W odpowiedzi na pytania jakie miałem o model który posiadam postanowiłem go opisać
Kupiłem magusa jako mój pierwszy model w skali 1:8 i po upływie roku muszę stwierdzić ze był to naprawdę dobry wybór!!! sam model nie był nowy, ale poprzedni właściciel zadbał o przyzwoity tuning za co mu chwała
sam producent stworzył natomiast bardzo udaną konstrukcję z połączenia wszystkich swoich mocy
i części od LST/2 i Eighta co sprawia ze dostęp do tuningu nie jest tak bardzo utrudniony jak mogło by się wydawać
sam model opuszczając fabrykę ma kilka drobnych wad a mianowicie
źle dobrane fabryczne przełożenie co wpływa na żywotność sprzęgła, bezsensowne zastosowanie przez konstruktorów mosiężnych tulejek zamiast łożysk w ukl. kierowniczym jak na model w tej kategorii cenowej
plus nieszczelny radio box
, reszta jest więcej niż do przyjęcia podstawowe zalety modelu to:trwałość elementów mechanicznych dyfry,kardany,i zawieszenie,
model jest idealny do bashingu
a ilość możliwego tuningu zaskoczyła nawet mnie ....
teraz trochę o moim magusie i tym co zostało zmienione w porównaniu z seryjnym modelem: wszystkie aluminiowe części takie jak płytki pod wieżyczki, polka pod serwa, polka układu kierowniczego, polka centralnego dyfra, wzmocnienia bulkheadów przód i tył--to wszystko zostało wymienione na srebrny carbon 2 mm, dodatkowo na półce układu kierowniczego zastosowałem 5mm carbon zamiast 2 mm. w samym układzie kierowniczym zmianie uległo parę rzeczy a mianowicie: standardowe serwa wymieniłem na 2x HITEC HS-645MG i 1x HITEC HSC-5996TG-konieczna była konwersja orczyków aby zastosować dwa serwa na skręcie, w/w mosiężne tulejki w układzie kierowniczym zastąpiłem ceramicznymi łożyskami 6x10x3. plastikowy serwo saver - aluminiowym, wszystkie śruby rzymskie zmieniłem na tytanowe firmy LUNSFORD, drążki kierownicze wymieniłem na aluminiowe firmy INTEGY HD , piasty i zwrotnice tez są aluminiowe i też INTEGY, kola są ołożyskowane na ceramikach, a złożone z felg comando bad look 40 series hex 23mm, średnich pianek ofny oraz opon pro line crime fighter, zawieszenie składa się z wahaczy RPM zamontowanych na tytanowych sworzniach GPM, amortyzatory INTEGY PIGGY BACK z 40 mm regulacją plus progresywne sprezyny raven, przez większe amory standardowe wieżyczki nie dawały rady wiec musiałem je zastąpić aluminiowymi, dodatkowo górne plastikowe tuleje mocujące amortyzatory zostały zmienione na aluminiowe firmy DYNAMITE, założyłem też miękkie drążki reakcyjne 2.2mm od LST2, dodatkowo 90% śrub wymieniłem na tytan w większości firmy TAMIYA reszta to stal nierdzewna oraz to czego nie mogłem znaleźć w tytanie, układ paliwowy nie zmienił się bardzo jedynie grubszy przewód, aluminiowy filtr paliwa, mniejszy bak 125ml. standardowy silnik mach 427 z roto startem ustąpił miejsca silnikowi pod starter box, a mianowicie GRP .28 truggy tuned silnik jest zamontowany do 3 mm płyty HD przy pomocy OnePieceEngineMount, układ napędowy: klocki sprzęgła DYNAMITE MAX LIFE, wentylowany kosz sprzęgła 12T, sześciu satelitowy centralny dyferencjał firmy ofna z zębatką 52T, tytanowa przednia półoś dyfra wraz z kubkiem, tylna półoś dyfra HD z tytanowym kubkiem, aluminiowe 4 satelitowe dyfry zarówno obudowa jak i środek, przedni dyfer to tzw. smart diff, półosie i driveshafty są standardowe, trzpienie mocujące 23mm hexy są tytanowe, dodatkowo wzmocniłem mocowanie spojlera oraz wymieniłem śruby mocujące zawieszenie z płytą podwoziową na 3mm ze stali nierdzewnej to chyba wszystko co do tej pory zrobiłem z magusem a najbliższe plany tuningu to: tytanowe części: wszystkie półosie, axle, zębatki atakujące dyferencjałów, zębatki odbierające dyferencjałów, satelity dyferencjałów i ich trzpienie, płyta podwozia, 100% śrub, shafty amortyzatorów 5mm, ballheady, popychacze hamulcowe, out drive dyferencjałów F/R, osie układu kierowniczego, zębatka dyfra centralnego, wiem wiem sporo tego tytanu ale to trochę autorski projekt, jeszcze kilka rzeczy by się znalazło
mój set/upto olej w dyfrach przód/środek/tył tylko ofna 3000/7000/5000
Olej w amortyzatorach 25Wt też ofna prześwit regulowany:max100mm/min00mm(gleba:P)
możliwe przełożenia
Muggy 45/11 muggy diff = 4.09,46/13 center= 3.53. Overall 14.44:1 (seryjnie)
Muggy 45/11 muggy diff = 4.09 ,52/12 center= 4,33. Overall 17,70:1(my muggy)
w porównaniu do
Mugen 46/10 diff= 4.6, 46/13 center= 3.53. Overall 16.23:1
Kyosho 43/10 diff= 4.3, 50/13 center= 3.84. Overall 16.51:1
CRT is 43/13 diff= 3.3, 62/13 center= 4.76. Overall 15.70:1
do tego się zaczęło
http://picasaweb.google.com/draxan1980/MuggyForSell#... a tak wygląda teraz
LINK W PODPISIE