Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 10:36 am

Teraz jest So sie 24, 2019 10:36 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor
PostNapisane: So lis 22, 2014 1:20 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 08, 2012 3:34 pm
Posty: 218
Lokalizacja: Sieradz
Witam.
Czytałem gdzieś na forum, że data paliwo nitro wynosi 1 rok. Posiadam bańkę 5L 25% którą może w połowie opróżniłem. Później miałem długą przerwę ponad rok. Paliwo było mocno zakręcone. Z tego co zauważyłem to co jakiś czas sama bańka trzeszczała. Takie strzały były :D Nie wiem co to było, ale coś się tam działo i pewnie zwiększała się lub zmniejszała ilość oparów w bańce. Teraz jak wącham to nie ma aż tak intensywnego zapachu nitro, lecz troszkę czuć.
Kupiłem wczoraj bańkę 1L 25% i zastanawiam się czy jakbym np. zmieszał połowę tego i połowę tego w zbiorniku to czy by się nadawało ? Oczywiście będę kombinował i próbował.... Ale pytam z ciekawości, może ktoś tak robił ?
Czytałem także, że starsze paliwo może być przyczyną grzania się silnika i złego smarowania... Przydał by się miernik nitro by można było sprawdzić jakość paliwa :D
Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Pozdrawiam.

_________________
HPI Trophy 4.6 Truggy
Pioneer 1400mm + Turnigy 9XR

http://www.youtube.com/Dantekasumi


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 22, 2014 2:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Tu ekspertem nie jestem ale jeśli by coś miało wywietrzeć to raczej paliwo a nie smar który tam jest. Silnik był by słabszy i powinien być tak jak by był zalany.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 22, 2014 5:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 08, 2012 3:34 pm
Posty: 218
Lokalizacja: Sieradz
Właśnie wróciłem. Po roku przerwy i z nowym sprzęgłem model spisywał się dobrze. Wypaliłem 3 zbiorniki. Jeden z nowymi nitro, drugi i trzeci 50 na 50 stare i nowe nitro. Moc była, temperatura od 105 do 120.
Myślę, że paliwo jest jeszcze dobre :)
Zastanawia mnie tylko dość spory dymek przy wysokich obrotach, Iglica było sporo wkręcona. Autko nie dławiło się ani nie gasło przy przepustnicy na 100%. Może dlatego, że zimno na dworze ?

_________________
HPI Trophy 4.6 Truggy
Pioneer 1400mm + Turnigy 9XR

http://www.youtube.com/Dantekasumi


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 29, 2014 11:14 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 29, 2011 9:58 pm
Posty: 240
Dodam coś od siebie - nie zauważyłem ,że na plastikowej części szyjki zrobiła się dziura i paliwo tak stało pół roku - na wiosnę bez zmian


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 07, 2015 1:42 am 
Offline

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 12:39 pm
Posty: 377
Lokalizacja: Częstochowa
Tak, mocniej uwidacznia się para wodna będąca składnikiem spalin. Na Twoim miejscu dałbym silniczkowi trochę więcej paliwa, aby jego temp. utrzymywała się w zakresie 90-100°C.
Jeżeli paliwo było szczelnie zapakowane, przechowywane w miarę suchym miejscu, prawie bez dostępu światła, to powinno być dobre. Lepszym wskaźnikiem byłoby sprawdzenie ile jest w nim wody...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 10:36 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL