał(a):
tak na prawdę, kto jaki regulator kupi, takiego będzie miał kopa i prędkośc - sam się o tym przekonałem zaczynając od Robitronica, kupilem regulator Dualsky i jest bez porównania lepszy, no ale co za tym idzie - droższy.


Bez przesady regulator Dualsky do Stocka który ma wszystkie bajery ustawienia z kompa po USB i na którym śmigały chłopaki od nas (na prostej nie odstawali od reszty a jeszcze nie mieli max timingu) kosztuje w pozku uwaga uwaga 209zł (do silnika 17,5t nie potrzeba najwyższego modelu, starczy ten z obsługą silników do 8,5T albo nawet ten jeszcze tańszy do 10,5T)... także argument grzebania i kosztowności ze stockiem nie ma racji bytu. Dowodem na to jest Maciej Marcinek który jedną z eliminacji w Ścinawce wygrał na silniku 17,5T z hobbykinga który kosztuje niecałą stówę, więc ekonomiczny sprzęt też jest. W hobby jedynie coś pogrzebcie by móc zastosować popularnego lipola 7,4V bez zmiany prędkości tej klasy najlepiej z konkretną jedną przepisową tanią i łatwodostępną szczotką bo w tej klasie jednie zasilanie jest niewygodne bo coraz mniej popularne LiFe i coraz trudniejsze do dostania luźne celki NiMH.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Ostatnio edytowano Śr mar 27, 2013 11:52 pm przez Maciej Nowak, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 11:36 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Oczywiście że cała dyskusja dotyczy klasy Hobby alias.540 ,żadnej innej. I w zasadzie najistotniejszym jest pójście zawodnikom na rękę w kwestii źródła prądu. Być może pozostanie stary układ czyli Saturn 20T ale z 7,4V zasilaniem. Jako okres przejściowy.Najwyżej sprzedawcy Saturnów będą zacierali dłonie no i gaśnice trzeba będzie rozstawić po rogach. :lol: :lol:

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Cz mar 28, 2013 3:50 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Zaremba Lesław napisał(a):
Do Saturna to dowolne przełożenie bo jak się zaczną palić to się ludzie opamiętają.

Święta racja, w Rudzie przez pomyłkę zrobiłem przełożenie 3.7, efekt w 4 minucie biegu każdy wydział,
a kto nie wydział to poczuł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: PMMS RC
PostNapisane: Cz mar 28, 2013 3:56 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Zaremba Lesław napisał(a):
Być może pozostanie stary układ czyli Saturn 20T ale z 7,4V zasilaniem.


W Mistrzostwach WLKP za tydzień z takim zasilaniem pojadę, dam znać jak się saturn zachował


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 8:12 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL