Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn kwi 29, 2024 2:03 pm

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 2:03 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor
PostNapisane: Pn kwi 17, 2006 3:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 27, 2005 4:35 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Gdansk
Jakis czs temu byl watek o tym, ze sa roznice w odczytach temperatur miedzy termometrami stacjonarnymi a takimi na podczerwien. Roznica ta jest dosc istotna bo wynosi okolo 15 stopni clsjusza.

Ostatnio docierajac swoj silnik zauwazylem ze temperatura na swiecy jest duzo nizsza niz zmierzona od dolu w miejscu laczenia bloku z glowica. Zapwne stad bierze sie ta roznica w pomiarach miedzy termometrem onboard a przenosnym.

Tylko teraz rodzi sie moja obawa- ktora temperatura jest ta wlasciwa?

_________________
Darmowy podpis, to jest to!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 17, 2006 8:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 06, 2006 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
temperatura mierzona powinna byc na świecy - tam jest właściwa temperatura silnika (ciezko tez okreslic i nazwac ją tempertaturą silnika - wiadomo w różnych miejscach bedzie inna, ale wlasnie ten pomiar z tego miejsca przyjmuje sie jako właściwy - wazne jest tez dlatego aby tempguna trzymać pionowo, tak aby byl zawsze skierowany na swiece)
a tak wogole to witam na forum panie Pawle :D mam nadzieje ze kojarzy mnie pan;]

_________________
RC Gdańsk team
www.rcgdansk.pl
gg: 5193847


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 18, 2006 7:55 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 27, 2005 4:35 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Gdansk
Strzala Karol!!!

I skoncz z tym panowaniem bo Cie rozjade moim nowym wypasionym modelem :twisted:

_________________
Darmowy podpis, to jest to!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 18, 2006 8:05 am 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 06, 2006 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
heheheh:) a widziałem widziałem zdjęcia eleegancko wygląda:) w niedzielę obejrzymy :D .

_________________
RC Gdańsk team
www.rcgdansk.pl
gg: 5193847


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 11, 2006 4:39 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 11:57 pm
Posty: 193
Lokalizacja: Radom
Okreslenie "na swiecy" tez jest bardzo mylace a to dlatego, ze inna bedzie temp na koncu swiecy a inna u podstawy przy silniku. Ja mam taki problem, ze pomiar robie sonda od miernika i ciezko jest dotknac gornej czesci swiecy, dotykam wiec jej podstawy ale wtedy pomiar pokazuje duzo wyzsza temp. Czy ktos wie jakie sa roznice w pomiarach termometrami na podczerwien skierowanymi na gorna czesc swiecy a pomiarami sonda dotykajaca podstawy swiecy z miernika elektronicznego? Z moich doswiadczen wynika, ze roznica moze byc bardzo duza. Zeby uzywac miernika trzeba by przeskalowac jakos tabele temperatur ale nie wiem ile mam odejmowac. Czy ktos sprawdzil to dokladnie? moze jest jakies fachowe porownanie takich pomiarow?

_________________
Serpent 960, Serpent S120, Serpent 240, Kyosho Inferno GT, Kyosho F-TEN, Tamiya TRF416WE, Kyosho F1 2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 11, 2006 6:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 29, 2004 6:25 pm
Posty: 2253
Lokalizacja: Białystok Model: HPI Hellfire SS
zapewne mam podobny miernik temp. jak ty Xylo więc podłączam się do pytania. Ja zawsze wsadzam konicówkę sondy tak, żeby leżała na samiutkim dole u podstawy świecy. Temp. jest tam dużo wyższa, nawet sie obawiałem, ze coś jest nie tak z moim silnikiem ale raz udało mi się prztrzymać na czubku świecy i temp. była o wiele niższa.

_________________
PUSTY GARAŻ :(
GG: 2780008


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 11, 2006 8:44 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 16, 2005 11:57 pm
Posty: 193
Lokalizacja: Radom
dokladnie mam ten sam problem z miernikiem, niby wszystko jest dobrze bo pomiar robi sie dosc latwo ale ma on sie nijak do tego co podaja ci ktorzy mierza termometrami na podczerwien, dobrze by bylo zeby ktos wykonal przelicznik pomiarow jesli ma taka mozliwosc, wczoraj na siekierkach dowiedzialem sie ze roznica w odczytach moze byc okolo 20 stopni, czyli 155 stopni mierzone miernikiem to jakies 135 stopni mierzone termometrem na podczerwien, niestety nie wiem czy mozna temu twierdzeniu zaufac, ja ciagle sie boje zebym nie przegrzewal silnika bo odczyty sa duzo wyzsze niz zalecane ale i inna jest metoda pomiaru

_________________
Serpent 960, Serpent S120, Serpent 240, Kyosho Inferno GT, Kyosho F-TEN, Tamiya TRF416WE, Kyosho F1 2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 11, 2006 10:37 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 6:03 pm
Posty: 104
Nie do końca zgodze sie ze pomiary nalezy robic w okolicach swiecy,bo w instrukcji termometru traxasa napisali ze nalezy owinąć go wokol ostatniego zeberka glowicy od dolu, po przeciwnej stronie niz kolanko wydechu.Mysle ze producent modelu okresla miejsce wlasciwe dla dokonywania pomiaru,bo niezaleznie od typu termometru temp zawsze bedzie inna na swiecy od gory,od dolu i na dole glowicy na zeberkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Teraz jest Pn kwi 29, 2024 2:03 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL