Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt mar 19, 2024 12:40 pm

Teraz jest Wt mar 19, 2024 12:40 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Pt maja 08, 2009 9:14 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 05, 2008 9:06 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Gdynia
Witam postaram się tu z grubsza opisać moją konstrukcje, kiedyś był to normalny savage x ss w wersji kit, jednak z góry miałem zaplanowane ze będzie on tuningowany i modyfikowany na Rocket Dragstera. W modelu została wymieniona rama seryjna, na rame tuningową o grubości 3mm z progami i płytami podłogowymi, zostały zamontowane gwintowane aluminiowe amortyzatory, odpowiednio wyregulowana 3 biegowa skrzynia, został wymieniony seryjny silnik wraz z układem wydechowym, na silnik firmy SH o pojemności 4,6 cm ,8 portowy i mocy około 3,8hp i obrotach rzedu 35000 na minute, układ wydechowy jaki wybrałem jest marki Tsais, nadaje on modelowi niesamowity wygląd jak i dzwięk, ponadto olej wraz ze spalinami odprowadzany jest za mode , a nie na jego bok i oponę!! Wydechy tego typu nie są zalecane do silnikow nitro za sprawą innego ukierunkowania gazow i nie są już produkowane przez tą firme ja jednak nie mam do nich zadnych zastrzerzen i nie wyobrażam sobie powrotu do tradycyjnego układu wydechowego, wszystkie aluminiowe części typu, zderzak przedni, zderzak tylni, wachacze górne i inne drobne elemęty Alu mają charakter tylko i wyłącznie estetyczny bo jak wiadomo aluminium w niczym nie pomaga jeżeli chodzi o właściwosci jezdne, a wręcz przeciwnie karzdy element aluminiowy zwiększa nam mase całkowitą modelu co skutkuje zmiejszeniem wartości przyspieszenia i predkosci maksymalnej, dlatego w mojej konstrukcji starałem się połączyć tuning mechaniczny z wizualnym i wymieniałem wszystkiego na aluminiowe bo mijało by się to z celem mojego projektu, model ma wyglądać i ma jeździć, jedyna aluminiowa część która nie ma i wyłącznie za zadanie ładnie wyglądać to płyta podłogowa tylnia do której zostały przyspawane komory silnikow rakietowych, auto stoji na najlepszych dostępnych oponach on road jakie można dostac do sava firmy GPR. Przejdzmy teraz do elektroniki aparatura którą sobie wybrałem to Spektrum DX3 trzy kanałowa która działa na falach 2,4ghz wraz z całym zestawem telemetri, czyli użądzeniem na którym wyświetlane są najwarzniesze informacje o stanie pojazdu takie jak. Temperatura silnika,napięcie akumulatora zasilającego odbiornik, prędkość z jaką porusza się model lub obroty silnika do wyboru, siłe sygnału radiowego, i czasy przejazdow, czas mierzony jest za sprawą bramek telemetrycznych w moim przypadku uzywam dwuch bramek ponieważ mierze czasy przejazdu tylko na odcinkach prostych, ponadto system potrafi zaalarmowac nas gdy silnik osiągnie wczesniej przez nas ustawioną temperature maksymalną, ta sama sprawa tyczy się napięcia akumulatora, system tak samo powiadamia nas gdy napiecie spadnie poniżej ustalonej wczesniej wartości, aparatura posiada tagrze zaawansowane opcje regulacji prowadzenia modelu co doskonale sprawdza się w praktyce i jest opcją bez której ja osobiście nie mógł bym się obejść, serwo gazu jest firmy spektrum na metalowych przekładniach o ciągu 6kg, natomiast na serwo skretu załorzyłem mocne 15 kilowe tower pro, odbiornik spektrum 3 kanałowy z zestawu, moduł telemetrii , zasilanie odbiornia z pakietu trapezowego 1600mah 6V, poza tym posiadam programowalny układ elektroniczny który odpowiedzialny jest za całe oświetlenie , swiatła drogowe, światła stopu, diody laserowe, diody ultra fioletowe jak i również odpowiedzialny jest za sterowanie pracą i odpalanie synchroniczne silnikow rakietowych. Na oświetlenie modelu, które i tak jest cały czas modyfikowane składają się swiatła przednie mijania- dwie diody kierunkowe koloru białego duże, swiatła stopu-dwie diody kierunkowe czerwone średnie, światła mijania tylnie, składające się z 40 diód smd!!! Ponadto w skład oświetlenia wchodzą diody laserowe o mocy 20mw i diody ultra fioletowe podświetlające bak paliwa. Pojazd posiada również kamere bezprzewodową działającą na paśmie 2,4Ghz i co dziwne nie wchodzi ona w konflikt z aparaturą obraz i dzwięk z kamery przekazywany jest do odbiornika a później wyświetlany na siedmio calowym monitorze LCD, jedynym problemem są wibracje pochodzące z pracy silnika i zawieszenia które działają niekorzystnie na jakość przekazywanego obrazu, kamere nalerzy umieszczac w miejscu najmniej narazonym na wszelkiego rodzaju wibracje a najlepiej zrobic dla niej system amortyzujący. Model pobiera bardzo duzo prądu dla przykładu tylne swiatła mijania pobierają 0,8 Ampera!!! A cała elektronika pobiera około 3 Amperów!! Dlatego w modelu zamontowane są trzy niezależne od siebie zrudła zasilania , pierwsze z nich to wcześniej już wymieniony pakiet trapezowy 6V 1600mah który zasila odbiornik modół telemetri i serwo mechanizmy, kolejne zrudło zasilania to pakiet li-pol 7,4V 800mah który zasila kamere bezprzewodową, układ mikrokontrolera odpalania silnikow rakietowych, świateł stopu, diód laserowych i ultra fioletowych, ostatni pakiet to również li-pol 3,6V 600mah i zasila on tylko swiatła mijania. Obecnie pracuje nad regulatorem który będzie zasilał mi wszystkie te użądzenia korzystając z jednego pakietu li-pol 11,1V 3000 Amperów. Karoseria to hemi cuda która została pomalowana profesjonalnie aerografem, farbami najwyższej jakości apple candy przez car dresing z polski. Model jest niewiarygodnie szybki 90km/h osiąga już po 2,3 sekundy a to za sprawą trzech silników rakietowych na paliwo stałe, silniki rakietowe współpracują z silnikiem nitro a dokładniej wygląda to tak. Do startu używany jest silnik nitro poniewarz własnie do ruszenia potrzeba najwięcej energii, w tym momęcie(momęt ten jest programowalny) sterownik silnikow rakietowych załącza ich zapłon, zwłoka z jaką załączają się dopalacze to około jedna sekunda do tego czasu samochód napędzany jest przez silnik nitro po odpaleniu silnikow rakietowych model przyspiesza do 90km/h!!! a cała operacja od startu do osiągnięcia 90km/h trwa 2,3 dziesiąte sekundy!!!!! Model po prostu wystrzeliwuje do przodu a jaka kolwiek kontrola nad jego torem jazdy jest praktycznie nie możliwa bo wszystko dzieje się za szybko i trzeba zdać się na to że zbierznosc i geometria zawieszenia została dobrze wyregulowana, wszyscy wiemy jakie luzy w układzie kierowniczym ma sav i generalnie nie nadaje się on do tak szybkich przejazdów ale zaobserwowałem jeden znaczący szczegół, ciąg z silników rakietowych jest tak duzy ze podczas ich pracy, model utrzymuje tor jazdy w jakim znajduje się, podczas gdy zaczną one prace, po prostu śiła działająca na układ kierowniczy jest tak duża że nie umożliwia ona zadziałać luzą układu kierowniczego i do póki wytwarzany jest ciąg z silników rakietowych sav utrzymuje wcześniej przyjęty tor jazdy, inaczej ma się sprawa kiedy silniki rakietowe przestają pracować, wtedy momentalnie dają o sobie znac luzy i braki układu kierowniczego i nie karzdy przejazd kończył się pomyślnie, można to zaobserwować na filmie gdzie podczas testu pierwszego silnika rakietowego którego zamontowałem w modelu, pojazd po stracie ciągu wpada w poślisk. Obecnie wyrabiam 6 silnikow na których będę chciał pobić rekord 90km/h i jednocześnie udokumentować to zdjęciami i filmem. Śilniki rakietowe które projektuje w arkuszu kalkulacyjnym naki zasilane są paliwem stałym karmelkowym są to silniki jednorazowe o ciągu dochodzącym do 8kg!!! Zalerzy to od rozmiarow komory spalania, jakości przygotowanego paliwa , zacisku początkowego silnika, i innych warznych parametrów konstrukcyjnych. Naped rakietowy jest dość obszernym tematem do którego przygotowywałem się kilka miesięcy przed wyprodukowaniem pierwszego silnika więc poprzestane na takim własnie opisie. Model jest cały czas rozbudowywany i nie jest to jego ostateczna wersja w projekcie są spadochrony hamujące, podtlenek azotu, zwiększenie liczby silnikow rakietowych do 6, ramie manipulatora z rakietą, z głowicą wybuchową, namierzaną promieniem lasera. Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęc i filmow. A w niedługim czasie zamieszcze materiał video z pruby bicia rekordu 90km/h. Zdjecia i film dostępne tutaj:

http://www.rcauto.feen.pl/viewtopic.php?t=54


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 09, 2009 9:07 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 20, 2008 6:40 pm
Posty: 848
Lokalizacja: Warszawa
Wow :!:
Człowieku jestem w szoku :shock: Aż mnie zatkało :wink:
Gratuluje modelu!!!

Edit:Chyba troche gorzej jest z jazdą w terenie :P

Pozdrowienia.

_________________
Losi 8ight-E 2.0 buggy (DE Racing/Fioroni/ProLine/JConcept) Tekin RX8 2000kv po 15 pakietach dużo części [SPRZEDAM]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2009 8:33 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 10, 2008 9:47 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Szczecin
Model super nie ma co :D :D , ale to:

ixion napisał(a):
Model jest cały czas rozbudowywany i nie jest to jego ostateczna wersja w projekcie są spadochrony hamujące, podtlenek azotu, zwiększenie liczby silnikow rakietowych do 6, ramie manipulatora z rakietą, z głowicą wybuchową, namierzaną promieniem lasera


to już przesada... :lol: :lol: Po co Sav? Lepiej wziąć czołg T55 :lol:

_________________
RC Team Szczecin
HB LSS!||Baja 5B SS!||Micro RS4!
http://picasaweb.google.com/czeko0602


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest Wt mar 19, 2024 12:40 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL