Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest So sie 24, 2019 11:29 am

Teraz jest So sie 24, 2019 11:29 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor
PostNapisane: Cz sty 22, 2009 10:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 01, 2007 11:43 am
Posty: 236
Lokalizacja: w-wa
1. Czy po dotarciu wymieniacie korbowód i czy wymieniacie też ten trzpień łączący tłok i korbowód?
2. Po jakim czasie wymieniacie łożyska w silniku?
3. Czym myjecie silniki przy okazji zmiany tłoka i cylindra?

_________________
Pozdrawiam ARTUR
Hyper ST PRO, O.S. Speed + O.S. V-spec VZ-B, T-2060 Tuned Pipe, Cradock Brakes, Jammin X1-CRT shocks,Team Losi side bars, Sanva MX-3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 23, 2009 9:47 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lip 09, 2006 4:10 pm
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Witaj.

Co do dwójki to łożyska wymienia się jak zaczynaja przeciekać(przednie) lub padać.Co 8-10 litrów wymień łożyska.Silnik będzie bardziej stabilny.

A trzeci punkt-możesz umyć w środku jakimś rozmuszczalnikem lub WD-40.Tylko potem wszystko musi wyschnąć,jak już wyschnie to przy składaniu daj AFTER-RUN'u.Powinno być OKI :) .

_________________
Canada RC
On-Road


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 29, 2009 10:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Korbowód w zależności od luzów ale zalecane jest do 10 litrów w off road. Co do sworznia ja wymieniał co drugi korbowód, są to zazwyczaj groszowe sprawy ale często zapominam się w niego zaopatrzyć i oprócz niego warto zmienić zabezpieczenia jak juz je wyjmujesz.
Łożyska środkowe zaczyna wydobywać się specyficzny dźwięk z silnika albo przy serwisie można to zaobserwować wyjąc wał i zakręcić łożyskiem jak są opory albo nie pracuje równo warto wymienić. Przednie albo za mocno zaczyna przepuszczać, wtedy można wyjąć osłonę i wyczyścić lekko zregenerować ale to zazwyczaj nie wystarcza na długo, poza tym jak wymienisz wał i zakręcisz będzie czuć ze coś nie tak(najczęściej dostaje się jakiś syf) można wyjąć i przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej lub podobnych tego typu płynach(może być płyn do czyszczenia tarcz hamulcowych sprzęgieł).
Co do samych łożysk warto przy wyminie w topowych silnikach nie kupować słabych tylko raczej inwestować w dobre najlepiej ceramiczne.
Jeżeli wymieniasz tuleje z tłokiem, wogóle zanim zabierzesz się do rozkręcania najlepiej wyczyścić dokładnie silnik z zewnątrz zatkać gaźnik, wyjście wydechowe silnika (czasami z silnikami dostaje się takie gumowe kondonki). Następnie rozkręcasz silnik i wyjmujesz wszystko. Dokładnie czyścisz(płuczesz) i składasz. Przy składaniu wszystko smarujesz after run, ewentualnie jak masz to na łożyska olej do łozysk silnikowych, ale after run jest również dobry
pozdrawiam

_________________
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1098538


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 29, 2009 11:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 01, 2007 11:43 am
Posty: 236
Lokalizacja: w-wa
Dziękuję Wam za podzielenie się doświadczeniami. Jakoś nie mam dobrej ręki do silników, może Wasze rady to zmienią.
Michał Zieliński napisał(a):
Przy składaniu wszystko smarujesz after run,
pozdrawiam

Ciekaw jestem, czy smarujesz też przestrzeń pomiędzy cylindrem a ścianą bloku silnika, zanim włożysz cylinder na miejsce?

_________________
Pozdrawiam ARTUR
Hyper ST PRO, O.S. Speed + O.S. V-spec VZ-B, T-2060 Tuned Pipe, Cradock Brakes, Jammin X1-CRT shocks,Team Losi side bars, Sanva MX-3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 29, 2009 11:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Raczej tak bardzo cienko ułatwia to włożenie tulei, pamiętaj nie wciszkaj na siłe bo wtedy prawdopodobnie obcinasz portek kawałek kartera

_________________
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1098538


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 30, 2009 12:11 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lis 08, 2003 7:43 pm
Posty: 798
Lokalizacja: ZG
Artur Krizar napisał(a):
Dziękuję Wam za podzielenie się doświadczeniami. Jakoś nie mam dobrej ręki do silników, może Wasze rady to zmienią.
Michał Zieliński napisał(a):
Przy składaniu wszystko smarujesz after run,
pozdrawiam

Ciekaw jestem, czy smarujesz też przestrzeń pomiędzy cylindrem a ścianą bloku silnika, zanim włożysz cylinder na miejsce?


Zanim włożysz tuleje, rozgrzej blok suszarką, będzie łatwiej.

_________________
Team Associated Polska, RC8B
GS CL-1, Kyosho LAZER ZX-5 KIT << SPRZEDAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 23, 2012 12:19 am 
Offline

Dołączył(a): N paź 11, 2009 6:33 pm
Posty: 178
Znalazłem odpowiedni temat (choć dość stary, ale to chyba nie ważne) na moje pytania :)
jak poznać czy korbowód jest do wymiany? (litrażowo mnie nie zadowala, bo przejechałem spokojnie z 15-20litrów bez wymiany niczego, ale wcześniej model słabo jechał, dopiero od około litra czy dwóch po wymianie świecy tak ustawiłem, że jedzie szybko jednocześnie mając przyzwoitą temperature czyli max 127*C, silnik pracuje dobrze, nie czuje, żeby coś padało)
łożyska to pokręcę wałem i zobaczę, ale nie mogę znaleźć do mojego silnika samych łożysk (mam hpi f 4.6), czy takie będzie dobre? Od razu dodam, że wole dać kilka złotówek więcej i mieć dobrej jakości łożysko, ale nie mogę znaleźć http://www.rcwroblik.pl/Wewnetrzne+lozy ... 01,i2.html , a co z przednim? (w instrukcji jest cały blok z łożyskami, więc chyba hpi nie sprzedaje osobno łożysk). a jeśli chodzi już o samą wymiane, to jaką metodę polecacie? (jedyne co znalazłem to taki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=kaTZSiYMLqE a wolałbym nie używać tej metody, bo miałem lekkie przecieki na śrubce trzymającej gaźnik to zaciapałem czerwonym silikonem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 23, 2012 7:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 2:09 pm
Posty: 457
Filip Paluszkiewicz napisał(a):
...jak poznać czy korbowód jest do wymiany? (litrażowo mnie nie zadowala, bo przejechałem spokojnie z 15-20litrów bez wymiany niczego, ale wcześniej model słabo jechał, dopiero od około litra czy dwóch po wymianie świecy tak ustawiłem, że jedzie szybko jednocześnie mając przyzwoitą temperature czyli max 127*C, silnik pracuje dobrze, nie czuje, żeby coś padało)


Z wymianą korbowodu w silnikach modelarskich jest trochę tak jak z wymianą paska rozrządu w silnikach diesla. W przypadku tych drugich zalecana jest wymiana co np. 100000 km, nikt nie pyta o ich wygląd ani samopoczucie kierowcy danego samochodu, a tym bardziej jego zdanie na ten temat. Oczywiście mozna nie wymieniać - skutek będzie taki sam, jak w przypadku urwania korbowodu w silniku modelarskim - oba silniki do wyrzucenia...:)

Konia z rzędem temu, kto zna jakikolwiek sposób na rozpoznanie momentu wymiany korbowodu, oczywiście można zaobserwować pewne symptomy zużycia typu "luzy" na panewce i.t.p. ale tak naprawdę każdy producent danego silnika zaleca wymianę co "x" litrów i dla bezpieczeństwa używanego sprzętu należałoby się tego trzymać...no chyba że ktoś ma ochotę poznać wytrzymałość danego korbowodu :)

_________________
Pozdrawiam
Adam Różycki

KYOSHOblog


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Teraz jest So sie 24, 2019 11:29 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL