Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 10:37 am

Teraz jest So sie 24, 2019 10:37 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor
PostNapisane: Cz cze 21, 2012 10:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 27, 2009 4:17 pm
Posty: 21
Tak wiec kilka dni temu byłem w sklepie Modelarnia w Warszawie na Ochocie. I jakoś tak zgadaliśmy się o docieraniu silnika po czym od sprzedawców usłyszałem iż silnik należe docierac podczas jazdy normalnej jazdy przy duzych obrotach. Ponadto negowali oni docieranie na stojaczku tłumaczac iż silnik jest smarowany paliwem a gdy docieramy go na wolnych obrotach wpada mało paliwa przez co nie ma smarowania wic należy docierać go na wysokich obrotach przy czym sprzyja to też ochładzaniu silnika ponieważ cały czas jest duża dawka zimnego paliwa.

tak więc co sądzicie o tym docieraniu? czekam na opinie

osobiście wydaje mi sie to dziwne w końcu w normalnych autach jak bedzięmy od nowości cisneli silnik to potem będzie brał olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 22, 2012 5:55 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 19, 2012 9:10 pm
Posty: 159
misiek271 napisał(a):
Ponadto negowali oni docieranie na stojaczku tłumaczac iż silnik jest smarowany paliwem a gdy docieramy go na wolnych obrotach wpada mało paliwa przez co nie ma smarowania



Jakieś bzdury. Jak ja docieram "na stojaczku" to przecież olej kapie z rury, ale najpierw musi przepłynąć przez silnik, więc go smaruje.

_________________
HPI Trophy Truggy 4.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 22, 2012 7:44 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 15, 2010 5:36 pm
Posty: 986
Lokalizacja: Podhale
Na temat docierania modeli rc nie wypowiem sie ale powiem jak my to w pracy robili.
Fabryczne silniki są docierane na obrotach i pod obciążeniem pamiętamm jeszcze ze szkoły jak bylismy w andrychowie na warsztatach w fabryce silnków i w komorach były silniki 70% gazu plus obciążenie nie pamiętam jakie i jeden spec przed monitorem i kontrolował olej, temp,ciśnienie, płyny itp. Takie docieranie trwało około 3 dni i było robione cyklicznie parę godzin motor pracował i odpoczynek i sprawdzanie i oględziny kiedy silnik po przepracowaniu odpowiedniej ilości godzin miał w danym momencie odpowiednia moc i moment obrotowy został zatwierdzany i na montażownie.

A teraz powiem jak my to robili po remoncie na warsztacie odpalali brykę i jeden kuka czy olej i temp w normie po około 1h jak już przestało się kopcić i opiłki i co tam miało się wytrzeć stało w filtrach oględziny czy nigdzie nic nie kapie jak ok to była jazda na średnim gazie kilka km resztę zjazd na warsztat wymiana oleju i filtrów odpoczynek aż do ostygnięcia. Potem wsiadał jeden wariat i śmigał aż mu się odechciało. I na drugi dzień klientowi dawało się instrukcje zimny to powoli aż do nagrzania i potem można do odcięcia nie wolno mulic silnika bo śmierć dla niego.
Silniki wyprodukowane w latach 70-90r bez problemu robiły 1milion przy odpowiedniej eksploatacji.

_________________
......


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 22, 2012 8:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
Jest taka metoda docierania - High Output Break-In - otwiera się przepustnicę i 'zalewa' silnik i tak na pełnych obrotach robi ileś tam zbiorników. Wypada tylko do tego mieć jakiś stojak na silnik i dobrze jest założyć na wał coś, co będzie robiło opór - np. śmigło samolotowe - który go dodatkowo chłodzi. Jedyna różnica, że silnik nie jest w modelu, tylko luzem.

Silniki JPX mają w instrukcji zalecaną jazdę już od pierwszego baku. Ale na pewno nie ja wysokich obrotach

Błędne jest natomiast twierdzenie, że docieranie na obrotach jałowych nie jest dobre. Wszystkie moje silniki wypalają po 5-6 zbiorników na 'luzie' i jeszcze żaden nie padł z braku kompresji :)

Może panowie pomieszali kilka metod docierania, albo Ty coś źle zrozumiałeś :)

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 25, 2012 5:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 27, 2009 4:17 pm
Posty: 21
napewno dobrze usłyszałem bo ze 2 razy się ich pytałem czy sobie jaj nie robia i powiedzieli że współczuja tym którzy docieraja silniki na cegiełce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 10:37 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL