Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn maja 20, 2024 5:21 pm

Teraz jest Pn maja 20, 2024 5:21 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor
PostNapisane: Cz lut 18, 2010 10:52 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Witam
Mam w swoim modelu silnik GO .28 i z tego co się orientuje, szarpanka w tym silniku jest dość kiepskiej jakości i lubi się rozsypywać. Chcąc uprzedzić fakty, jeszcze zanim zacznie się sezon chciałbym wymienić ją na jakąś markową, sprawdzoną.
Czy jest możliwe zaadaptowanie szarpanki lepszej jakości, z innego silnika .28?

Dzięki i pozdrawiam.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 18, 2010 11:59 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Hmm chodzi o szarpankę a może o sam sznurek?
W większości przypadków to on jest przyczyną uszkodzenia , ewentualnie sprężyna
Jeśli już myślisz o zainwestowaniu to pomyśl nad rozrusznikiem .

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 18, 2010 12:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Która część w szarpance pada, to nie wiem dokładnie. Najczęściej, nawet na zagranicznych forach użytkownicy VRX-a piszą ogólnie, że padła szarpanka. Dlatego pytam, czy to jest tak, że możemy zamówić np. całą szarpankę np., z SH .28 lub LRP .28 i będzie pasować? Może to jest też tak, że te szarpanki są „ normalnej” jakości tylko właściciele się z nimi nieodpowiednio obchodzą i każda inna też by im się rozsypała w rękach.

Przez chwilę myślałem o zamianie na wkrętarkę, ale tu nasuwa się to samo pytanie, czy drill starty są znormalizowane i wystarczy kupić drill pod silnik .28
Jak już poruszyliśmy temat drill’a, to zapytam:
Ma jakieś minusy w porównaniu z szarpanką?

Pozdrawiam.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 18, 2010 12:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Oba rozwiązanie są na łożysku jednokierunkowym
Raczej wygodniejszy jest roto starter - trzeba sztyc i backplate , ew. rozrusznik
Jeśli chcesz stosować wiertarkę/wkrętarkę to tylko ze sprzęgłem aby nie uszkodzić silnika, zębów backplata

W każdej szarpance praktycznie pada sznurek czy sprężyna nic więcej.

Najlepszym rozwiązaniem jest skrzynka startowa - można teraz tanio dorwać i mieć święty spokój z łożyskiem jednokierunkowym :)

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 19, 2010 2:37 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
OK, wiem juz wszystko, ale kosztowało mnie to kolejne godziny spędzone przed monitorem.
Napisze tylko info dla kolejnych "młodych" modelarzy, którzy będą szukać informacji na ten temat, a więc:
Przy doborze szarpanki lub E-startu (backplate) maja znaczenie dwa wymiary, mianowicie:
1 - rozstaw śrub mocujących szarpankę lub backplate
2 - wielkość naszego łożyska one-way

To tyle, nie wiem jeszcze tylko, czy przy przerzuceniu się na starter box muszę zdemontować szarpankę, ale to juz w sumie nie ważne, bo chyba wybiorę E-start.
Dodam tylko, że znalazłem niemiecki sklep, który ma Backplate do bardzo wielu silnków i dość tanią wysyłkę do PL.

U mnie to co jest napędzane przez szarpankę wygląda tak:
http://cgi.ebay.de/GO-Ersatzteil-Umrues ... 23054c2770

Czy to nadal jest One-Way? Nie wiem, w instrukcji nazywa sie to T-start

Pozdrawiam.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 19, 2010 10:41 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Nadal to jest oneway - ewidentnie widać na zdjęciu że w środku jest łożysko
Nie musisz zdejmować szarpanki aby odpalać z starter boxa
Jedyna firma co ma mechaniczne rozwiązanie bez łożyska jednokierunkowego to Kyosho

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 19, 2010 11:53 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
to, że widać łożysko, to też widzę, tylko myslałem, że one-way ma jakąś określoną formę.
Jeśli nie muszę demontować szarpanki przy startboxie to super, co prawda teraz raczej postawie na roto, a jak poczuję nagły przypływ gotówki w kieszeni to może zainwestuje w sarterbox. Generalnie jest to dobre rozwiązanie, jeśli nie musimy się pozbywać szarpanki, czy roto. Zawsze możemy zostawić starterbox w domu, jeśli nam się nie chce akurat dźwigać.
Niestety trochę kosztuje, używany ok 150 zł + 2 pakiety.

Dzięki i pozdrawiam.

P.S.
Są gdzieś w pobliżu Łazisk jakieś fajne tereny, żeby pojeździć offroad’owo?
Mam w Łaziskach i Mikołowie połowę rodziny i dość często tam bywam.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 20, 2010 9:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Co do boxów to używki leciały i po 100 zł i mniej - trzeba szukać:)
Lepszym rozwiązaniem jest kupno aku żelowego 12V tańsze i lepsze rozwiązanie

Offtopowo:
Są różne tereny w Łaziskach
W Górnych - jest fajna górka
Zapraszam - coraz większa ekipa się zbiera z tych okolic:) ( jest nas jak na razie 4-6)
A jeszcze drugie tyle jest, tylko nie siedzą na forach i ciężko o kontakt
jak coś to PW:)

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 21, 2010 10:23 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lut 16, 2009 11:06 pm
Posty: 23
a ja jestem za roto startem,
mam skrzynkę ansmann i drugie kułko napędowe mi się skończyło, i zeszlifowałem koło zamachowe w modelu, przy dubrej kompresji za duże straty mam i potrzebne są 2aku by odpaliło i nie padły baterie.
a na roto mam wkrętarke dedra. i niezawodnie chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 21, 2010 10:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Trzeba zacząć że jeśli ansmann to zapewne 2x silnik 540(choć występują i z silnikami klasy 700). To dość słabe rozwiązanie i silników z większą kompresją trudno odpalić.
Do takich akcji trzeba mieć przynajmniej jeden silnik klasy około 700 najlepiej dwa albo jeszcze większej klasy silnik (starterbox ofny)
Jeszcze dobrze jakbyś napisał jaki to silnik. To od strony technicznej a co do regulacji i ustawienia silnika to nie widziałem jak to robisz więc się nie wypowiadam.

pozdrawiam

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 24, 2010 7:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
kodzio napisał(a):
na roto mam wkrętarke dedra. i niezawodnie chodzi.

mogę wiedzić jaką siłę wkręcania masz ustawioną na wkętarce, tak żeby nie uszkodzić silnika przy odpalaniu, 1 czy więcej?

Pozdrawiam.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 24, 2010 7:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lut 16, 2009 11:06 pm
Posty: 23
ja mam na 2 ustawioną i tylko raz mi się zdarzyło że zaterkotała, ale np. jak miałem bosch-a (gorąco polecam) to 3 dedry = 7 bosch dokładniejsza jest.

roto to roto, bez dwóch zdań :) ,ale trzeba se radzić: powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 25, 2010 10:33 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wystarczy aby wkrętarka / wiertarka miała sprzęgło i wszystko będzie ok

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 6:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 25, 2009 8:37 pm
Posty: 305
Starterbox ma dużą przewagę nad szarpankami/rotostartami/wkrętarkami szczególnie na zawodach.
- Może zdarzyć się tak, że model zgaśnie w czasie biegu i w nerwach/pośpiechu serwisant może po prostu zerwać szarpankę przy ponownej próbie odpalenia i po biegu a do starterboxu tylko dociśnie i już kontynuujesz bieg.
- przy starterboxie silnik nie jest spowalniany przez oneway'a i dzięki temu kręci się wyżej
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Teraz jest Pn maja 20, 2024 5:21 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL