Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:25 am

Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:25 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: N lis 15, 2009 12:08 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 4:05 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Witam,
Mój silniczek T15 z Nitro RS4 3 Evo jest odrobinkę problematyczny... :)
Przejdźmy do sedna sprawy.
Świeca: N3
Odpalanie: Szarpanka
Grzałka: HPI
Paliwo: BigBang 20%
ARO: Tornado (po każdej jeździe, na 3 dni przerwy)
Temp. max: 110*C (Duratrax FlashPoint, ustawiony na 90E)

Pytania:
1. Czym mogę zastąpić linkę szarpanki? :]
2. Dlaczego silnik na BigBang'u śmiga dużo stabilniej niż na Blue Thunder 20%?
3. Na świecy A5 silnik zachowuje się bardzo niestabilnie, gaśnie i nie wkręca się na obroty, czy to wina świecy? (kupić nową?)
4. Jak dobierać świecę do warunków na dworze?
5. W jakim stopniu i jak jasno powinna się żarzyć świeca?
6. Dlaczego, gdy założę karoserię model zaczyna się dławić? (nie przytyka ona żadnych wężyków)
7. Szykuję się na zawody (Kłodzko), jakieś rady dotyczące opon? Pianki, gumowe? Twardość? :)
8. W jaki sposób odkręcić śruby wkręcone na bardzo mocny klej do gwintów? (zielony) Niektórych nie jestem w stanie ruszyć z miejsca, da się to ułatwić temperaturą? :/

Z góry dziękuję za odpowiedzi! :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 9:44 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 11:40 am
Posty: 2616
Lokalizacja: Warszawa
1 - linką od żaluzji
8 - podgrzać zapalniczką, lutownicą czy czym tam chcesz. mi zawsze pomaga.

:)

_________________
Mugen Seiki MBX6|SH PT2009-XB|Hitec|AKA|Merlin Advance|Spektrum DX3R
Team RCWróblik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 10:38 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 5:23 pm
Posty: 1604
Lokalizacja: Łaziska Górne
3. Na świecy A5 silnik zachowuje się bardzo niestabilnie, gaśnie i nie wkręca się na obroty, czy to wina świecy? (kupić nową?)

Ad.3 W tym okresie proponuję świecę A3(cieplejsza) lub no 8
Co do A5 to na cieplejsze dni więc teraz odpada.
Zawsze warto mieć w zapasie świecę i sprawdzić na innej - nie wiem ile polatałeś na tej A5 i w jakim stanie jest drucik
Co do N3 to pewnie ciepła - odpowiednia będzie

7. Szykuję się na zawody (Kłodzko), jakieś rady dotyczące opon? Pianki, gumowe? Twardość? :)

Ad.7 Wymień silnik:) sprawdź czy masz gaźnik aluminiowy , jeśli tak to wszystko wyjaśnia
Ten silnik jako tako zaczął pracować jak hpi zamontowało gaźnik kompozytowy

_________________
pozdrawiam Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 1:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
- Zmiana paliwa np. na JETS 16% pozwoli Ci wyeliminować niestabilność pracy silnika. Spokój z regulacją, łatwość rozruchu silnika.

- Kolejna rzecz to sprawna świeca (komplet świec zapasowych).
Świecy musisz być pewny. Sprawdzając świecę fakt że się żarzy po podłączeniu grzałki czasami nie jest wystarczającym potwierdzeniem jej sprawności.
Świeca musi trzymać parametry których na oko nie zmierzysz. Aby wyeliminować problem świecy zawsze spróbuj wymienić na nową. Jeśli pomoże mamy rozwiązany problem. Jeśli nie - szukamy dalej.

- Grzałka – najlepiej ze wskaźnikiem naładowania. Wskaźnik pokazuje informacje nie tylko o stanie naładowania grzałki ale potwierdza również ze świeca dostaje prąd w czasie rozruchu.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 1:37 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 4:05 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Grzałkę zawsze ładuję przed jazdą. :) Na BigBang 20% silniczek pracuje stabilnie, obroty nie falują, to paliwo mi odpowiada. Strzelam, że problem leży właśnie w gaźniku, który jest standardowy... Z powodu podobnych problemów poddałem się z MT2 i przerobiłem je na brushless, teraz zero kłopotów. :D

1. Jeśli silnik wymieniać, to na jaki? (dla mnie im tańszy tym lepszy :) )
2. Gdzie mogę znaleźć gaźnik z innego materiału niż aluminium (kompozyt?)?
3. Dlaczego nie dopuszcza się paliw o zawartości nitro-metanu większej niż 16% ?

Pozdrawiam!

PS. Mój gaźnik wygląda dokładnie jak ten. Silnik dużo lepiej zachowuje się przy temp 100*C, jednak wtedy jest trochę mulasty, ale nie gaśnie... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 2:35 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Możesz nie wierzyć ale wymiana paliwa to podstawowa sprawa nie tylko w tym silniku ale również innych.
Sprawdziliśmy to na wielu przypadkach w których pojawiały się niezrozumiałe kłopoty z pracą silnika jego rozruchem, regulacją, temperaturą pracy.
To są fakty i potwierdzi Ci to każdy serwis i zawodnik. BB jest tanie ale nie spełnia podstawowych wymogów.

W sprawie gaźnika kompozytowego napisz na serwis@hpi.pl . Możliwe że kolega ma taki gaźnik.

Na czym polegał problem z aluminiowym gaźnikiem:
Aluminiowa konstrukcja gaźnika nadmiernie nagrzewała się od bloku silnika.
To powodowało wzrost ciśnienia paliwa w gaźniku i w przypadku kiedy silnik zgasł następowało cofanie paliwa do zbiornika oraz przerwa w jego dostarczaniu do silnika. Ponowne szybkie uruchomienie było kłopotliwe.
Mając tą świadomość przed kolejnym odpaleniem wystarczyło upewnić się ze paliwo dociera do silnika. Przeprowadzić procedurę jak przy pierwszym odpaleniu po dłuższej przerwie. To wszystko co trzeba było wiedzieć i zrobić.
Materiały kompozytowe zastosowane w nowszych wersjach gaźników przewodzą ciepło w mniejszym stopniu co eliminuje nadmierne nagrzewnie konstrukcji.

Nowy silnik - polecam z serii 3,0
To nowsze konstrukcje niż T15 w których poprawiono wszystko co wcześniej generowało ewentualne problemy. Są montowane w nowych modelach RTR i od tego momentu nie mamy sygnałów o kłopotach jakie czasami pojawiały się z T15.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 11:18 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Po pierwsze paliwo, 20% zamień na 16%- najlepiej jakieś markowe z wiadomą ilością zawartego oleju. Byron Race gen 2 16% załatwia sprawę. Jest uniwersalne i używane przez wielu zawodników. Big Bang raczej nie jest dobrym paliwem... Z innych marek- Tornado, Runner Time. Z innymi nie kombinuj. Każda zmiana paliwa to ponowna regulacja silnika. Najbardziej bezpiczny będzie Byron z dużą ilością oleju (chyba 12%). Olej obniża temperaturę, bo silnik pracuje łagodniej.

Co do świec do koledzy odpowiedzieli- na chłodne dni zakładaj cieplejszą. Sprawność świecy poznasz po dwóch rzeczach- kolor drucika (ma być jednolity, nie przetarty i nie ciemny) i po osadzie na spodzie świecy (ma go nie być ;) ). Jeżeli zauważysz, że zbyt szybko szybko świece się niszczą, może to być oznaka luzów na korbie- tłok wtedy uderza w spód świecy i na gazie silnik chodzi ale gaśnie na wolnych obrotach. Jedynym wtedy ratunkiem jest wymiana korby, co wiąże się z rozebraniem silnika. Korbę powinno się wymieniać po kilku do kilkunastu litrów- jeśli nie jeździłeś w zawodach to raczej kilkunastu (dokładniej mówiąc około 10-max 15)

Temperatura silnika 110 stopni jest moim zdaniem zbyt wysoka jak na tą pogodę- powinna być przy najmniej 10 stopni niższa. W grzałce musisz mieć mocne ogniwo Ni-Mh- jeśli masz Ni-Cd i nie masz wskaźnika, tak na prawdę nie wiesz czy grzałka... yy... grzeje świecę ;). Wymień ogniwo.

Z silnika więcej nie wyciśniesz i sztuczne szukanie mocy poprzez zubażanie mieszanki wcale nie pomoże- zajeździsz motor. Wyczyść filtr powietrza, dobrze nasmaruj, zobacz czy z pod głowicy nie wycieka paliwo (oleisty nagar), zobacz czy wężyki paliwowe się nie zużyły (zmruszały, popękały). Jeśli tak- wymień na wężyki GS-a lub Tornado- żadnej chińszczyzny.

Zobacz czy gaźnik nie łapie lewego powietrza, dokręć go dobrze do bloku silnika, jak zdejmiesz filtr i przepustnica jest w stanie spoczynku powinieneś mieć szczelinę na niecały milimetr. Jeśli jej nie ma to gdy zakładasz budę, powietrze nie dochodzi na wolnych obrotach (bo nie ma jak) i model gaśnie. Wytrymuj punkt neutralny.

Powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lis 20, 2009 4:07 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 12:39 pm
Posty: 377
Lokalizacja: Częstochowa
Michał Woszczek napisał(a):
... Jeżeli zauważysz, że zbyt szybko szybko świece się niszczą, może to być oznaka luzów na korbie- tłok wtedy uderza w spód świecy...

Nie ma takiej opcji, żeby tłok uderzał o świecę. Komora spalania jest głęboka, więc świeca jest daleko. Istnieje opcja, że tłok uderza o głowicę, ale mało prawdopodobna. Rozbierz silnik i go wyczyść. Wszystko musi być drożne. Sprawdź, czy jest luz na panewce korbowodu, czy kompresja jest dobra itp. Zmień paliwo na Byrona 16% i świecę na OS A3 (nowe oznaczenie tej świecy - No. 6). Poczujesz różnicę :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lis 20, 2009 6:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 4:05 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Panowie, silniczek chodzi jak złoto, gdy ma 100*C tylko mam wrażenie, że na obroty się nie dokręca. Dlatego paliwka, póki mam takie, a nie inne zmieniać nie zamierzam. Problem leży w tym, że na Blue Thunder (paliwo kupione w Anglii, 20%, spotkamy takie w VRC) ten model nie chce dać się ustawić. :) Na BigBangu śmiga przyjemnie, póki temperatura nie przekracza 100*C. Ten silnik zamierzam "dojeździć" właśnie na BB i BT, został mi jakiś litr, może troszkę więcej i 2l tego Blue Thunder. Jest to takie paliwo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lis 22, 2009 10:26 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Tomasz Gadnicki napisał(a):
Michał Woszczek napisał(a):
... Jeżeli zauważysz, że zbyt szybko szybko świece się niszczą, może to być oznaka luzów na korbie- tłok wtedy uderza w spód świecy...

Nie ma takiej opcji, żeby tłok uderzał o świecę. Komora spalania jest głęboka, więc świeca jest daleko. Istnieje opcja, że tłok uderza o głowicę, ale mało prawdopodobna. Rozbierz silnik i go wyczyść. Wszystko musi być drożne. Sprawdź, czy jest luz na panewce korbowodu, czy kompresja jest dobra itp. Zmień paliwo na Byrona 16% i świecę na OS A3 (nowe oznaczenie tej świecy - No. 6). Poczujesz różnicę :wink:



Oczywiście,że masz rację- ale chciałem "zobrazować" problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 10, 2010 6:13 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 15, 2009 5:21 pm
Posty: 3
1. Czym mogę zastąpić linkę szarpanki? :]
2. Dlaczego silnik na BigBang'u śmiga dużo stabilniej niż na Blue Thunder 20%?
3. Na świecy A5 silnik zachowuje się bardzo niestabilnie, gaśnie i nie wkręca się na obroty, czy to wina świecy? (kupić nową?)
4. Jak dobierać świecę do warunków na dworze?
5. W jakim stopniu i jak jasno powinna się żarzyć świeca?
6. Dlaczego, gdy założę karoserię model zaczyna się dławić? (nie przytyka ona żadnych wężyków)
7. Szykuję się na zawody (Kłodzko), jakieś rady dotyczące opon? Pianki, gumowe? Twardość? :)
8. W jaki sposób odkręcić śruby wkręcone na bardzo mocny klej do gwintów? (zielony) Niektórych nie jestem w stanie ruszyć z miejsca, da się to ułatwić temperaturą? :/

1.linke szarpanki zastąp jakimś wytrzymałym aczkolwiek cienkim sznurkiem
2.Każde paliwo potrzebuje swoich ustawień na gaźniku wyregulujesz gaźnik i po sprawie
3.każda świeca ma swoją żywotność najpewniej jest stara
4. np r3- zimno r4-średnio np. wiosna r5- lato
5.im jaśniejsza tym lepsza, zalezy to od żarnika
6. byc moze karoseria nie przepuszza tyle powietrza do filtra powietrza
7.zalezy od toru, temperatury , czystosci toru
8. tępemperaturą mozesz zadziałać lecz nie przesadź bo zepsujesz gwint.

:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:25 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL