major6663 napisał(a):
http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?cPath=29_259&products_id=5652
co powiecie na takie coś podobno 10 C mniej to daje. Ktoś to ma??
Przeanalizujmy na spokojnie.
Przy roznicy temperatur 15 stopni 125cc rozszerzy sie do 127.36cc.
Jesli dobrze pamietam to te 125cc silnik spala w ok 5 minut jazdy na pelnej predkosci czyli te extra 2.36cc wynikajace z rozszerzalnosci cieplnej paliwa starczy na ok 5.66 sekundy jazdy.
Przy 30 minutowym finale to daje 33.96 sek ekstra jazdy gdyby paliwo mialo 25 stopni zamiast 40 stopni.
Jednak trzeba zauwazyc ze zbiornik jest napelniany w czasie tego finalu conajmniej 6 razy a wiec wlewane jest paliwo o temp 25 stopni i ma ono 5 minut aby sie zagrzac do tych 40 stopni.
Warto tez zauwazyc ze wlewamy do zbiornika 125cc paliwa w temp 25 stopni wiec nawet jak paliwo sie zagrzeje i rozszerzy to jest go tam nadal tyle ile wlalismy.
Dlatego nie wydaje mi sie aby ta chlodnica byla zakladana aby zwiekszyc ilosc paliwa w zbiorniku tylko aby temperatura paliwa byla stabilna w trakcie calego biegu.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa.
Czy temperatura spalin ma jakikolwiek wplyw na temperature paliwa w zbiorniku.
Rurka ktora laczymy wydech ze zbiornikiem ma na celu zwiekszenie cisnienia w zbiorniku.
Spaliny wplywaja do zbiornika bardzo wolno bo wraz ze zuzywaniem sie paliwa.
Caly zbiornik wypelnia sie spalinami przez 5 minut i wydaje mi sie ze przez ten czas ich teperatura wyrowna sie z otoczeniem.
Wiekszy wplyw na temprature paliwa moze miec podloga modelu do ktorej przykrecony jest goracy silnik i na ktorej stoi zbiornik.