Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn kwi 29, 2024 12:07 am

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 12:07 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor
PostNapisane: Cz cze 26, 2008 1:58 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr maja 31, 2006 9:35 pm
Posty: 237
Lokalizacja: Murowana Goślina
Może czas zacząć przemyślenia nad nowym sezonem uważam że 3 watki są do poruszenia

1 silniki jakie będą dopuszczone
2. pakiety czy myślimy o lipolach
3. przepisy i terminy zawodów

_________________
Syn Jeździ |Associated RC18T Factory Team | Scalpel | b44

Odwiedź Tani Hosting dla Ciebie z generatorem stron


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 26, 2008 2:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Myślę że Pkt.2 narazie nie do dyskusji...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 26, 2008 4:18 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
myślę, że temat trzeba będzie zacząć dopiero po ostatniej eliminacji w Murowanej. Na pewno każdy z organizatorów i zawodników ma jakieś przemyślenia, na pewno będzie trzeba udoskonalić przepisy, na pewno będzie trzeba rozpisać solidny i pewny kalendarz, ale tak jak mówię- zakończmy sezon, zróbmy sobie kilka dni na złapanie oddechu i wtedy konstruktywnie i rzeczowo zabierzemy się za nowy sezon.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 26, 2008 9:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr maja 31, 2006 9:35 pm
Posty: 237
Lokalizacja: Murowana Goślina
i obudzimy się we wrześniu, i zaczniemy jeździć gdzieś okolo listopada. Temat rozpoczełem, zeby juz w Murowanej cos mozna bylo ustalic i przemyslec



















ko listopada moze

_________________
Syn Jeździ |Associated RC18T Factory Team | Scalpel | b44

Odwiedź Tani Hosting dla Ciebie z generatorem stron


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 26, 2008 11:45 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Czy teraz czy za kilka dni, nie ma znaczenia, ale jak się tak śpieszy to moje propozycje:


1. Jeśli mam być szczery to ideałem byłoby rozpocząć ligę Micro tak koło
listopada i zakończyć na koniec kwietnia, popatrzcie na ten sezon-
męczący!


2. Co do silników to sprawa jest na tyle prosta, że nie wymaga tak
wczesnej dyskusji,


3. Jeśli znany już będzie kalendarz sezonu halowego 2008/2009 to
dopasujemy się z terminami. Trzeba przy tym pamiętać, żeby imprezy
się nie pokrywały.


4. Każdy kto chce być organizatorem określa dokładny termin
zawodów, myślę, że to nie problem, jest jeszcze trochę czasu można
śmiało rezerwować halę, jeśli organizator nie wywiąże się z terminu-
kara finansowa.


5. Nauczeni doświadczeniem; zdarza się tak, że organizator dopłaca do
imprezy- zastanówmy się czy nie podnieść wpisowego o 10 zł, moim
zdaniem dla jednostki nie są to duże pieniądze, zbiorowo spowoduje
pokrycie tych brakujących kilku stów,


6. Każdy z organizatorów był i będzie zobowiązany do wpłacenia pewnej
kwoty pieniędzy na poczet nagród na koniec sezonu. Proponuję założyć
rachunek bankowy, na który w terminie 7 dni od daty imprezy
organizator będzie musiał wpłacić pieniądze, jedna-dwie osoby- często
jeżdżące na zawody będą miały do niego dostęp i w każdej chwili
będzie można sprawdzić ile tam jest. Poza tym te pieniądze pracują na
oprocentowanym Rorze (parę złotych ale zawsze coś). Organizator
ostatniej imprezy w sezonie po konsultacjach, kupuje nagrody,


7. Skoro to jest LIGA wprowadźmy zasay ligowe; 6 góra 7 eliminacji w
sezonie, liczymy 5 najlepszych, gdy taka sama ilość punktów decyduje
szósta. Bez żadnych finałów, po prostu ostatnia eliminacja, podliczenie
punktów i koniec. Dopuszczeni do końcowej klasyfikacji są tylko
zawodnicy, którzy brali udzieł w przy najmniej połowie eliminacji. Żeby
nie było tak kuriozalnych sytuacji jak w tej chwili w Openie.


8. Zmiana punktacji (propozycja Leszka Z)- 1=100, 2=99,3=98 itd-
zmniejszy to różnice punktowe i pozwoli walczyć o dobre miejsca nawet
gdy zawodnik nie był na jakiejś imprezie.


9. Zmiana przepisów technicznych; dopuszczenie modeli Shark i RC18R,
które jak wiadomo są trochę większe, do tego asso ma amorki olejowe
dopuszczenie w klasie OPEN i TRUCK silników 380 (konkretnie pod
Novaka- bezszczota z sensorami),


10. I na koniec; zakup choćby jeszcze jednego- dwóch urządzeń AMB. W
tej chwili wygląda to jak kolos na glinianej nodze. Uważam, że nie
dobrze jest, że cała Liga zależy od tego czy z Kłodzka dojedzie
urządzenie. Przy dwóch lub trzech urządzeniach stajemy się bardziej
mobilni i pewni. Korzystać można z freewarowego LAPS FREE, do
którego mamy polską instrukcję- każdy będzie mógł obsługiwać.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 03, 2008 11:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Michał Woszczek napisał(a):
8. Zmiana punktacji (propozycja Leszka Z)- 1=100, 2=99,3=98 itd-
zmniejszy to różnice punktowe i pozwoli walczyć o dobre miejsca nawet
gdy zawodnik nie był na jakiejś imprezie.

Co to zmieni? Zmniejszą się tylko różnice w punktach IMHO nie wpłynie to w żaden sposób na kolejność w rankingu ani na trudność w odrobieniu straconych punktów, mogłem tu coś pokręcić więc proszę o wyjaśnienie na jakiej zasadzie ma to coś zmienić.

Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.

Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4

Truck:
W Murowanej padła propozycja by wycofać bezszczotki z tej klasy co według mnie nie jest dobrym pomysłem bo koszt zakupu zestawu brushless to jakieś 300-400zł czyli tyle co regulator do szczotkowych + kilka silników. Jeżeli już to może lepiej podzielić klasę truck na 2 klasy standard i open. Liczba grup nie powinna się zwiększyć bo nastąpiłby podział aktualnie jeżdżących w klasie truck na 2 części. Pytanie tylko czy jest aż taka przewaga silników bezszczotkowych nad szczotkowymi, że jedne są z góry skazane na przegraną. Może podział poprawił by jakość jazdy w tej klasie :?:


Ostatnio edytowano Cz sie 21, 2008 10:57 am przez Grzegorz Kopertowski, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 12:07 am 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Grzegorz Kopertowski napisał(a):

Co to zmieni?


Ano zmieni, pomyśl. Głównie chodzi o sytuacje gdy zawodnik na jednej imprezie był a na innej go nie było, w korelacji z innymi, oraz sytuację gdy na jednej imprezie wypadł dobrze a na drugiej słabo, na trzeciej słabo a na czwartej i piątej znów dobrze, lub wzorowo.

Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.


Uzasadnij dlaczego bez LiPo? Ja uważam, że jest to ważny temat tym bardziej, że zdania na ten temat są podzielone, więc każda taka propozycja powinna być uzasadniona.

Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4


W założeniu staandard ma być klasą dla wchodzących w ten sport, bez zbędnego kombinowania. Poczytaj wcześniejsze tematy, silniki się już pojawiały. 300 mimo wszystko jest za droga, modle są produkowane pod 5 lub 6 cel i STD uważam, że powinien tak zostać (wielu zawodników ma już pakiety 5C), aczkolwiek warto by było propozycję |Grzegorza sprawdzić, tzn, jakie osiągi ma wózek na 4 celach i silniku 300. Uważam, że jest to warte zastanowienia.

Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Truck:
W Murowanej padła propozycja by wycofać bezszczotki z tej klasy co według mnie nie jest dobrym pomysłem bo koszt zakupu zestawu brushless to jakieś 300-400zł czyli tyle co regulator do szczotkowych + kilka silników.


Uważam, że powinno się dopuścić bezszczotki na tych samych zasadach co Open (max 380). Pewnie rzucił taką propozycję ktoś kto liczył na wynik a tu go bezszczotą... fik i ktoś objechał ;) Rozwój moi mili, postęp- nie zacofanie.


Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Jeżeli już to może lepiej podzielić klasę truck na 2 klasy standard i open. Liczba grup nie powinna się zwiększyć bo nastąpiłby podział aktualnie jeżdżących w klasie truck na 2 części. Pytanie tylko czy jest aż taka przewaga silników bezszczotkowych nad szczotkowymi, że jedne są z góry skazane na przegraną. Może podział poprawił by jakość jazdy w tej klasie :?:


Lepiej nic nie dzielić...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 12:47 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Michał Woszczek napisał(a):

Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.


Uzasadnij dlaczego bez LiPo? Ja uważam, że jest to ważny temat tym bardziej, że zdania na ten temat są podzielone, więc każda taka propozycja powinna być uzasadniona.

Nie jestem absolutnie przeciw liPo ale chodzi mi przede wszystkim o koszty. Ładowarkę która obsługuje lipo to myślę, że większość posiada, balanser niekoniecznie czyli wydatek jakieś 100zł, do tego pakiety(minimum ze 2), których ceny co prawda są podobne do pakietów NiMh lecz NiMh mają wszyscy a LiPo pewnie niewielu, Do tego zakup torebki na akumulator czyli kolejne 40-50zł i robi się całkiem spora kwota, którą można by przeznaczyć choćby na zakup opon.

Grzegorz Kopertowski napisał(a):
Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4


Michał Woszczek napisał(a):
W założeniu staandard ma być klasą dla wchodzących w ten sport, bez zbędnego kombinowania. Poczytaj wcześniejsze tematy, silniki się już pojawiały. 300 mimo wszystko jest za droga, modle są produkowane pod 5 lub 6 cel i STD uważam, że powinien tak zostać (wielu zawodników ma już pakiety 5C), aczkolwiek warto by było propozycję |Grzegorza sprawdzić, tzn, jakie osiągi ma wózek na 4 celach i silniku 300. Uważam, że jest to warte zastanowienia.


Z 5- celowego pakietu nie trudno zrobić 4-celowy :wink: Co do ceny silnika to się pomyliłem, byłem prawie pewny, że 300 kosztuje w granicach 30zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 8:39 am 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Grzegorz Kopertowski napisał(a):

Nie jestem absolutnie przeciw liPo ale chodzi mi przede wszystkim o koszty. Ładowarkę która obsługuje lipo to myślę, że większość posiada, balanser niekoniecznie czyli wydatek jakieś 100zł, do tego pakiety(minimum ze 2), których ceny co prawda są podobne do pakietów NiMh lecz NiMh mają wszyscy a LiPo pewnie niewielu, Do tego zakup torebki na akumulator czyli kolejne 40-50zł i robi się całkiem spora kwota, którą można by przeznaczyć choćby na zakup opon.


Znów pomyśl, nikt nie pisze że mają być tylko LiPo, ale żeby je dopuścić. Jak nie chcesz, nie musisz, tu chodzi o dnie wyboru i możliwość korzystania z nowych technologii (dla chętnych).

Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 9:49 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 24, 2006 10:32 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Poznań (okolice)
apropo 300tki uważam że na pewno jest to mądrzejsze niż 280 do którego model hpi i tak trzeba przerabiać a zamontować 300tkę to wywiercić otworki w płytce od silnika (robiłem to)
300tka kosztuje ok30zł w wersji bez pudełka ja na zawodach miałem po 33

open to open czemu niby bez li-poli?

co do trucków nie widziałem żeby była wielka róznica między sharkami ze std. silnikiem a innymi modelami z bezszczotkowymi silnikami

za zmianą punktacji nie jestem, ale może jest to sprawa do przemyślenia, jeśli już to pierwsze 3 miejsca co 2 pkt a potem co 1 żeby była jakaś premia za 1szą trójkę

_________________
pozdrawiam Wojtek Dopierała
nr gg: 5314153
modele:x-ray m18 pro mistrz polski w micro standard junior w sezonie 2007/2008
2 miejsce w klasyfikacji proxima mikromania w e18mikro std oraz 10te w e 18 t sezon 2006/2007
---SZUKAM SPONSORA---


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 10:44 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Lipole są lżejsze co spowoduje, że będzie różnica w przyspieszeniu między modelem z NiMh a modelem z LiPo a wprowadzenie minimalnej wagi to byłaby trochę głupota. Kiedyś czytałem jakieś zagraniczne przepisy klas 1/18 tam w standardzie były dopuszczone jedynie zwykłe blaszaki + 5cell + opony gumowe/piankowe. W openie nie było żadnych ograniczeń nawet ilości cell w akumulatorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 11:01 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Co do standardu według mnie nie ma co kombinować. Fabryczne modele (HPI i Xray, nie wiem jak Nanda) mają silnik 180 i może niech tak zostanie. Silnik ten kosztuje około 20zł o ile dobrze pamiętam a na 5 celach wytrzyma cały sezon jak nie więcej. Ktoś pisał o regulatorach, że na 4,8V mogą pracować nieprawidłowo, kolejny argument za 5 celami. Oczywiście nikt nie zabrania jeździć na 4 celach. Co do silników to jestem za wprowadzeniem zakazu używania "czeskich diabłów", po prostu zwykły silnik 180.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 11:42 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 24, 2006 10:32 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Poznań (okolice)
a co z hpi45t?? albo zostajemy przy tym co jest teraz albo zakazujemy czeskich,45t i innych tuningowych 180. albo przechodzimy na inne silniki
ja jestem za tym żeby zostało tak jak jest a jeśli zmieniać silnik to nie na 280

_________________
pozdrawiam Wojtek Dopierała
nr gg: 5314153
modele:x-ray m18 pro mistrz polski w micro standard junior w sezonie 2007/2008
2 miejsce w klasyfikacji proxima mikromania w e18mikro std oraz 10te w e 18 t sezon 2006/2007
---SZUKAM SPONSORA---


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 1:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Tylko standardowy 180. Z dostępnością HPI a szczególnie szczotkami do niego był problem i nie wiem czy ten problem już zniknął. Nie może być tak, że ktoś mając zapas tych silników (czy po prostu szczotek do nich) będzie miał przewagę nad innymi tylko dlatego, że inni zawodnicy po prostu nie mogą tego silnika nigdzie kupić. Chyba że dystrybutor zobowiąże się do zapewnienia ciągłości dostaw szczotek co i tak będzie rozwiązaniem zbyt drogim jak na klasę standard (szczotki + wysyłka zapewne grubo przekroczy 20zł czyli koszt silnika 180).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 9:01 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
W kwestii LiPo: ZDECYDOWANIE SPRZECIW.

Na zawodach ładuje sie pakiety szybko. No standardowych akku byle jaka ładowarka wstraczy.

Poczytajcie jakie obostrzenia stosują inni w stosunku do uzywania LiPo w zawodach (kwestia ładowania)

Postęp postepem a bezpieczeństwo bezpieczeństwem.

380-tkaw OPENIE. Sorki - pomyłka. Wiem że wejdzie fajnie do S-18 i do Asso ale z M18 będzie problem.

Standard: 300 czy 280 - jedna cholerka. I tu i tu trzeba grzebać. HPI Micro RS4 odchodzi w przeszłość na rzecz nandy i m18. O tym wie nawet dystrybutor :)

TRUCK: bezszczotki jak najbardziej

2WD: zostaje jak jest - silnik max 300 szczotkowy + 4 cele

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 12:07 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL