Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:38 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:38 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 1:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał w temacie dotyczącym realnych przepisów dla ogólnopolskich zawodów już wielokrotnie była mowa,że powinniśmy się opierać o trendy przynajmniej europejskie,choćby w kwestiach technicznych.Post Pana Morawskiego nie wniósł nic merytorycznego.Wykazał się nieznajomością przepisów EFRA,sam nie startuje w zawodach,a zwłaszcza w klasie 540.Tutaj powinno mówić się o realiach.Dywagacje Pan Morawski na temat Li-Fe mógł snuć w dziale pod tytułem AKUMULATORY.Tutaj natomiast robi mętlik.
Przecież w Pabianicach może wprowadzići wymagać nawet ogniw wodorowych,ale jeśli dyskusja jest o zawodach ogólnopolskich stanowiących cykl Mistrzostw to powinniśmy się trzymać jakiś regół.Dla mnie klasa 540 powinna być klasą najprostrzą.To,że są ludzie kupujący pakiety selekcjonowane do tej klasy to ich problem a nie przepisów.
Ponadto P.Mprawski z tupetem napisał kolejnego posta jak wiele innych zamieszczając ogłoszenie dotyczące tego o czym pisze.Jest to w moim mniemaniu wysoce nie etyczne.
Klasy Modi i Spec powinny "opierać się" na Europie,540 powinna być klasą pierwszego kontaktu.
p.s.Michał ja wyrażam Swoje zdanie i mam do tego prawo...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 2:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Na to że do 540-tki nie będą kupowane selekcje chyba nie ma co liczyć, bo każdy od Kadeta (już po nim nie płaczę) w górę chce się ścigać i być najlepszy w danej klasie, to jest naturalne. Więc w jaki sposób Li fe utrudniają tą klasę, nawet zwykłe pakiety trzeba oszczędzać i mieć przynajmniej 2-3.

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 1:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 24, 2006 12:13 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie zamiast się bez przerwy kłócić o to kto ma racje to może byście doszli do porozumienia i coś ustalili konkretnego. Według mnie pakiety LiFe to dobre rozwiązanie ale BL już nie. A to że większość jeździ modelami z górnej półki to na to już nikt wpływu nie ma . Nawet jeśli ma się gorszy model to można zająć dobre miejsce . W Obornikach jeździłem Strada i do finału B dostałem się bez problemów i mogłem powalczyć . Jeśli jeździłbym czysto bez żadnych wylotek poza tor to prawdopodobnie dostałbym się do A ledwo co ale jednak.

_________________
Pozdrowienia Jarek ;D
SKM 'Felga' Nowy Sącz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 6:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
A co z tą wydajnością prądową, że NIMH kończy się na 30A a LiFe to 135A wydajności ciągłej? Móglby ktoś ten temat rozwinąć, ewentualnie podać gdzie na forum można o tym poczytać?

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Ostatnio edytowano N sty 10, 2010 7:26 pm przez Grzegorz Ogonowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 6:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
W 540 nie ma za dużo tanich modeli.. model taki żeby pogonić w tej klasie jest to już duży koszt, więc nie ma co pakować bezszczotek.
Przykład jednego kumpla? :wink: Kupił nową TC5 i z resztą gorzej(narzędzia, elektronika etc.), gdyż uznał, że plastik do 540 jest bez sensu.
Z resztą szkoda, że Kadet został oddany tylko jednej firmie...

Pozdro :wink:

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 8:00 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 10, 2005 8:36 am
Posty: 294
Lokalizacja: Nowy Sącz
Cytuj:
plastik do 540 jest bez sensu


Jeśli ktoś tak twierdzi to do oglądnięcia na naszej półce 4 medale MP wyjeżdżone przez Marcina na zwykłym Cyklonie S i to za czasów największego "wyścigu zbrojeń" i żeby nie było... to wtedy w klasie startowało zwykle ponad stu zawodników.
Sprzęt pomaga ale na pewno decyduje umiejętność.

_________________
pozdrawiam
Piotr Fortuna
================
SKM Nowy Sącz
HPI Racing Team Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 8:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Piotr Fortuna napisał(a):
Cytuj:
plastik do 540 jest bez sensu


Jeśli ktoś tak twierdzi to do oglądnięcia na naszej półce 4 medale MP wyjeżdżone przez Marcina na zwykłym Cyklonie S i to za czasów największego "wyścigu zbrojeń" i żeby nie było... to wtedy w klasie startowało zwykle ponad stu zawodników.
Sprzęt pomaga ale na pewno decyduje umiejętność.


Ja mówie, tylko co powiedział kolega.

_________________
Team Associated TC5R


Ostatnio edytowano So kwi 23, 2011 6:18 pm przez Jakub Golonka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 10:43 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Temat otwarty - zapraszam do dyskusji.
Przypominam że WSZYSTKIE posty które nie beda w temacie będa usuwane.

Jak ktoś chce się kłócić - zapraszam na PM lub do działu HYDE PARK.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 12:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Treść tego posta przeniosłem do działu Modele elektryczne....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 12:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Wracając do tematu uważam, że przepisy klasy 540 docelowo powinny być zgodne z trendami ofert dostępnych na rynku w zakresie tanich modeli RTR opartych na plastikowych podwoziach.
Podstawowa klasa powinna umożliwiać początkującym, (bo dla nich jest dedykowana) zakup gotowego modelu RTR u dowolnego dystrybutora i start w zawodach bez konieczności ponoszenia dodatkowych inwestycji.
Każdy zawodnik używa jakiegoś sprzętu i bez sprzętu nie mam mowy o tym sporcie, więc środowisko nie powinno pomijać w tych rozważaniach ofert producentów dostępnych na rynku.
Klasa będzie tania tylko wówczas jeśli jej przepisy techniczne ograniczą wyścig zbrojeń.

Jak działa EFRA i każda inna organizacja międzynarodowa lub krajowa tworząca przepisy?.
Na kształt przepisów jedyny realny wpływ na świecie mają producenci.
Dla tego, że oni są głównym motorem napędowym rozwoju tego sportu. Czy to rozumiecie czy nie oraz czy zawodnikom to się podoba czy nie - to dokładnie tak jest.
Cyklicznie przedstawiane są np. w EFRA oferty producentów.
Jeśli jakaś nowa technologia staje się masowo dostępna wówczas ma szansę na realne wprowadzenie do przepisów.
Masowo dostępna oznacza – przetestowana, oferowana przez wielu producentów i dystrybutorów w wielu sklepach.
Zmiany w przepisach są wprowadzane z odpowiednim kilkumiesięcznym lub sezonowym wyprzedzeniem.

Jak już pisałem bez sprzętu nie mam mowy o tym sporcie.
Najlepszym przykładem jest ostatni brak selekcji NIMH w polskich sklepach.
Dla czego?
Dla tego, że kilka osób zaczęło lansować teoretycznie słuszne technologoie. Mimo że mają one uzasadnienie techniczne to na ich wprowadzenie w życie jest po prostu za wcześnie.
Opinia kilku osób niemających doświadczenia organizacyjnego nie powinna mieć żadnego wpływy na kształt przepisów zawodów rangi krajowej.
Każdy natomiast może lansować swoje teorie i organizować swoje zawody gdzie i kiedy chce, ale nie powinno mieć to żadnego związku z zawodami krajowymi MP.

Apeluję, więc do wszystkich organizatorów, dystrybutorów i zawodników MP, aby nie niszczyli klasy 540.
Jeśli chcecie wpłynąć na realny rozwój tej klasy wprowadźcie dodatkowe ograniczenia a w żadnym razie nie zgadzajcie się na silniki bezszczotkowe oraz inne zasilanie do póki nie będą one standardowym wyposażeniem modeli RTR u większości dystrybutorów.
Na silniki bezszczotkowe i zasilanie Lixx jest miejsce w Spec i Modi…
W klasach niższych będzie to uzasadnione dopiero jak technologia bezszczotkowa i zasilanie Lixx na stałe zagości w modelach RTR.

Jeśli chcecie zmienić silnik na inny typ szczotkowy to bardzo proszę, ale pamiętajcie aby był masowo dostępny w modelach RTR. Naprawdę nie musi być to Saturn 20T.
To ze Saturn 20 T jest najpopularniejszy wynika jedynie z Waszego wyboru. Jakość, parametry, cena, dostępność – to głownie walory Saturna 20T.
Nie prawdą jest również konieczność wymiany silnika co zawody. To tylko opinia niektórych zawodników którym wydaje się że dzięki temu wygrywają. Bez względy jaki typ silnika szczotkowego będzie stosowany ci zawodnicy nie zmienią zdania i tak będą wymieniać silnik co zawody.


Jeśli ktokolwiek posądza nas o interes w takim kierunku działania to przypominam ze od kilku lat postulujemy o taki kształt przepisów a interesy z waszym biernym przyzwoleniem na razie załatwia firma ATA rękami OSM.
Zawłaszczyli dla siebie najniższą klasę Kadet a teraz próbują przerobić przepisy 540 na ETS.

Niestety w obecnych realiach większość dystrybutorów nie widzi większego w inwestowaniu w zawody MP.
Kolejne próby zmian w niewłaściwym kierunku całkowicie nas zniechęcają.
Skończy się tak, że bardziej aktywni dystrybutorzy będą rozwijać własne cykle zawodów niestety siłą rzeczy często odbywające się w tym samym czasie albo wręcz mieście.
To najgorszy scenariusz z możliwych, ale niestety obecnie najbardziej realny. Nie miejcie więc do nas pretensji jeśli tak się stanie bo obecnie proponowane zmiany przepisów nic nie wnoszą do rozwoju tej klasy a jedynie ją niszczą i blokują rozwój.

Przykładowe wybrane zmiany które realnie mogą wpłynąć na rozwój tej klasy, wzrost ilości zawodników i zainteresowanie ze strony sponsorów, dystrybutorów:

• Szerokość modelu i karoserii w zakresie190-200mm
• Dowolny typ karoserii on-road
• Podwozie z tworzywa - odlew. Proponuję wykluczyć podwozia oparte na płytach węglowych (pytanie w jakim terminie).
• Silnik szczotkowy nierozbieralny klasy 540 o ilości zwoi nie mniejszej niż 20T masowo stosowany w modelach RTR.
• Zasilanie - fabryczny pakiet NiMh o dowolnej pojemności. Proponuję wykluczyć pakiety i cele selekcjonowane.
• Itd, itp.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 5:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Festiwal Modelarstwa napisał(a):
• Itd, itp.


Więc zrób swój cykl zawodów, ustal przepisy a zawodnicy swoją obecnością bądź nie zagłosują za lub przeciw. To samo niech zrobią wszyscy ci którym zmiany zachodzące w przepisach są z jakiegoś powodu nie na rękę. Więcej imprez organizowanych przez niezależnych organizatorów z własnymi przepisami a nawet klasami to większa szansa na przyciągnięcie na zawody ludzi, którzy do tej pory nie brali w nich udziału z różnych przyczyn (odległość, nie taki model, nie taki napęd, nie takie zasilanie itp.itd.)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 10:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 06, 2009 2:59 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Niema cwaniaka na Warszawiaka
wtym dziale powinni mieć głos tylko kierowcy 540-ki. A jak ktoś chce jeździć wolno to niech se jaździ gdzie indziej a nie odrazu na MP

_________________
Automobilklub Polski
tel : 534392689 Warszawa
email : marcgadomski@gmail.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 10:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
To jeszcze zlikwidować nadawanie tytułu Mistrza Polski w tej klasie -> przestanie być to klasa z parciem na wynik.

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 10, 2010 9:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 06, 2009 2:59 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Niema cwaniaka na Warszawiaka
a czy ktoś wie dlaczego w 540 nie może być narazie LiFe ??? :?

_________________
Automobilklub Polski
tel : 534392689 Warszawa
email : marcgadomski@gmail.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 11, 2010 12:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Bo nie ma przepisu który je dopuszcza?

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:38 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL