Kupiłeś silnik z niewłaściwym typem gaźnika.
W autkach na metanol są 2 typy gaźników: Rotary oraz Slide. Ten który kupiłeś, jest typu slide, a miałeś kupić drugi typ.
Odkręć śrubę mocującego gaźnik trzpienia i ostrożnie zdemontuj oba. Zmierz ich średnicę i jeśli są takie same, możesz spróbować je podmienić. Przed podmianką wymyj stary gaźnik w paliwie nitro. Jeśli był zatkany, unikniesz sporej ilości problemów.
Pamiętaj że nowy silnik jest bardzo ciasno spasowany i najpierw trzeba go dotrzeć. Dobrym pomysłem jest podgrzanie go przed pierwszym odpaleniem (i kilkoma następnymi) suszarką do włosów (ma aż parzyć w łape, optymalnie 80-90oC
) Będzie łatwiej go odpalić i tak dotarty wystarczy na dłużej.
Jeśli odrazu dasz mu w PI bez okresu docierania, możesz go nawet wysadzić w powietrze (tj korba wyjdzie bokiem)
Nie zapomnij o filtrze powietrza!
Zapomniałem dodać - jeśli nie podejdą gaźnik, wydaje mi się, że powinien pasować gaźnik od Vertexa. Jak podasz wymiary, to sprawdzę na swoim.