Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:29 am

Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:29 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: So lip 10, 2004 6:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 7:30 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
Witam

Czy ktoś może mi podpowiedzieć w paru kwestiach, bo już jestem na krawędzi rozpaczy i umieszczenia ogłoszenia w dziale "Sprzedam":

Autko to Dirt Demon, silnik to OFNA Force .26, o taki:

Obrazek

Gaźnik ma 4 śruby regulacyjne, z tego 2 to wiem do czego służą:
1 - skład mieszanki
2 - niskie
3 - ??? wysokie ???
4 - bladego pojęcia nie mam...

Co do autka i silnika to mam "tylko" 3 zastrzeżenia:

1. żeby się nie dławił i nie gasł podczas gwałtownego przyspieszania - jak jeżdziłem przy temp. 21-22 st.C było OK, jak było 29-30 to właśnie wystąpiły te objawy... O CO CHODZI ???
2. żeby bez problemu odpalał - czasami są z tym małe problemy...
3. I PRZEDE WSZYSTKIM, żeby miał trochę więcej mocy na niskich obrotach (jest trochę jak mastodont, ciężko mu się ruszyć, ale jak już się ruszy to hoho...)

Parę innych szczegółów:
- świeca to OS A8 (chyba przesada, dać 5-tkę?)
- paliwo to jak na razie Tornado 20% (na wykończeniu, potem będzie Model Technics Champion 20%)

Dorwałem na necie filmik instruktażowy o ustawieniach silnika Nitro Star z Savage - tylko tam też nie ma słowa o tej śrubce nr 4 - ona wogóle jest w Savage?
http://www.hpieurope.com/embed-video.ph ... videoID=67 - ustawienia fabryczne
http://www.hpieurope.com/embed-video.ph ... videoID=66 - tuning, hehe... :wink:
Czy da się te regulacje zastosować do mojego, czy aż tak bardzo się różnią?

Czy są jakieś ogólne zasady ustawień w zależności od temp. powietrza?
Na forum wyczytałem coś takiego, jest to dla mnie niezrozumiałe cytuję:
"Jeśli temp. powietrza w otoczeniu jest wyższa to trzeba ustawić mieszankę uboższą
Jeśli temp. powietrza w otoczeniu jest niższa to trzeba ustawić mieszankę bogatszą"

Czyli jak to? Przypadkiem nie odwrotnie, bo tak to wychodzi coś takiego:
Jest cieplej, silnik się grzeje bardziej a my mu zubożamy mieszankę i grzeje się jeszcze bardziej..... jak dla mnie dziwne...

Czekam niecierpliwie i pozdrawiam

_________________
Darek Fiłonowicz
Całkowicie "elektryczny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lip 10, 2004 6:51 pm 
Offline

Dołączył(a): N kwi 18, 2004 8:53 pm
Posty: 1052
Srobka 4 znajduje sie w prawie kazdym silniku spalinowym i sluzy (w duzym uproszczeniu) do ustawiania obrotow biegu jalowego (zapobiega gasnieciu silnika po nacisnieciu hamulca). Jesli zdejmiesz filtr powietrza i zamkniesz przepustnice do konca to powinna zostac szczelina okolo 1 do 1.5mm. Pozostale srobki sluza do ustawiania skladu mieszanki przy roznych zakresach obrotow, 1 to wysokie obroty, 2 - sredni zakres, 3 - niskie obroty.
Najlepiej gdybys zaopatrzyl sie w jakies urzadzenie do pomiaru temperatury, np cos takiego http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXEMG5&P=0. Pamietaj ze silnik sie reguluje dopiero po pelnym rozgrzaniu.
Co do ustawiem w zaleznisci od temepratury, to tekst na zielono jest mniejwiecej porawny. Przy wysokiej temperaturze, powietrze jest rozrzedzone i w danej jednostce pojemnosci mamy mniejsza zawartosc tlenu, ktory uczestniczy w spalaniu. Jesli teraz zwiekszysz ilosc paliwa to nie bedzie sie ono w pelni spalalo (brak tlenu) i silnik bedzie sie dlawil. Oczywiscie bedzie wtedy chlodniejszy ale za niska temperatura tez zle na niego wplywa, dlatego musisz miec jakis termometr. Przy niskich temperaturach jest odwrotnie, wiecej tleni i wiecej paliwa. Spalinowki maja lepsze osiagi gdy temperatura otoczenia jest niska niz gdy jest goraco.
Twoje problemy w punkcie 1 i 3 wskazuja na zle ustawione sprzeglo, ktore zalacza naped przy zbyt niskich obrotach, gdy silnik nie ma jeszcze wystarczajacego momentu napedowego (sily). W zaleznosci od konstrukcji sprzegla musisz odelzyc jego klocki(przyciac, nawiercic) lub dac twardsza sprezyne. Rob male zmiany i sprawdzaj jaki jest efekt. Naped bedzie ci sie zalaczal przy wyzszych obrotach silnika.
Punkt 2 to urok spalinowek i nic na to nie poradzisz.

_________________
AE TC3 Team
Traxxas Slash
Duratrax Raze >>> brushless


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lip 10, 2004 8:49 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
Coz tu dodac... ja bym tylko wrzucil swiece OS Max A5, zagryzl zeby i wzial sie za regulacje.. Spalinki sa bardzo wdzieczne, ale tez wymagajace... trzeba cierpliwosci i dopieszczenia zeby sie spisywaly jak marzenie...

I absobutnie nie mysl o sprzedazy modelu !!!... masz DD, bardzo fajny model, z bardzo dobrym silnikiem, wiec jedyne co pozostaje to go dopiescic...

Zawsze przychodzi taki moment, ze szlag czlowieka trafia z tymi wszystkimi ustawieniami, trzeba przetrzymac :) i bawic sie dalej :)

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lip 10, 2004 9:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 7:30 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
Dzięki Kuba za opis co i jak... czyli z tymi śrubkami jest jednak trochę inaczej niż myślałem...

tomalo napisał(a):
Coz tu dodac... ja bym tylko wrzucil swiece OS Max A5

To akurat już zrobiłem bo ta 8-ka wydawała mi się jednak przesadą...
Cytuj:
I absobutnie nie mysl o sprzedazy modelu !!!... masz DD, bardzo fajny model, z bardzo dobrym silnikiem, wiec jedyne co pozostaje to go dopiescic...

Że fajny to ja wiem, spoko... Już mi trochę przeszło...
Jutro rozbiorę go trochę i zobaczę czy to cholerne sprzęgło ma jakąś regulację, ale chyba wątpię... Mam drugie, więc może wymienię jak to w DD okaże się zjechane.

Aha, jeszcze dwie sprawy:
- co zmienić żeby autko lepiej się wpisywało w zakręty, bo teraz to jest mocno podsterowne i wyjeżdza z zakrętów... Podejrzewam, że trzeba ustawić zbieżność, tylko jak powinno być?
- czym najlepiej nasączać filtr powietrza? (Air Filter Oil, Olej rycynowy czu After Run Oil ?). Słyszałem różne wersje...

Przy okazji zaraz w wątku Dirt Demon w dziale Monster Truck pokażę Wam najnowsze przeróbki...

_________________
Darek Fiłonowicz
Całkowicie "elektryczny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 8:45 am 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
pytales o ustawienie wzgledem temperatury powietrza, dziala to w ten sposob ze jak jest cieplej to powietrze jest "rzadsze" czyli mniej tlenu sie w nim znajduje czyli zeby usyskac poprzedni stosunek powietrza do paliwa trzeba troche zubozyc, i odwrotnie. Co do MSN ( mid-speed needle - iglica srednich obrotow) jest zalecane zeby jej nie ruszac, ona jest ustawiana w fabryce na przepywomierzu i daje bardzo male efekty przy tuningu. Sprzeglo mozesz tuningowac w ten sposob ze jak je wyjmiesz to mozesz nawiercic otwor w kazdym klocku, stanie sie przez to lzejszy i bedzie pozniej stykal sie z zembatka atakujaca, a na wyzszych obrotach silnik ma wiecej mocy. A inny sposob ustawienia sprzegla to wlansie twardsze sprezyny, jesli jest to sprzeglo 3 klockowe, to polecam mugen 1.1 springs znaczna poprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 9:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 7:30 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
Co do śrubek to czy przypadkiem Kuba się nie pomylił, napisał:
"1 to wysokie obroty, 2 - sredni zakres, 3 - niskie obroty"
W fabrycznych materiałach OFNY, na ich stronie jest, że 2 to niskie obroty... więc chyba wychodzi na to, że 2 z 3 są odwrotnie niż napisał?
http://www.ofna.com/pdf/eng-force26.pdf

-=ADA$=- napisał(a):
Co do MSN ( mid-speed needle - iglica srednich obrotow) jest zalecane zeby jej nie ruszac, ona jest ustawiana w fabryce na przepywomierzu i daje bardzo male efekty przy tuningu.


No fajnie tylko skąd mam wiedzieć czy ona nadal jest w położeniu fabrycznym, hmmm...
Aha i jeszcze to: skoro ustawiają ją fabrycznie to czemu na tym filmie:
http://www.hpieurope.com/embed-video.ph ... videoID=67
jest jak ją ustawiać w silniku HPI Nitro Star .25 z Savage?

Cytuj:
Sprzeglo mozesz tuningowac w ten sposob ze jak je wyjmiesz to mozesz nawiercic otwor w kazdym klocku, stanie sie przez to lzejszy i bedzie pozniej stykal sie z zembatka atakujaca, a na wyzszych obrotach silnik ma wiecej mocy. A inny sposob ustawienia sprzegla to wlansie twardsze sprezyny, jesli jest to sprzeglo 3 klockowe, to polecam mugen 1.1 springs znaczna poprawa.


Tak to jest sprzęgło 3-klockowe. Mam zapasowe, ale fabryczne, jakiś czarny plastik...
Możesz dać jakiś namiar na to sprzęgło Mugen'a? Czy to te:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XNJ82&P=ML
Do dostania w kraju czy tylko TH?

Pozdrawiam
Darek

_________________
Darek Fiłonowicz
Całkowicie "elektryczny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 11:26 am 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
msn powinna byc rowno z obudowa gaznika, i na pewno ta sruba miedzianego koloru to msn a czarna z drugiej strony to lsn, z racji tego ze MSN nie moze byc ruchoma, bo to raczej nie jest iglica tylko taka rurka w ktora iglica sie "chowa" a te sprezyny to te http://acehardwarehobbies.com/2.2/catal ... 27e48da743


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 11:37 am 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
Filonxxxl napisał(a):
czym najlepiej nasączać filtr powietrza? (Air Filter Oil, Olej rycynowy czu After Run Oil ?). Słyszałem różne wersje...


Osobiscie uzywalem Air filter Oil, rycynki, teraz dorwalem olej K&N w spray'u do nasaczania filtrow powietrza. Co prawda samochodowy, ale sprawdza sie bardzo dobrze i jest niedrogi. Niektorzy nasaczaja tez paliwem... paliwo odparowuje, a na powierzchni filtra zostaje olej.

O tyle dobre sa specjalne oleje do filtrow powietrza, ze maja barwnik, ktory pozwala zobaczyc czy filtr jest dobrze nasaczony, czy nie ma jakis suchych miejsc...

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 12:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 7:30 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
-=ADA$=- napisał(a):


Czyli wymienic same sprężyny? Dzięki wielkie, to mnie pocieszyłeś, trochę toto tańsze niż ten zestaw o którym myślałem...

Tomalo napisał(a):
olej K&N w spray'u do nasaczania filtrow powietrza


Fakt, jutro trzeba iść i kupić. Na szczęścia jest parę sklepów tuningowych w okolicy...

Pozdrawiam

_________________
Darek Fiłonowicz
Całkowicie "elektryczny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lip 11, 2004 12:29 pm 
Offline

Dołączył(a): N kwi 18, 2004 8:53 pm
Posty: 1052
O gazniku napisalem na podstawie filmu HPI, nie mialem wczesniej instrukcji do Ofny. Z tego co na niej widac, wynika ze twoj silnik nie ma regulacji srednich obrotow. W tym przypadku srobka 2 sluzy do niskich, 1 do wysokich a 3 wogole nie ma, albo sluzy tylko do trzymania dzwigni gaznika na miejscu.
W tym sprzegle sprobuj najpierw poobcinac po 2 mm materialu z konca kazdego klocka, albo nawierc dziurke.

_________________
AE TC3 Team
Traxxas Slash
Duratrax Raze >>> brushless


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 12, 2004 5:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 7:30 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
Kuba napisał(a):
W tym sprzegle sprobuj najpierw poobcinac po 2 mm materialu z konca kazdego klocka, albo nawierc dziurke.


Czyli gaźnik mamy praktycznie rozpracowany a co do sprzęgła to się wstrzymam zanim silnik nie przestanie prychać, kichać i wtedy się zobaczy...

Pozdrawiam

_________________
Darek Fiłonowicz
Całkowicie "elektryczny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 13, 2004 6:34 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
a po co?? to dobra temperatura, uwazaj zeby nie wyskoczyl powyzej 280 i bedzie dobrze!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 14, 2004 4:38 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
czyli grzeje sie na pelnym gazie - prosta rada wzbogacic wysokie obroty, i mozesz troche zubozyc niskie, bo wysokie sa tez czesciowo za niskie odpowiedzialne, i bedzie idealnie, bedzie dobrze sie zbieral i nie bedzie sie tak grzal


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Wt kwi 16, 2024 5:29 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL