Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest N wrz 15, 2019 3:35 pm

Teraz jest N wrz 15, 2019 3:35 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor
PostNapisane: So paź 06, 2012 8:17 pm 
Offline

Dołączył(a): N paź 11, 2009 6:33 pm
Posty: 178
Dzień dobry wszystkim,

ostatnio wymieniłem w silniku łożyska, bo wewnętrzne było kompletnie zajechane, ale mam problem z korbowodem. Nigdzie nie mogę znaleźć dostępnego w sklepie korbowodu a o tym trzpieniu czy jak to się tam nazywa i spinkach już mowy nie ma. (numery wg instrukcji to: korbowód: hpi 1492, a to co trzyma go w tłoku: hpi 1442). Pytanie czy wgl ma sens wymiana tych rzeczy, bo powiedzieli mi w sklepie we Wrocławiu, że wg nich nie ma to sensu i oni jeżdżą aż silnik padnie i po prostu wymieniają na nowy. U mnie jak tłok jest w górnej pozycji mogę ruszać kołem zamachowym o około 40 stopni, a tłok ani drgnie (około 1/9 obrotu). Wydawać by się mogło, że to zmniejsza kompresje (tłok nie podchodzi trochę mniej do świecy niż podszedłby bez luzów) [poza tym może się zaraz rozlecieć jak co obrót tłoczek staje, wał się kręci i po tej 1/9 obrotu uderza w stojący tłok i to uderzenie wydaje się być bardzo szkodliwe]. Czy to nie jest przerażająco duży luz? Pomoże mi ktoś znaleźć zestaw korbowód plus to co go trzyma w tłoczku? (nie chcę kupować korby z cylindrem i tłokiem, bo wole już kupić nowy silnik niż w ten tyle pakować)?

Dzięki, pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 06, 2012 10:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 17, 2012 10:51 pm
Posty: 201
Lokalizacja: PŁOŃSK
witam!

napisz jaki to jest silnik,w jakim modelu i ile paliwa wypalił?
skoro są już tak duże luzy w układzie wał-korbowód-tłok to pewnie reszta też będzie dość mocno zużyta.jaką silnik ma kompresję?
być może faktycznie nie opłaci się reanimować tego silnika i lepiej będzie kupić porządniejszy motorek niż HPI.

_________________
SERPENT COBRA + combo XERUN 4247SD + DX3S
SERPENT COBRA-T + silnik SH PT28 + tłumik JP-2 + radio DX3S
HOT BODIES D8 + silnik NINJA JX-21B01 + DX3S
było: KYOSHO INFERNO 7,5 MP + HK GT2 i HYPER ST PRO+HK GT3B


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 06, 2012 10:40 pm 
Offline

Dołączył(a): N paź 11, 2009 6:33 pm
Posty: 178
:) pozapominałem takich rzeczy napisać.... (jak napisze ile przejechał to chyba wiem co odpowiesz)

silniczek to hpi f 4.6, ma przepalone hmm ciężko oszacować ale jakieś 15-20 litrów spokojnie (mam go już ze 3 lata, nie liczyłem każdego litra), ogólnie model był kupiony pod nazwą Lightning Stadium 2 pro rtr i większość rzeczy z wersji rtr zostało. Kompresję ma wydaje mi się, że bardzo dobrą, palcem od spodu modelu ciężko przekręcić, jak silnik odkręcony to wiadomo łatwiej, ale czuć spory opór. Niestety niedawno pojawił się taki ogromny mankament (chyba powoduje to rysa na tłoku, bo na cylindrze nie zauważyłem), że jak dam tłok z przykręconą świecą do góry to słychać, jak sprężone powietrze ucieka powoli i potem ciężko przekręcić spowrotem, bo robi się podciśnienie. Aby całkowicie ciśnienie się wyrównało (uciekło powietrze z nad tłoka) potrzeba kilku sekund. Dzisiaj właśnie wymieniłem łożyska w bloku, więc chciałbym jeszcze trochę pojeździć. Korbowód na oko jest nieruszony, na układzie wał-korbowód nie ma luzów, wszystko jest na korbowód-tłok :)

tak na marginesie jak już bym zmieniał silnik (pewnie niedługo) to chyba na sh .28 p8


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 07, 2012 6:34 pm 
Offline

Dołączył(a): N paź 11, 2009 6:33 pm
Posty: 178
problem stworzył inny problem: poszedł wał :) (odłamał się bolec, na którym był korbowód "przymocowany")

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 07, 2012 8:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 17, 2012 10:51 pm
Posty: 201
Lokalizacja: PŁOŃSK
Filip Paluszkiewicz napisał(a):
tak na marginesie jak już bym zmieniał silnik (pewnie niedługo) to chyba na sh .28 p8


mam ten silnik w swoim tragusie SERPENT COBRA i mogę o nim powiedzieć w samych superlatywach.
ma bardzo dobre osiągi i nie pali dużo.

_________________
SERPENT COBRA + combo XERUN 4247SD + DX3S
SERPENT COBRA-T + silnik SH PT28 + tłumik JP-2 + radio DX3S
HOT BODIES D8 + silnik NINJA JX-21B01 + DX3S
było: KYOSHO INFERNO 7,5 MP + HK GT2 i HYPER ST PRO+HK GT3B


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Teraz jest N wrz 15, 2019 3:35 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL