Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:08 pm

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:08 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 10:20 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 10, 2005 8:36 am
Posty: 294
Lokalizacja: Nowy Sącz
Mam pytanie do Piotrka Niedźwieckiego jako osoby kompetentnej.

Czy przepisy znajdujące sie pod tym linkiem są przepisami obowiązującymi w obecnym sezonie halowym?

http://www.osm-rc.pl/portal/menu/128

_________________
pozdrawiam
Piotr Fortuna
================
SKM Nowy Sącz
HPI Racing Team Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 3:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Piotrek to jest chyba wolna interpretacja przepisów LOK przez OSM.Nawet w tegorocznym Handbooku w APENDIKSIE 3 w punkcie 7.2 jest jednoznacznie napisane 190 mm bez nadwozia ,200 z nadwoziem ( http://www.efra.ws/rules/Handb09App3.pdf ).
Być może wynika to z tego,że OSM chadza swoimi ścieżkami w kwestii przepisów dla klas.Modi.. i Spec też mają 200 mm podwozia.Na szczęście sędzia był szkolony na klasykach.
Ps.Jeśli faktycznie występuje problem z szerokością Sprinta można by wprowadzić aneksem dodatkowy zapis o akceptacji konkretnie tego modelu.Ale tu inicjatywę powinien wykazać dystrybutor.
Do mierzenia modeli , powinniśmy się zacząć przyzwyczajać .

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 6:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Zaremba Lesław napisał(a):
Ps.Jeśli faktycznie występuje problem z szerokością Sprinta można by wprowadzić aneksem dodatkowy zapis o akceptacji konkretnie tego modelu.Ale tu inicjatywę powinien wykazać dystrybutor.
Do mierzenia modeli , powinniśmy się zacząć przyzwyczajać .


Nie ma potrzeby tworzenia aneksów. :)
Sprint na typowych felgach i karoserii jest modelem o szerokości 190mm.
Wynika to jasno z informacji na stronie producenta.
Mierzyłem również dziś osobiście model w magazynie.
Są oczywiście dostępne w sprzedaży inne felgi oraz inne wersje tego modelu gdzie koła celowo mają większy offset co poszerza model.

Kolejna sprawa to karoserie.
Większość modeli karoserii występuje zarówno w szerokości 190 i 200mm.
Również nie ma to nic wspólnego z dyskusją że jakiś model jest nieprzepisowy.

Do tej pory nie słyszałem nigdy o problemach z szerokością modeli w klasie 540. :roll:
Jestem przekonany że wielu nowicjuszy nawet nie zdaje sobie sprawy że taki problem może się pojawić. Wiele tanich modeli fabrycznie ma szerokość pomiędzy 190 i 200mm (pomijam szczegóły czy jest o 1 czy 5 mm).

540 to podobno krajowa klasa dla początkujących.
Podobno kadet w wersji otwartej dla wszystkich modeli trafił do kosza.
Czy z 540 ktoś planuje zrobić kolejną klasą jednej firmy? :shock:

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 9:37 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Dyskusja jest konieczna bo w Obornikach jeden zawodnik miał problem z szerokością Modelu.10 mm to nie jest mało,ale jeśli Pan twierdzi,że Sprint ma 190 mm to znaczy,że sędzia miał rację,natomiast opiekun zawodnika mylił się.
Ustalenie szerokości to jeszcze nie wprowadzanie jednego modelu,to stosowanie się do powszechnych przepisów dla klas sportowych DTM.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 9:48 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 10, 2005 8:36 am
Posty: 294
Lokalizacja: Nowy Sącz
Lechu
Publikowanie na stronie przepisów nie jest już wolną interpretacją. Handbook Efry raczej ma mało wspólnego z naszą krajową 540 to my tworzymy do niej przepisy a nie Efra. Jeśli chodzi o Modi i Spec to masz racje powinniśmy się trzymać Efry, a przyzwyczajać się nie tylko do porządnej kontroli technicznej a przede wszystkim do jasnych i precyzyjnych przepisów. Co do wyszkolenia sędziego to po rozmowie mam inne zdanie.
W całej tej sprawie poszło nie o Sprinta którego ja dodatkowo przytoczyłem /stoi koło mnie w konfiguracji fabrycznej i ma dokładnie 196 mm szerokości/ , a o chłopaków z których jeden jeżdził Stradą a drugi - nie pamiętam w tej chwili nazwy tego podwozia. Ten drugi prawdopodobnie wydał dość sporo kasy żeby kupić opony z innym offsetem a temu pierwszemu zakomunikowano dyskwalifikację.
Myślę że nie trzeba tworzyć w tej klasie żadnego "extra" zapisu dotyczącego marki podwozia, wystarczy zmienić ten zapis o szerokości tym bardziej że taki zapis miał być tylko o nim zapomniano.

p.s. Strada po zmierzeniu miała 195 mm.

_________________
pozdrawiam
Piotr Fortuna
================
SKM Nowy Sącz
HPI Racing Team Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 10:37 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Modele niższej klasy powinny być zapisane w przepisach.W klasie 540 startują modele klasowe i jak zaczną poszerzać X-raye czy Cyklony to co będzie?

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 8:36 am 
Offline

Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 8:01 am
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa
Zaremba Lesław napisał(a):
Modele niższej klasy powinny być zapisane w przepisach.W klasie 540 startują modele klasowe i jak zaczną poszerzać X-raye czy Cyklony to co będzie?


Jak dla mnie mogą sobie poszerzać - bo to w 540 działa tylko na niekorzyść jazdy.
Szerszy model bardziej wytraca prędkość w zakrętach, to samo dotyczy opon jak do 540 wsadzimy oponki na jakich startuje się w SPEC czy Modi efekt podobny.
Co nie zmienia faktu, iż oprócz przepisów jakie obecnie obowiązują można wprowadzić liste modeli i karoserii dopuszczonych do startów w tej klasie, ale to juz chyba obowiązek dystrybutorów aby takie modele zgłosić.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Rosiński
==> Yokomo R12C3 <==


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 9:57 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Problem może ciekawy, szkoda że temat zasilania umarł, czas umyka a decyzje będą zapadały znowu przed sezonem.
może skończymy z tą tradycją.

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 1:12 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Mój osobisty punkt widzenia jest taki.Ponieważ 540 jest klasą dla początkujących nie dopuściłbym Li-Po,ale dopuścił zwykłe 6celowe pakiety.Coraz trudniej będzie dostać pojedyncze cele ale pakiety zespolone z 6 cel z wtyczką Tamija chyba będą zawsze.
Dlaczego Li-Po nie bo to wymaga sprzętu do ładowania i trochę doświadczenia,a także dlatego,że w tej klasie jest czasami totalna destrukcja....
Dlaczego 6 cel ,bo wprowadzenie 5-ciu, było totalną bzdurą wymyśloną chyba nad ranem na totalnym kacu...
Mogę się mylić.... :roll:

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 1:35 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Chodzi nie tylko o 540 (i nie jest moim zmiarem tam mieszać, zakceptuję wolę większości)

ale jeśli już, to moje zdanie jest takie:

P.S. są jeszcze Li-fe (podobno trwalsze i bezpieczniejsze od Li-Po)
komplet ładowarka 200zł + pakiet 160zł razem 360 zł (nie jestem pewien ale teoretycznie powinnien wystarczyć już jeden)
napiecie 6,6 V

większość w 540 używa pakietów po min 150zł trzeba mieć min 3 szt.
ładowarka używana to wydatek 300 zł

problem kolejny to mocowanie pakietów 6-celowych w układzie (===)

o ile oczywiście argument (ten znany) wprowadzenia 5 celowych pakietów był absurdalny, to już sam pomysł trochę ułatwił początkującym jazdę, poprzez wolniejszą klasę.

A najważniejsze jest to żeby ewentualne decyzje zapadły z conajmniej 6 miesięcznym wyprzedzeniem.

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 1:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Zaremba Lesław napisał(a):
Dyskusja jest konieczna bo w Obornikach jeden zawodnik miał problem z szerokością Modelu.10 mm to nie jest mało,ale jeśli Pan twierdzi,że Sprint ma 190 mm to znaczy,że sędzia miał rację,natomiast opiekun zawodnika mylił się.
Ustalenie szerokości to jeszcze nie wprowadzanie jednego modelu,to stosowanie się do powszechnych przepisów dla klas sportowych DTM.

Rozumiem konieczność honorowania przepisów.
Celem mojej wypowiedzi było zwrócenie uwagi na coś innego.:
„Jestem przekonany że wielu nowicjuszy nawet nie zdaje sobie sprawy że taki problem może się pojawić. Wiele tanich modeli fabrycznie ma szerokość pomiędzy 190 i 200mm (pomijam szczegóły czy jest o 1 czy 5 mm).”

Skoro klasa 540 ma być najniższa klasą krajową dla początkujących którzy stosują tanie modele to chyba nie warto stwarzać im trudności i warto dopuścić zakres 190-200m aby uniknąć spornych sytuacji.
Jak już wcześniej wspomniałem do tej pory nikt nie robił z tego problemu i jestem przekonany że zaistniała sytuacja nie wynika ze złej woli zawodników.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 1:58 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 8:01 am
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa
Marcin Jeżak napisał(a):
Chodzi nie tylko o 540 (i nie jest moim zmiarem tam mieszać, zakceptuję wolę większości)

ale jeśli już, to moje zdanie jest takie:

P.S. są jeszcze Li-fe (podobno trwalsze i bezpieczniejsze od Li-Po)
komplet ładowarka 200zł + pakiet 160zł razem 360 zł (nie jestem pewien ale teoretycznie powinnien wystarczyć już jeden)
napiecie 6,6 V

większość w 540 używa pakietów po min 150zł trzeba mieć min 3 szt.
ładowarka używana to wydatek 300 zł

problem kolejny to mocowanie pakietów 6-celowych w układzie (===)

o ile oczywiście argument (ten znany) wprowadzenia 5 celowych pakietów był absurdalny, to już sam pomysł trochę ułatwił początkującym jazdę, poprzez wolniejszą klasę.

A najważniejsze jest to żeby ewentualne decyzje zapadły z conajmniej 6 miesięcznym wyprzedzeniem.

5 cell - daje możliwość przejechania całej imprezy bez zmiany silnika i to dotyczy wszystkich nawet z początku stawki,
6 cell - osobiście nie sprawdziłem ale podobno trzeba bylo 3 silniki na zawody jak chciłeś o coś walczyć.
Lipo - do tych jak i tak samo do Life trzeba regulatory, które będą kontrolowały napięcie na pakiecie co za tym idzie do lipo nie tylko ładowarka ale i regulator, co ciekawsze wiekszość regli z funkcją obsługi Lipo obsługuje silniki BL

Każda zmiana ciągnie za sobą jakieś konsekwencje.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Rosiński
==> Yokomo R12C3 <==


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 2:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 12:52 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 5:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Panie Piotrze czy jest to przysłowiowa kropka nad i,bo i tak ostatnie słowo należy do OSM?
Panie Darku to Piotrek wprowadził dezinformację bo jak się okazało sprawa nie dotyczyła modelu Sprint. :D
Co do pozostawienia 5 cel za chwilę może być problem ze zdobyciem ich,a pakiety szustki zespolone chyba będą .
Do Speca i Modi bezwzględnie należy dopuścić Li-Po i Li-Fe (dopuścić a nie zamienić)

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2009 7:56 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Zaremba Lesław napisał(a):
Do Speca i Modi bezwzględnie należy dopuścić Li-Po i Li-Fe (dopuścić a nie zamienić)

Dopuścić ale na zasadzie: do wyboru zasilanie a silnik i minimalna waga jedna. Tak poza tym to Spec, na krętych torach np. taki jak był w Obornikach, osiąga podobne wyniki jak Modified. Według mnie ciekawy mógłby być taki podział na klasy: Stock: blaszak + 6cel; Spec: 17.5t + 2sLipo/2sLiFe/6sNiMh; Modified: Według Efry


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:08 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL