Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 10:41 am

Teraz jest So sie 24, 2019 10:41 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor
PostNapisane: N sie 19, 2012 8:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 9:23 pm
Posty: 19
właśnie mam nowego trx 3,3 na pokładzie a ten gnojek po minucie odpalenia się z klinował co robić ? przecierać tłok papierem ściernym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 11:48 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 26, 2009 3:59 am
Posty: 274
Ustaw gaźnik na seryjną dawkę, co chwile po odpaleniu sprawdzaj temperaturę silnika, w trakcie docierania na początku nie dawaj mu pełnego gazu stopniowo co wyjeżdżone zbiorniki dodawaj więcej, gdy wyjeździsz 3-4 zbiorniki będziesz mógł go już kręcić i wstawiać mu max gazu. Pozdrawiam Adrian

_________________
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... 54#p352454
Pozdrawiam Adrian Piwowarczyk
Hot Bodies Cyclone D4
kontakt: gg 3195114


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 1:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 9:23 pm
Posty: 19
spoko to wiem ale pytanie dotyczy klinującego się tłoka w nowym siniku co z tym zrobić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 4:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 9:55 pm
Posty: 464
Lokalizacja: Biłgoraj
Kiedyś gdzieś na tym forum czytałem żeby odkręcić pokrywę głowicy i za pomocą drewnianej pałeczki i młotka go odklinować delikatnie pukając.
ja docierając silnik O.S. 15LA tyle że w samolocie to na ostrym przelaniu to wtedy niema mowy żeby się tłok sklinował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 8:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 08, 2009 9:18 pm
Posty: 296
Nie pałeczką ani też papierem ściernym :mrgreen:
Jeśli jest to silnik z EZ to musisz go zdjąć i spróbować przekręcić kołem zamachowym w przeciwną stronę.
Najlepiej złapać koło zamachowe odpowiednimi szczypcami.
Przed ponowną próbą odpalenia:
1. ustaw gaźnik do fabrycznych ustawień (4,5 HSN, 1,5-1,7 LSN - dla TRX 3.3 o ile dobrze pamiętam)
2. używając opalarki lub małego palnika gazowego podgrzej silnik do min 90 stopni i rozpocznij proces docierania oczywiście zgodnie z instrukcją TRAXXASA
lub inną metodą o ile jest ci znana.
Niemniej polecam podgrzewanie silnika przed każdym kolejnym zbiorniczkiem aż do wypalenia minimum 8-10 zbiorników.
Dobrze to zrobi nie tylko klinującemu się tłokowi ale zapewne przedłuży też życie korbie :wink:
Pozdrawiam.

_________________
http://picasaweb.google.pl/MsSyber
TLR B/T 2.0 - EB 48 - RC18T2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 8:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 26, 2009 3:59 am
Posty: 274
Oj nie kolego nic na siłę a tym bardziej kręcić wałem, to już w ostateczności jak coś, Ja proponuję zrobić tak jak kolega mówi zdjąć głowicę przyłożyć coś miękkiego do tłoka i stopniowo coraz mocniej opukiwać tłok od góry z każdej strony(ale jeśli tłok jest w najwyższej pozycji to nie rób tak, wtedy zostaje kręcenie wałem) dodatkowo możesz wlać troszkę np: WD40 poczekać 15-30 min i dopiero wziąć się za odblokowanie tłoka najpierw tym bezurazowym sposobem a potem w ostateczności kręcić wałem. Jak uda Ci się go odblokować to najpierw go rozbierz na części pierwsze i pooglądaj dlaczego mógł się zablokować. Ale to jest tylko moja rada zrobisz jak będziesz uważał.

tak sobie myślę że przyczyną może być luźny korbowód i mógł od zlecieć z wału.

_________________
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... 54#p352454
Pozdrawiam Adrian Piwowarczyk
Hot Bodies Cyclone D4
kontakt: gg 3195114


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 8:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 9:23 pm
Posty: 19
przyczyną jest to że jest nowy silnik muszę tak jak napisał kolega podgrzać go przed uruchomieniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 9:10 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 11:39 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
Dyzio nowe silniki nitro blokuja sie w GMP. To normalka. Najlepszym sposobem jest odpalenie silnika po nagrzaniu go do ok 100 C. Tuleja staje sie wtedy luzniejsza i korba nie dostaje po tyłku, tak samo jak wał i łozyska. Weź drewniany kołeczek, nalej np. WD40 i delikatnie pukaj, tłok pójdzie w dół. Cała operacja po nagrzaniu oczywiscie. Potem rozbierasz cały silnik i go myjesz, nie wyjmuj wału. Bez gaźnika. Dopóki tłok się bedzie blokował grzej silnik. Radziłbym nie gasic go co zbiornik zgodnie z 'metoda' docierania. Niech pyrkocze na obr. jałowych 3 zbiorniki, potem 4 juz delikatna jazda i HSN o 1/8 wkrecasz. Zostawiaj tłok w dolnym połozeniu po kazdej jeżdzie.
Podro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 9:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 08, 2009 9:18 pm
Posty: 296
Ludzie litości z tym pukaniem kołeczkiem :lol:
Pisałem wyżej nie bez powodów o EZ starterze. W tym mechanizmie jest zamontowane łożysko oneway i wał korbowy kręci się w jedną stronę.
Jak zaklinuje tłok przed górnym położeniem to taka operacja pukania może kolegę kosztować wymianę bebechów silnika.
Zdarzyło mi się docierać kilka trx-ów w różnych konfiguracjach osprzętowych i nie zdarzyło mi się bym przy docieraniu musiał odkręcać głowicę.
Przy klinie z reguły pomaga podgrzanie siliczka i cofniecie lub przepchanie koła zamachowego i nikt tu nie pisze o używaniu siły ba nawet wyciąganiu silnika z modelu.

Odnosząc się do poprzednika a w zasadzie tego co napisał o docieraniu TRX-a bez gaszenia to stosuj się do zaleceń producenta a ten o ile dobrze pamiętam zaleca przerwy między zbiornikami.

_________________
http://picasaweb.google.pl/MsSyber
TLR B/T 2.0 - EB 48 - RC18T2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 10:41 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL