Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 11:56 pm

Teraz jest So sie 24, 2019 11:56 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
 Tytuł: Nitrostar G3.0
PostNapisane: N mar 06, 2011 2:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 30, 2008 7:51 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Rzeszów/Wrocław
Mam kilka pytań dotyczących mojego silnika. Ale na początek opisze jak mu sie żyło.
Silnik ma wypalone prawie 5l BB 16%, filtr powietrza zawsze czyszczony, natomiast zdarzyło mu sie postać rok bez konserwacji. Cudem jednak nie zardzewiał i ma sie całkiem dobrze. Był docierany bez termometru, świeca R5 cały czas. Błędy przy rozbieraniu poskutkowały porysowaną tuleją i tłokiem. Moc spadła widocznie. Chłodzenie śniegiem i wodą w trakcie jazdy zapewne też nie pomagało.
Są lekkie luzy na korbie. Bez backplate'a w trakcie szybszego kręcenia wałem słychać charakterystyczne klikanie. Łożyska żyją. Oprócz tego urwany mały kawałek radiatora.

Przesiadam się na Tornado 20%. Zastanawiam sie czy jest sens remontować ten silnik kiedy nowy kosztuje 280zł, a tłok i tuleja z korbą 180zł w zaokrągleniu.

" Jakiego używać paliwa przy docieraniu silnika?
Przy docieraniu silnika należy używać takiego samego paliwa jak przy
normalnym użyciu. Docieranie silnika przy małej ilości nitrometanu w paliwie
i jego późniejsze zwiększenie jest niebezpieczne dla silnika."
Z http://www.defenateam.pl/serwis/silniki ... paliwo.php

Wie ktoś dlaczego konkretnie to szkodzi?
I co zrobilibyście z tym silnikiem?

_________________
Asso RC8T Factory Team edition/HK-150A/Mamba 2200kv/HK-GT3B


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 05, 2011 5:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 02, 2009 3:29 pm
Posty: 741
Mam podobną historię. Naprawa kosztuje połowę silnika i zdecydowałem kupić nowy :)

Co do nitro, to ja jeździłem i docierałem na 20%, a przesiadłem się na 25%. Miałem potem awarię, ale jak potem się okazało była to wada fabryczna, dlatego uważam, że można zmieniać % paliwa, oczywiście można go w razie czego doregulować ;) Tylko tak jak masz tam na stronie: " Jaka jest zalecana zawartość nitrometanu w paliwie? W większości przypadków zalecane są następujące ilości nitrometanu w paliwie: silniki 2,1 cm3 - 16%, silniki 2,5 cm3 - 16%, silniki 3,5 cm3 - 25% "


Pozdrawiam

_________________
TLR 8ight-T 2.0|Alpha Power|AKA|Pro-line|Hitec|Sanwa|Tornado|
TRX Summit 1/16


Ofna Jammin X1 CRT (2010-13)
HPI E-Firestorm 10T (2009-10)


GG:5508782


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 08, 2011 10:40 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 30, 2008 7:51 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Rzeszów/Wrocław
Przez ten czas zdążyłem kupić nowy model. ;p Silnik używka sh28. p6 po 15l bb 25% w stanie nie do końca wiadomym. Troszkę rdzy na korbowodzie, ale kompresja jest całkiem ok. Palić go będę na tornadzie 25% Co prawda jeszcze nie odpaliłem ale damy rade. Jak zrobie starterboxa.
Firestorma sprzedaje. Jednak nie ma to jak 1/8 i 4wd. Wyjeździłem jeszcze z 0,5l tornada 16%, uszczelniłem silikonem, i jest lepiej. Jeśli tylko korba nie strzeli to silniczek pożyje jeszcze długo. Jak tylko dotrze do mnie wreszcie łącznik kolanka i tłumika, odpalam go po raz ostatni żeby nakręcić jak pali silniczek i idzie na giełdę. Jak ktoś chętny to już pisać.

_________________
Asso RC8T Factory Team edition/HK-150A/Mamba 2200kv/HK-GT3B


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 11:56 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL