Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:54 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:54 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Cz maja 30, 2019 5:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 05, 2019 4:55 pm
Posty: 34
Witam,w temacie modelarstwa jestem zielony i raczkuję i się uczę o tej tematyce.

1. Dostałem autko od znajomego jakiś czas temu i chciałem je odpalić,i nie mogę tego zrobić,zastanawiam się czy jest coś nie tak z silniczkiem.Jak próbowałem odpalić to zatkałem tłumik i szarpałem energicznie szarpanką żeby paliwo doszło do gaźnika,i zauważyłem że paliwo wylatuje z 2 miejsc,na zdjęciu jest zaznaczone skąd,i zastanawiam się czy to nie jest przyczyna odpalenia silniczka i czy jest możliwość zrobienia tego.

Obrazek

2. Też trochę poczytałem na tema nie odpalania się silniczka,możne być że silniczek nie jest dobrze ustawiony,albo że świeca możne być uszkodzona,po mimo ze podłączona do grzałki świeci.

3. Czy dobrze się orientuje ?
1) to są wysokie obroty
2) niskie obroty
3) ustawienie dawkowania paliw

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt maja 31, 2019 9:32 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 05, 2019 4:55 pm
Posty: 34
Da radę ktoś mi pomóc z moim problemem i potwierdzić czy dobrze opisałem punkty ze zdjęć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 08, 2019 2:09 pm 
Offline

Dołączył(a): So maja 19, 2018 12:35 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Białystok
Devid napisał(a):

3. Czy dobrze się orientuje ?
1) to są wysokie obroty
2) niskie obroty
3) ustawienie dawkowania paliw


Kompletnie źle.

Jedynka, to są niskie obroty
Dwójka, to ustawienie biegu jałowego (podtrzymanie przepustnicy, powinien być otworek o szerokości 1mm)
Nie widzę trójki na zdjęciu, ale pewnie chodzi ci o śrubę w mosiężnej tulei gdzie dochodzi paliwo - to jest śruba regulacji wysokich obrotów.



Odszukaj w internecie jaki to model silnika i znajdź jego ustawienia fabryczne (tak zwane „Factory settings”). Wyreguluj go zgodnie z instrukcją i wtedy spróbuj odpalić i wyregulować. Regulujesz silnik gdy zrobi się gorący (tzn złapie właściwą temp pracy).

Silnikowi zwiększasz, lub zmniejszasz dopływ paliwa śrubą wysokich obrotów. Zubożając mieszankę, zwiększasz jego osiągi (i temperaturę), zwiększając dawkę, silnik ma gorszą akcelerację, ale jest zimniejszy i ma dobre smarowanie. Jeżeli po chwili jazdy na maksymalnych obrotach puścisz przepustnicę, a silnik będzie wydawać dudniący dźwięk, takie „tidididididi” i zjedzie do swoich „dududududu” to znaczy, że prosi o więcej paliwa i ma zbyt ubogą mieszankę. Taki objaw możesz zobaczyć na różnych poradnikach np. na youtube.

Niskie obroty regulujesz gdy skończysz regulować wysokie obroty. Po puszczeniu przepustnicy powinny spadać od razu na minimalne, lub po krótkiej chwili. Silnik nie powinien gasnąć sam z siebie, a po 5-10 sec postoju od razu wkręcać się na właściwe obroty.

Pomimo przecieków silnik powinien chociaż "*****". To, że kapie ci paliwo to znak, że masz nieszczelne łożyska. Z przodu masz prawdopodobnie kryte kulkowe, a z tyłu mosiężną tuleję. Da się je wymienić, ale pytanie, czy się opłaca (stopień zużycia silnika i kompresja). Tuleja z tłokiem to często koszt połowy nowego silnika, także jeśli to nie jest jakiś super rzadki unikatowy silnik… ;)

Co do kompresji, jeśli ciągnąc powoli szarpanką czujesz niewielki, wręcz znikomy opór, to silnik jest zużyty. Ładnie to widać, gdy rozbierzesz taki silnik. Tłok powinien się blokować przed końcem tulei. W zużytych silnikach, przechodzi przez całą bez żadnego oporu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:54 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL