Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest N gru 15, 2019 2:04 am

Teraz jest N gru 15, 2019 2:04 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 7:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 17, 2010 8:14 pm
Posty: 70
Witam

Mam takie pytanie: sporo osób radzi nie wlewać ARO przez otwór na świecę ponieważ częste jej wykręcanie niszczy gwint. Osoby te radzą wlewać ARO przez gaźnik i tu pojawia się moje pytanie: przez który otwór w gaźniku wlewać ARO. Myślałem nad dwoma opcjami przez otwór doprowadzający paliwo ze zbiornika lub przez dziurkę po ściągnięciu filtra powietrza.

Nie wiem jak się do tego zabrać więc proszę o pomoc.

Przepraszam, jeśli to głupie pytanie, ale jestem początkującym modelarzem i jeszcze sporo rzeczy nie wiem.

Pozdrawiam Michał

_________________
Gs Racing Storm Evo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 8:43 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Nie wiem gdzie można w gaźniku wlewać ARO , ale oleju tego nie używaj , gdy wiesz , że dzisiaj , czy nie długo będziesz jeździł modelem . ARO używaj , gdy model będzie stał nieco dłużej .
Pozdrawiam

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Ostatnio edytowano Pn lip 26, 2010 9:14 pm przez Mateusz Betko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 9:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 24, 2010 10:22 am
Posty: 250
Mateusz Betko napisał(a):
Nie wiem gdzie można w gaźniku wlewać ARO , ale oleju tego niw używaj , gdy wiesz , że dzisiaj , czy nie długo będziesz używał . ARO używaj , gdy model będzie stał nieco dłużej . Jeśli jednak chcesz zalewać silnik może to usz kodzić gwint po jakimś czasie .
Pozdrawiam

Mało z tego zrozumiałem :lol:
Ja zalewam po każdej jeździe i nigdy nie miałem problemu z gwintem w głowicy :wink:
Moim zdaniem jak model stoi nawet 2-3 dni to warto go zalać , na pewno nie zaszkodzi.
Ja zalewam właśnie przez gaźnik oraz przez otwór świecy w głowicy silnika.
Jak się nie przesadza z dokręcaniem świecy to na pewno gwintu nie uszkodzisz.
Pozdrawiam

_________________
Baja 5b
Micro-t brushless
Micro-t brushless ful alu
Micro rock crawler
Lama v4 tuning xtreme
Kyosho inferno ve
GG17862669


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 9:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Miałem na myśli czas typu dzisiaj , czy 1 dzień .
Edit
Trochę się w mojej wypowiedzi poplątałem , ale już poprawione . :D

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 29, 2010 4:59 pm 
Offline

Dołączył(a): So mar 28, 2009 5:43 pm
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli silnik jest zimny to można lać przez głowice i przez gaznik. Natomiast jeżeli jest ciepły to lej tylko przez gaźnik, ja przez to wymieniałem w savie głowice :cry: :cry:

_________________
Jammin x2 CRT PRO z Ninjoo
Jammin x2 CRT z Mamboo
Moja Galeria
Sprzedam części do Jammina x1/x2 CRT ---> PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 29, 2010 8:11 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 02, 2008 11:39 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa
Ja używam WD 40 do tych celów nie ARO. Co do miejsca - zdejmij filtr pow. i nalej 2 krople specyfiku.
WD 40 podawane przez gaźnik lepiej dociera w zakamarki silnika niż ARO bo jest pod ciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 29, 2010 8:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 24, 2005 7:36 pm
Posty: 2023
Lokalizacja: Przemyśl
WD40 pali świece!!

_________________
POL - 1342


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 29, 2010 9:39 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Przez gaźnik nie powinno wlewać się ARO bo niszczy o-ringi (tak podaje instrukcja O.S.-a). Najlepiej pod świecę (np. strzykawką). Osobiście zalewam po każdej jeździe.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 29, 2010 10:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Andrzej niewiem z kąd znasz te mity o WD-40 palącym świece.
Używam go od roku, i nigdy jeszcze nie zaliczyłem spalonej świecy, wymieniłem je tylko profilaktycznie co jakiś czas.
Gwint na głowicy niszczy się szczególnie w tedy, kiedy w zimny silnik wkreca się bardzo mocno świece, następnie silnik podczas pracy nagrzewa się, a co za tym idzie rozszerza się metal ( głowica i świeca ) i poprostu gwint się zrywa. Wiem to z własnego doświadczenia. Miałem taki przypadek w mojej motorynce.

Zalewam silnik po każdej jezdzie. Tak jak napisał Kalaf5 - na pewno nie zaszkodzi

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 30, 2010 6:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 17, 2010 8:14 pm
Posty: 70
Wielkie dzięki za odpowiedź.

Niezbyt chcę wlewać ARO przez głowicę bo model kupiłem używany w dość dobrym stanie. Kompresja jest jak dla mnie dobra (nie mam odniesienia) ale jeśli chcę przekręcić koło zamachowe to muszę się trochę namęczyć. Więc wszystko jest Ok tylko poprzedni właściciel chyba za mocno wkręcał świecę, a raczej nie prostopadle do głowicy i niekiedy jak wykręcę to mam problem wkręcić prosto. Więc chcę jak najrzadziej wykręcać świecą.

Pozdrawiam Michał

_________________
Gs Racing Storm Evo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 06, 2010 7:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2004 11:29 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Warszawa
Swiece turbo powinny byc mocno poniweaz stozek powinien rozpychac glowice i uszczelniac komore spalania , swiece zwykle maja podkladke ktora uszczelnia mozna je lzej dokrecac .
Przez 7 lat nie zniszczylem zadnej glowicy przez mocne dokrecanie swiec czy na zminym silniku czy na cieplym wiec temat jes mi zupelnie obcy . Krotko mowiac gwint sie zużywa jak kazda inna czesc silnika .
Jesli jest wilgotno lub mokro jak jezdzisz to powinienes zalewac odrazu silnik po jezdzie poniewaz nitro bardzo szybko chlonie wilgoc i pojawia sie rdza w silniku .Sa rozne szkoly i metody mozna by encyklpedie napisac ja po zawodach wyjmuje silnik z modelu czyszcze dokladnie pedzlem i guma zdejmuje gaznik ,zdejmuje tylna plytke myje clenerem moim zdaniem bardzo dobry jest hpi o cytrynowym zapachu nie jest tak agresywny jak zwykle hamulcowe .Na koncu konserwuje silnik RB Concept Lube jest dosc drogi ale jest dobry w spray-u i wystarcza na dlugo psikam przez otwor po gazniku ,wydech przy opuszczonym tloku i tylny otwor do czyszczenia gaznika uzywam tylko pedzla i gumy zadnych cleanerow .
Pozdrawiam

_________________
Brat


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest N gru 15, 2019 2:04 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL