Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:52 pm

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:52 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 06, 2008 9:06 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
regulamin Komisji Sędziowskiej napisał(a):
§ 6
Sędziowie CKM mają obowiązek wykonywać przyjęte funkcje zgodnie
z postanowieniami § 2, uzupełniać swoją wiedzę sędziowską oraz realizować
uchwały i postanowienia Kolegium Sędziów CKM.


W paragrafie tym jest napisane o obowiązku uzupełniania wiedzy sędziowskiej...
Nie znam języka angielskiego (językiem Goethego posługuję się łatwiej,potrafię zamówić i to nie pięć piw),ale metodą obrazkową postanowiłem zapoznać się z przepisami EFRA.I cóż ciekawego "zobaczyłem":
EFRA napisał(a):
7.1.4 The wing may overhang the rear of the body of the car by 10 mm.
7.2 MEASUREMENTS AND WEIGHTS
Maximum overall width (with body) 200 mm
Maximum overall width (without body) 190 mm
Minimum height (to top of the roof) 115 mm (ready to run)
Maximum wheelbase 270 mm
Minimum weight 1400 gram

Minimalna waga 1400 g.
Jan Matukin w Swoich przepisach napisał(a):
10. Wymiary i ciężar modelu.
- ...
-...
- ciężar minimalny 2WD bez transpondera 1400 g dla 6 ogniw lub 1250 g dla 5
ogniw
- ciężar minimalny 4WD bez transpondera 1500 g dla 6 ogniw lub 1350 g dla 5
ogniw


Czyż takie informacje ,poprzez uaktualnianie "Naszych"przepisów nie powinny do Nas trafiać,zwłaszcza w klasach EFROWSKICH.Klasa Modi...powinna być obwarowana poprostu przepisami przetłumaczonymi,tak aby Nasz zawodnik startując za granicą w pewnym momęcie nie uświadomił sobie,że jest drugiej kategorii.A wpływ na jego wiedzę mają osoby niekompetentne,błyszczące jedynie drylingiem słownym nie zawierającym treści.Zmiana wagi w przepisach nie jest zmianą pociągającą za sobą jakieś obciążenia finansowe.A i do Naszych przepisów należałoby określić minimalną wagę transpondera.
Sprawa wagi to tylko drastyczny przykład dyletanctwa.
Kolejny przykład podpatrzony podczas zawodów spalinowych to :ostrzeżenie po finale klasy Start dla zwycięzcy za nieregulaminowy model ,uzasadnione konsultacją z zawodnikiem nie posiadającym nawet uprawnień sędziowskich(a sędziów opłaconych było trzech).Czyżby wprowadzono funkcję ławnika czy strach przed odpowiedzialnością.Paradoksalnie ławnik stał się za chwilę skazańcem.
Kolejna sprawa to afera paliwowa.Moim skromnym zdaniem kontrola techniczna (a więc i sprawdzanie paliwa)powinno odbywać się już w eliminacjach,tak aby zawodnik mógł poprawić nieprawidłowości do finałów.Wtedy kolejna kontrola w finale ewidentnie dyskwalifikowała by za recydywę.Wszak na wyroby gotowe niewielu z nas ma wpływ.Na zagranicznych zawodach tak właśnie się czyni.
Jeszcze jedna sprawa,szkoda,że zawodnicy na jakiejkolwiek odprawie przed spalinowymi nie dowiedzieli się ,że jadą po staremu ,a nie wg.nowych przepisów 2008.Nie każdy czyta rcauto.pl i nie każdy ma telefon do Jana Matukina,żeby przepisy ustalić wieczorem.
Ps.kiedy będziemy mieli wpływ na tych,którzy decydują o Nas,bo czytając statuty komisji i kolegium sędziowskiego wniosek się nasuwa jeden-nigdy.Beton.
Jeszcze ankieta: kto jeżdzi w Polsce modelem 2WD w Modi...z wagą 1250 g.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:52 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL