Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:38 pm

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:38 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: Śr maja 11, 2011 7:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
mam takie pytanie:
dzis docieralem silnik z nowym zestawym naprawczym, silnik zapalil bez problemu itd i jak juz go zgasilem ( zatkalem wydech) i chcialem obrocic kolo zamachowe tak zeby tlok byl na dole to sie zablokowal, ciaganie szarpanki nic nie dalo, dopiero musialem wkrecic silnik w imadło, i kombinerkami kolem zamachowym obrocic. Tłok zalokował sie w najwyzszej pozycji.
Czy kto sie dlaczego tak sie stalo ? Dodam ze przy odpalaniu bardzo ciezko ale dalo sie zakrecic silnikiem tak zeby odpalil.

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 12, 2011 8:36 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
No to raczej normalne, po to docierasz, żeby się przestał blokować.
Większość nowych silników blokuje się na górze.

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 12, 2011 9:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
no ze normalne to wiem bo kilka silnikow juz docieralem, ale zaden a nawet ten od nowosci nie blokowal sie tak ze ani szarpanka ani kolem zamachowym nie dalo sie go obrocic.

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 12, 2011 9:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
A akurat większość silników, które ja docierałem, trzeba było przepychać młotkiem i śrubokrętem, bo też nijak inaczej nie szło ;)

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 12, 2011 9:37 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
czyli widze ze nie mialem odosobnionego przypadku. mlotkiem to chyba mozna tylko cos polamac :P najbardziej to mnie martwi to ze silnik ostygl na tloku zacisnietym na gorze :?

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 15, 2011 9:35 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
no dobra wygrzebalem revo z kata czas dokonczyc docieranie. Wczoraj wyczyscilem silnik wytarlem tlok i cylinder i jakims cudem odpalil (chyba tylko dlatego ze za pierwszym szarpnieciem zalapal) ale tylko na jeden bak. Po zgaszeniu znowu silnik zablokowany, wiec problem nadal aktualny.

Cytuj:
A akurat większość silników, które ja docierałem, trzeba było przepychać młotkiem i śrubokrętem, bo też nijak inaczej nie szło

To jak taki silnik odpaliles ?

W moim przypadku, trzeba zdjac glowice, wytrzec cylinder/tuleje do sucha i wtedy jakos da sie pociagnac szarpanka. Ale zakladam glowice i tylko tlok wejdzie w gorne polozenie i juz dalej ani drgnie i znowu trzeba rozbierac ;/

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 16, 2011 7:02 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
No niestety, albo wyjmujesz silnik i przekręcasz ręką zamach albo przepychasz zamach śrubokrętem (jeśli masz jak dojść do koła i jest o co oprzeć śrubokręt). W modelach na płycie (buggy, truggy) to najlepsza opcja.

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 17, 2011 10:41 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Przed odpaleniem wpuść kropelkę ARO a następnie podgrzej silnik- odpali bez problemu i nie będzie się klinował. Bez żadnego smarowidła między tłokiem a cylindrem to ciężko przekręcić, a ARO zawsze te powierzchnie pokryje. Natomiast podgrzanie to czysta fizyka- wszystko się rozszerza i jest łatwiej. Najlepiej tak do przedziału 80-90*c.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 17, 2011 8:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
Dlateho dobrą sprawą na docierkę jest podgrzewacz do silnika Macieja.
Zakładasz, grzejesz i masz stałą temperaturę odpowiednią do docierania.

Pozdrawiam.

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 17, 2011 11:33 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Dzięki Wiktor :D , też prawda i polecam na przyszłość, ale jak kolega dociera model w zasięgu sieci 230V i ma w domu opalarkę to można bardzo ostrożnie podgrzać do tych 90*C przy jej użyciu.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 20, 2011 1:01 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
po przejrzeniu forum traxxasa tez dogrzebalem sie do sposobu podgrzania i ARO. z podgrzaniem bedzie problem bo nie mam dostepu do 230V tam gdzie jezdze wiec walsnie zakupilem podgrzewacz silnika i jutro zobaczymy co z tego wyjdzie :) dzieki za pomoc jak dotad !

ps, moze ktos jest chetny na jakis group buy z usa w najblizszym czasie ? jak cos to PM :)

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 20, 2011 11:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 10, 2004 6:41 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Lodz
dobra problem rozwiazany.

przed wyjsciem z domu ladnie nasmarowalem tlok i tuleje 3 kroplami aro, potem na parkingu 10 min nagrzewania podgrzewaczem do silnika i zapalil bez najmniejszego problemu :) bajdzo fajna sprawa, od razu lepszy mam humor :)

_________________
--jest: :)
Traxxas Revo - O.S. .18 TM
Mugen MBX6 ECO - Tekin 1900kv
Xray XB808 2011 specs - RB Killer 10 .21
--było:
Ofna Hyper 7 Team PCR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:38 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL