Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest N sie 25, 2019 12:13 am

Teraz jest N sie 25, 2019 12:13 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor
PostNapisane: N cze 06, 2010 7:31 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 21, 2008 10:29 am
Posty: 65
Lokalizacja: Grudziadz
Temat dla tych, co mają problem z zerwanym gwintem od świecy. Może komuś się przyda :wink:

Jakiś czas temu spotkała mnie ta niespodzianka w moim trophy'ku. Dzisiaj rozebrałem silnik, okazało się że w głowicy dzięki podkładce pod świecą zostały jeszcze prawie dwa rzędy gwintu. Oczyściłem świecę z pozostałości po gwincie i delikatnie wkręciłem ją w głowicę. Świeca trzymała się tak, że nie mogłem jej wyciągnąć ręką więc pomyślałem że jest nadzieja. Wyczyściłem wszystko w ekstrakcyjnej, znalazłem czerwony silikon i nasmarowałem nim jakieś 3/4 gwintu świecy po czym wkręciłem ją z czuciem w głowicę. Po ok 4h ( chociaż według instrukcji ma schnąć dobę) złożyłem silnik i na podwórko. Po paru szarpnięciach trophy zagadał aż miło. Spokojnie na kołku tak do ok. 70 stopni i na koła. Wypaliłem cały bak, temperatura cały czas w normie i wokół świecy sucho więc wygląda że jest ok :) Może starczy jeszcze na parę baków wokół domu.

_________________
Tamiya NITRAGE
Kyosho TF - 5
Lama V3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 06, 2010 8:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Przyczyną zerwania gwintu mogła być za mocno wkręcona świeca. Zrobiłem tak w motorynce.
Mocną przykręcasz świece?

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 06, 2010 8:29 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 21, 2008 10:29 am
Posty: 65
Lokalizacja: Grudziadz
Myślę że nie. Mechanika jako taka nie jest mi obca, a to jest mój drugi spaliniak. Myślę że przyczyną było raczej zbyt częste jej odkręcanie w celu zalania ARO, robiłem tak bardzo często na jeszcze ciepłym silniku. Doczytałem gdzieś że ARO lepiej zalewać tylko przez gaźnik i świecy zbyt często nie ruszać. Teraz będę tak robił, póki co nie mam wyjścia :)

_________________
Tamiya NITRAGE
Kyosho TF - 5
Lama V3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 06, 2010 8:57 pm 
Offline

Dołączył(a): So maja 23, 2009 5:35 pm
Posty: 99
kurzyn_gdz napisał(a):
póki co nie mam wyjścia :)


poszukaj specjalnych "wstawek" regenerujących gwint
poszukaj hasła helicoil - gwinty od M3 w górę


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Teraz jest N sie 25, 2019 12:13 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL