Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 11:42 pm

Teraz jest So sie 24, 2019 11:42 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor
PostNapisane: Wt wrz 21, 2010 7:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 31, 2006 2:38 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Jeziorany
Witam
Kiedys mialem model,ale sprzedalem lecz okazyjnie wyrwalem nastepny no i wlasnie.....
Wraz z ostatnim sprzedalem wszystko lacznie z preparatami do konserwacji.Moje pytanie brzmi jak myslicie czy wd40 i olejek rycynowy godnie to zastapia,jest wogole jakas roznica???

_________________
Tamiya TGS 2,11ss

gg.2354685


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 27, 2010 9:45 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 03, 2010 6:08 pm
Posty: 101
W moim przypadku olei rycynowy się nie sprawdził nie wiem czemu ale myślę ze filtr po tym jest za tłusty i nie dostarcza tyle powierza ile ma przez co mi się silnik za bardzo grzał.Co do wd 40 to tematów owych było dużo jedni leją inni odradzają ponieważ wd 40 ma właściwości żrące.Jęśli zardzewiałem śruby rusza to co będzie z silniczkiem .Ja bym kupił oryginale produkty.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=f3nqKYGjehQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 27, 2010 2:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 11:39 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
WD40 ma właściwości żrące ? Co Ty kolego opowiadzasz za banialuki. Niema w tym nawet 1% prawdy. Używam WD40 3 lata i nic mi jakoś do tej pory nie wyżarło :) Śmiało lej specyfik do silnika i nic się nie zatanawiaj.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 27, 2010 3:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 03, 2010 6:08 pm
Posty: 101
WD-40 jest srodkiem penetrujaco-smarujacym substancje zrace ktore zawiera+woda przyspieszaja utlenianie metali takich jak mosiadz, aluminium i inne. i po jakims czasie mozna zaobserwowac szarawy nalot na niektorych czesciach. I gdy wizualnie one sa tluste i rzesmarowane to przy tarciu jest wyczuwalny opor. Na dodatek WD-40 wyplukuje inne smary. Z czego jest zrobiony tłok w silniki otóż Tloki w silniku sa wykonane z aluminium, natomiast cylindry z mosiadzu pokrytego chromem WD 40 zawiera 1% benzenu wtóry wchodzi w reakcje z aluminium akurat.
W temperaturze pokojowej benzen jest bezbarwną cieczą o charakterystycznym, ostrym zapachu. Bardzo słabo rozpuszcza się w wodzie, natomiast lepiej w rozpuszczalnikach organicznych. Sam jest dobrym rozpuszczalnikiem dla wosków, tłuszczów, naftalenu i innych niepolarnych związków chemicznych. W WD 40 benzen pełni role penetracji akurat rozpuszcza smary i olej poczym oleje znikają ale benzen zostaje i wchodzi w reakcje dalej np z aluminium
To ze napisałem ze lać wd 40 to nie moje zdanie czytałem to na tym forum.

Nie opowiadam Banialuków !!!I jest w tym choć 1% prawdy. Jeśli WD 40 by się nadawało to żadna firma nie robi ARO bo poco.
Pozdrawiam

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=f3nqKYGjehQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 27, 2010 7:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 22, 2008 9:24 pm
Posty: 417
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie
nitro nie mam i chyba nie bede miał (chyba, że mi coś odbije, róznie to bywa :D) ale na mój chłopski rozum może i jest żrący ale skoro Alek jezdzi juz 3 lata to nie widze przeszkód by go stosowac a dlaczego firmy robia ARO i AFO ?? bo to jest "rzecz" modelarska , która nie bedzie kosztowac 5 zl a 50 zł :) tak samo jak kwarce, ja kupuje zwykłe kwarce w sklepie elektrycznym po 2 zł komplet a nie w sklepie modelarskim te same kwarce po 25 zl za komplet, Rynek :) czy nawet głupi sznurek do szarpanki , 2,40 zł za metr w sklepie z kosiarkami a na FG czy w innym sklepie modelarskim 20 zl za 1,5 metra , proste ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 9:44 am 
Offline

Dołączył(a): So sty 02, 2010 1:40 pm
Posty: 28
Jest dokładnie tak jak pisze Daniel. Firmy modelarskie robią ARO i AFO dla zarobku... Sama firma Traxxas poleca stosowanie WD-40 do silnika więc to raczej nie może być na tyle żrące i w chodzące w reakcje z częsciami silnika żeby je uszkodzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 12:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 03, 2010 6:08 pm
Posty: 101
major6663 napisał(a):
.Co do wd 40 to tematów owych było dużo jedni leją inni odradzają ponieważ wd 40 ma właściwości żrące.Jęśli zardzewiałem śruby rusza to co będzie z silniczkiem .Ja bym kupił oryginale produkty.


Napisałem ze tematów było dużo to nie jest do końca moje zdanie starczy na ten temat wpisać w szukaj WD 40 tam dużo ludzi pisze to samo co ja napisałem.Nie kłóćmy się już na ten temat bo to do niczego nie prowadzi.Pozdrawiam.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=f3nqKYGjehQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 2:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr cze 23, 2010 10:54 pm
Posty: 325
Zacznijmy od tego że WD-40 i Aro mają z założenia inne działanie. Aro ma wyżreć resztki paliwa zanim paliwo wyżre silnik, a WD-40 konserwuje i usuwa wode. A AFO i olejek... to ma być po prostu tłusty, gęsty olej wyłapujący zanieczyszczenia więc różnicy żadnej ;)

Pozdrawiam

_________________
TeamC TC02 EVO: Reventon Pro, SP 8.5R, Bluebird, Turnigy, Sanwa

Na sprzedaż skrzynki, organizery, pojemniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 2:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 11:39 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
No, major6663 pokazał jak to wygląda w teorii. A ja pokazałem jak w praktyce. Wylałem już ok 4 litrów WD 40 i nie zaobserwowałem niczego negatywnego. W tym wypadku praktyka wygrywa z teorią.

Wojtek co Ty opowiadasz ? ARO leje się po to do silnika aby zabezpieczyło silnik przed wilgocią i tyle. Paliwo nie szkodzi silnikowy i go nie wyżera !

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 5:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr cze 23, 2010 10:54 pm
Posty: 325
Stojąc przez 2 tygodnie nie jeżdżony? Ja słyszałem że szkodzi, oczywiście możliwe że to jakiś fake był no ale dziele się wiedzą którą posiadam.

_________________
TeamC TC02 EVO: Reventon Pro, SP 8.5R, Bluebird, Turnigy, Sanwa

Na sprzedaż skrzynki, organizery, pojemniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 9:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
Ja tam jakimś chemikiem nie jestem, ale od zawsze stosowałem ARO i AFO, nie kombinowałem z zamiennikami.
Pomijając to, że ani zakup ARO (14zł ARO Tornado, 18zł ARO Model Technics wystarczające spokojnie na 3-4 silniki) ani AFO (nie trzeba od razu kupować oleju RB za 50 parę złotych (który w gruncie rzeczy jest na prawdę zajebisty), można kupić olej Ultimate'a, HPI, czy Tornado (cena ostatniego 12,50zł) nie doprowadzi nikogo do bankructwa.

Wychodzę z założenia, że jeśli chcemy dbać o silnik, nie powinniśmy oszczędzać na filtrach i konserwacji. Wydatek raz na sezon 30 lub 40zł na oleje przy cenach paliwa i opon to niedużo.

Nie mówię, że WD-40 czy ten olejek rycynowy jest do dupy i wyżera silnik, bo nigdy tego nie próbowałem. AFO powinno być jednak na tyle lepkie, żeby nie przepuszczało brudu ale zarazem powinno umożliwiać silnikowi pobieranie powietrza. Rycyna może być za lepka.

To tyle ode mnie :)

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 28, 2010 9:07 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 4:12 pm
Posty: 596
Lokalizacja: Lublin
Wiktor Sułek napisał(a):
(14zł ARO Tornado, 18zł ARO Model Technics wystarczające spokojnie na 3-4 silniki)


Moje aro model technics mam od 3 lat , nie używam go mało i myślę ze jeszcze na 5 lat mi wystarczy :wink:
wiec 18zł było inwestycja długo terminową

_________________
Pozdrawiam
RC TEAM SZCZECIN

Czerwony Samuraj


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 08, 2010 12:20 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
Alek akurat WD-40 w sprayu (są inne opcje) ma rozpuszczalnik, czy nośnik i niektórzy producenci nie zezwalają na jego używanie, szczególnie jeśli silnik ma wkładkę silikonową w wale, stosowanie WD-40 wielokrotnie spowodowało odklejenie tej wkładki, co nie jest uznawane za wadę, i gwarancja tego nie obejmuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 08, 2010 3:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 11:39 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
Niestety moje silniki nie posiadają wkładek ;) więc się nie wypowiem w tym temacie. Ale z tego co można wywnioskować z opisu preparatu - to śmiało radzi sobie z gumą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 11:42 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL