Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:16 pm

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:16 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 9:43 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2008 8:08 am
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Mam pytanie w imieniu swojego kolegi.
Kupił używany model VRX-1 i jest wielki problem z regulacją. Wykręcamy śrube która reguluje się mieszanke i silnik wcale na to nie reaguje tak jakby tej śruby nie było. Cały czas temperatura bardzo wysoka. Jak dochodzi do 150 stopni to wyłączamy, raz nie wyłączyliśmy i doszło do 190 !! masakra. Śruba tak odkręcona że aż wystaje za kołnież więc jest na maxa na zalaniu a silnik zapala prawie od 1 szarpnięcia. Co to może być? Jak to ugryźć? Rozebrać gaźnik? Czo o co kaman?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 4:41 pm 
Offline

Dołączył(a): So sty 02, 2010 1:40 pm
Posty: 28
Jaką śrubę regulujecie? Poczytajcie sobie trochę o regulacji silników... 190 stopni to temperatura zabójcza dla wszystkich silników... Nie wiem jak mogliście do tego dopuścić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 9:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2008 8:08 am
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Jak masz pisać posty w stylu "Jaką śrubą regulujecie lub że to zabójcza temperatura dla silnika" lepiej wcale nie pisz.
Czekam na odpowiedź a nie na pytania retoryczne nabijaczy postów.
Pozdrawiam
ps. Wiem jak się reguluje silnik ale tak jak pisałem on nie reaguje na regulację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 7:13 am 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 1:49 pm
Posty: 297
HSN da się całkiem wykręcić. Zrób to i zobacz czy nie jest ułamana, lub nie dzieje się z nią coś niedobrego. Znajdź zdjęcie w sklepie o porównaj sobie.
Albo inny sposób - wykręcajcie ile się da. Twój kolega jest pierwszym właścicielem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 9:14 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2008 8:08 am
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za rzeczową odpowiedź.
Myślałem że nie da sie jej wykręcić całej bo próbowaliśmy i jak wystawała za kołnierz około 2 mm to już kręciła się się w miejscu a nie chcieliśmy robić nic na siłę. W takim razie trzeba chyba rozkręcić gaźnik i zobaczyć o co tam chodzi.
Mój kolega jest drugim właścicielem a pierwszy to nasz sąsiad więc historia tego modelu jest nam znana ;d przejeździł tylko 1,5 litra paliwka potem miał stłuczke z krawężnikiem złamał się wachacz i półoś i w takim stanie został sprzedany za grosze :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 6:23 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 14, 2010 4:59 pm
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
grzechuuu napisał(a):
Dzięki za rzeczową odpowiedź.
Myślałem że nie da sie jej wykręcić całej bo próbowaliśmy i jak wystawała za kołnierz około 2 mm to już kręciła się się w miejscu a nie chcieliśmy robić nic na siłę. W takim razie trzeba chyba rozkręcić gaźnik i zobaczyć o co tam chodzi.
Mój kolega jest drugim właścicielem a pierwszy to nasz sąsiad więc historia tego modelu jest nam znana ;d przejeździł tylko 1,5 litra paliwka potem miał stłuczke z krawężnikiem złamał się wachacz i półoś i w takim stanie został sprzedany za grosze :)
Pozdrawiam



Jeśli siedzi tam silnik Go to są to raczej dobre silniki, da sie na tym śmigać i po 1.5litra napewno silnik nie ma prawa paść. ROzbierz gaźnik i zobacz jak to wygląda czy oring nie spadł i nie jest tam gdzies wkręcany razem z iglicą. Gaźnik cały da sie rozłożyć wszystkie iglice da sie wykręcić. Zrób mu przegląd, bo jak tak sie grzeje a krecenie HSN nie pomaga to najwyraźniej coś blokuje paliwo w gaźniku. Albo LSN jest tak wkręcone że kręcenie HSN nic nie daje.

_________________
Jammin X2 CRT Brushless /Tekno RC V3/ Mamba monster 2650Kv/ TURNIGY NanoTech/ Hitec/ Spektrum DX3R - Wszystko na sprzedaż!!! http://tiny.pl/q56mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 16, 2011 11:29 pm 
Offline

Dołączył(a): So sty 02, 2010 1:40 pm
Posty: 28
grzechuuu napisał(a):
Jak masz pisać posty w stylu "Jaką śrubą regulujecie lub że to zabójcza temperatura dla silnika" lepiej wcale nie pisz.
Czekam na odpowiedź a nie na pytania retoryczne nabijaczy postów.
Pozdrawiam
ps. Wiem jak się reguluje silnik ale tak jak pisałem on nie reaguje na regulację.


Twoja odpowiedź jest trochę bez sensu... Jak można łatwo zauważyć mam napisanych postów 26 a jestem na tym forum od roku...
i to jaką śrubką regulujecie nie było pytaniem retorycznym, bo jak widzę wszyscy tutaj mówią o HSN, a z Twojego pierwszego posta wywnioskowałem, że model grzeje się tak bez ostrej jazdy... To też powinno być przez ciebie dokładniej opisane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 12:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2008 8:08 am
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
No przecież w poście napisałem że chodzi o śrubę którą reguluje się mieszanke czyli większośc wie że chodzi o HNS a Ci którzy nie wiedzą myślę że napewno nie potrafili by pomóc. A to że to zabójcza temperatura dla silnika doskonale wiem inaczej olałbym sprawę i wogóle nieświadomy zagrożenia smigał bym dalej. No nie ja ale kolega ja mam Savage. No mniejsza o to nie jesteśmy utaj żeby się kłucić ale myślę sobie że jak ktoś nie potrafi napisać odpowiedzi na temat typu "pokręć tym i tym, czy rozkręć gaźnik" a pisze że to zabójcza temperatura dla silnika lepiej niech wcale nie pisze bo po co. Mi to w niczym nie pomoże a o tym że nie powinien mieć więcej niż 125 stopni wie większośc z posiadaczy spalinówek.
Więc nie obraź się ale takie posty w niczym nikomu nie pomagają.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 1:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym rozebrał nie tylko gaźnik, ale cały silnik i dokładnie go uszczelnił ;)
Sprawdź przy okazji rurki paliwowe czy nie ma jakiejś dziurki i ogólnie szczelność układu - filtr paliwa też.

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 8:31 pm 
Offline

Dołączył(a): So sty 02, 2010 1:40 pm
Posty: 28
Dalej nie ustosunkowałeś się do mojego pytania czy model grzeje się podczas jazdy czy w miejscu, ale zakładam, jednak, że głównie w miejscu, więc poczytaj sobie najpierw o regulacji silnika... Śrubką HSN reguluje się mieszankę, ale na WYSOKICH OBROTACH! Od regulacji mieszanki na NISKICH OBROTACH jest śrubka LSN... To że sobie pokręcisz HSN i model będzie stał w miejscu nic Ci nie da, bo jak wiadomo model stojąc w miejscu ma niskie obroty... Nadal utrzymujesz, że moje posty są bez sensu i umiesz regulować silnik?
Nie pisze, żeby kogoś wk****ć tylko pomóc, a jak mogę pomóc bez podstawowych informacji, których próbuję się dowiedzieć??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 12:24 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Freza napisał(a):
To że sobie pokręcisz HSN i model będzie stał w miejscu nic Ci nie da, bo jak wiadomo model stojąc w miejscu ma niskie obroty

Hmm, to mówisz, że jak wykręcę w domu HSN, to mieszanka nie będzie wzbogacona w stosunku do ustawień, na których dajmy na to, jeździłem wczoraj??
Jest jedna zasada, HSN nie powinno się ruszać przy zimnym silniku, ale głównie chodzi o zubożenie mieszanki, dlatego pwinniśmy jężdząc doprowadzić silnik do optymalnej temperatury. Jeśli wykręcimy mu HSN na postoju, to, co najwyżej wzbogacimy mu mieszankę.
Freza napisał(a):
Nadal utrzymujesz, że moje posty są bez sensu

Ja twierdzę, że są

A teraz do tematu,
Spróbuj uszczelnić gaźnik, ale nie chce Cie martwić, ten sam silnik u mnie po przejechaniu paru litrów zaczął dokładnie tak samo się zachowywać, zero reakcji na HSN, temperatury ok. 160. Mógłbym to zrozumieć, gdybym tylko ja go miał w rękach, ale doświadczeniu modelarze rozkładali przy nim ręce. Poza tym, nieszczelny silnik chodziłby dośc nieregularnie, skakałyby mu obroty i byłby trudny do regulacji, ale nie w kontekscie tego, że od razu wchodziłby na 190st.
Bardzo mozliwe, że jest to też skutek niewłaściwego dotarcia silnika i mozna zacząc się juz rozglądać za nowym.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 12:37 am 
Offline

Dołączył(a): So sty 02, 2010 1:40 pm
Posty: 28
Cały czas usiłuję powiedzieć, że skoro na wolnych obrotach się przegrzewa to gówno da regulowanie HSN... Trzeba regulować LSN, bo tam jest zbyt ubogo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2011 12:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2008 8:08 am
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Temperatura rosła i na wolnych i na szybkich obrotach. Szybciej jednak szła w górę na wysokich i to że potem stał w miejscu juz po nagrzaniu temperatura nie spadała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 02, 2011 10:31 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 05, 2010 5:31 pm
Posty: 132
nie wiem czy temat dalej aktualny, ale co tam , pisze...
ja bym nie kombinował, tylko wrócił do ustawień fabrycznych, i zaczął regulacje od nowa :) Tak jak wyżej, kup sylikon czerwony, i uszczelnij silnik :)
Powodzenia w regulacji

_________________
Revo 3.3 | Acoms 40 | Shaft 4.1 | GRP | Tower Pro | BB 25 % ----> SPRZEDAM
Lajt 2 pro full carbon --> SPRZEDAM
Milanówek pod WaWą
GG 13507818 - pisać, chętnie pogadam ;)
Sprzedam części SAVAGE XSS


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 26, 2011 9:44 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
Najpierw ustaw dobrze HSN, czyli mieszankę między 1/3-pełne otwarcie przepustnicy, a jak to będzie poprawne wtedy można dobrze ustawić LSN dopiero, w przeciwnym razie zbyt bogatą/ubogą mieszankę HSN kompensuje się złym ustawieniem LSN - robi się błędne koło


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:16 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL