Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Śr maja 22, 2019 10:40 pm

Teraz jest Śr maja 22, 2019 10:40 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor
PostNapisane: Cz wrz 21, 2017 12:10 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 11:57 pm
Posty: 193
Lokalizacja: Radom
Witam. Jakiś czas temu złożyłem model 1:8 GT firmy BMT 081. To dość stara konstrukcja ale miała dużą zaletę, kity zostały przecenione o połowę. Ponieważ nie wystartuję w Polsce w Rally Game (bo go nie ma) to nie muszę mieć najnowszego modelu. Do zestawu kupiłem silnik Novarossi MITO 9ONCA. Jest to 9cio portowy silniczek dedykowany do on-road. Docierałem go osobiście podgrzewając do 70-80C i odpalając na starterze. Paliwko Merlin 25%. Wszystko szło ładnie ale za którymś razem po zatrzymaniu zablokował mi się tłok w górnym położeniu i zanim go ruszyłem to trochę czasu mineło. Bałem sie, ze może cos uszkodziłem. Rozebrałem silnik, obejrzałem............i nic, nóweczka bez skazy. Złożyłem i dalej docierałem. Proces był powolny i z naddatkiem. Nie męczyłem go i sie nie spieszyłem. Teraz jestem już po dotarciu i mam problem z dobrym ustawieniem silnika. Mam ten objaw, że po zatrzymaniu modelu obroty silnika nie spadają tylko jeszcze długo sa zbyt wysokie. Nie wiem już w która strone i jaka srubą krecić. Fakt że ruszyłem śrubę od srednich obrotów moze niepotrzebnie. Instrukcja mówi, ze tam sie skręca ja do zera na wysunietym gazniku a potem odkreca 5 obrotów. Wszystko było by extra gdyby nie zapis, ze jak mam gaznik jakis tam to 6 obrotów a jeszcze inny model 6,5. Super tylko gdzie na gazniku jest napisane jaki to model? W tej sytuacji nie mam pewnosci czy 5, 6 czy 6,5 obrotu. Pytanie czy wiecie jak odczytac w novarossi symbol gaznika? Druga sprawa czym regulować w/w objaw. Na wolnych obrotach ustawiam niskie, model stoi, trzyma rowne niskie obroty. Jak przejade troche i zatrzymam to ma wysokie i nie chce zejsc w dół. Czasem w koncu zejdzie a czasem nie chce wcale. Powinien od razu zejsc na niskie z luzu. Był moment, ze juz byłem blisko, ruszylem znowu czyms i sie popsuło. Niby wróciłem do tego co poprzednio ale juz nie było lepiej. Regulacja to wielka sztuka, ja chyba nie mam do tego talentu. Z góry dzięki za pomoc kogoś kumatego.

_________________
Serpent 960, Serpent S120, Serpent 240, Kyosho Inferno GT, Kyosho F-TEN, Tamiya TRF416WE, Kyosho F1 2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 24, 2017 7:51 am 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 30, 2003 7:25 pm
Posty: 809
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Przy docieraniu silnika nie powinienes dopuścić do sytuacji w której zablokowany tlok pozostawiasz w górnej pozycji i wracasz do tematu po jakimś czasie. W przypadku blokady czym prędzej powinieneś obrócić wałem by tlok wrócił w dolne położenie gdzie jego ruch w tulei jest swobodny. Jeżeli zaś mowa o regulacji obrotów musisz pamiętać iż silnik powinien od razu zejść z obrotów po ujęciu gazu. Jeżeli schodzi a następnie jego obroty rosną lub po ujęciu gazu silnik zaczyna dziwnie terkotac (jakby się z Ciebie smial) jest to sytyacja zbyt małej ilości paliwa na dole którą to ilość regulujesz iglica równoległa do osi pracy gaźnika. Zacznij od wykrecenia jej o pół obrotu i obserwuj zachowanie silnika. Co do iglic wysokich i niskich obrotów musisz mieć na uwadze iż ta od wysokich odpowiada za główny przepływ paliwa od połowy do całkowicie otwartego gaźnika (np jazda na prostej) natomiast iglica dolnych obrotów jest ważna mniej więcej od zera do połowy otwarcia gaźnika przez co jest bardzo ważna i możesz bardzo szybko zatrzeć silnik nie dając mu wystarczającej ilości paliwa. Jezeli zatem krecisz sie kolo komina i rzadko kiedy odkrecasz gaz na max iglica dolnych obrotów w zdecydowanej większości odpowiada za równa pracę silnika. Nie wspomnę iz kontrola temperatury jest arcy ważna gdyż to zapewne dobrze wiesz. Skoro już jeździsz - silnik na pewno dotarty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 30, 2017 8:12 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01, 2016 9:54 am
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
Ja mialem podobne objawy nie schodzenia z obrotow jak mialem uszkodzony gaznik jak masz mozliwosc to podmien na inny...

_________________
Carson Specter NITRO .21
Carson Specter II BL ZTW150A + 2000Kv
Thunder Tiger K-ROCK G5 - fun car :)
Traxxas X-MAXX loading ... 8S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 16, 2018 11:54 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 11:57 pm
Posty: 193
Lokalizacja: Radom
Najpierw podziękuję za odpowiedzi i wyjaśnię, że tłok owszem zablokował się w górnej pozycji ale zaraz go odblokowałem, no prawie od razu. Nie zostawiłem tak silnika. Dzisiaj znowu próbowałem go regulować i niestety mimo odkręcania śruby na iglicy obroty nadal nie chcą spadać jak powinny a silnik aż dławi się od paliwa. Mam wrażenie, że gaźnik gdzieś łapie lewe powietrze bo to już niemożliwe jest żeby tyle wykręcić tej śruby a nadal jest ten sam objaw. Zacząłem od fabrycznych 5 obrotów i po 1\8 obrotu doszedłem do 7 czy nawet więcej. Silnik pluje i gaśnie od zalania ale nadal po odjęciu gazu nie spada na wolne tylko kręci wysoko, tak utrzymuje kilka dobrych sekund nim spadnie na wolne, w tym czasie model trzymam na hamulcu i iglica jest prawie zamknięta a on nie schodzi na niskie. Nie mam możliwości założenia innego gaźnika. Silnik jest w zasadzie nowy po dotarciu, starałem się zrobić wszystko jak trzeba. Silnik wstępnie podgrzany do 70C w otulinie monitorowany cały czas czujnikiem i trzymany w 90C jak pracował. Szło dobrze do momentu tego zablokowania silnika, zanim go odblokowałem minęło kilka minut i sam nie wiem ale możliwe, że przekręciłem go do przodu a nie wstecz jak był zablokowany. Nerwy mnie zgubiły i już sam nie wiedziałem w która mańke mam go odblokować. Po tym zaczęły się problemy. Rozebrałem go i niczego złego nie zauważyłem a jednak nie pracuje dobrze. Jak sprawdzić czy gaźnik jest szczelny? Kiedyś słyszałem, że się wodą pryska i jak nie jest szczelny to zassie wody i od razu gaśnie. Tylko, że ta metoda jest bardzo mało dokładna. Zaczyna mnie juz rozpacz ogarnia z tym silnikiem. Mam sporo innych modeli nitro i nie ma problemów takich a Novarossi daje w kość.

_________________
Serpent 960, Serpent S120, Serpent 240, Kyosho Inferno GT, Kyosho F-TEN, Tamiya TRF416WE, Kyosho F1 2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Teraz jest Śr maja 22, 2019 10:40 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL