Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 2:56 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 2:56 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor
PostNapisane: Pt lut 21, 2014 11:21 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 29, 2003 10:58 pm
Posty: 1076
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Czy ktoś Spec-r u nas śmiga?

_________________
on-roady, off-roady; elektyczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 22, 2014 12:55 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Dejan Bošnjaković jechał tym na ostatnich Mistrzostwach Wielkopolski, dojechał na trzecim miejscu. Zrobiłem też kilka kółek jak był "prosto z pudełka" nawet na totalnie pudełkowym ustawieniu i naszej nieprzyczepnej wykładzinie dało się nim z marszu jechać, więc w mojej ocenie ok, trochę zabawy geometrią i wóz pokaże co potrafi. Jak chodzi o zakres modeli torowych nie jestem super znawcą więc o właściwościach jezdnych się nie wypowiem więcej :). Jedyne co mogę obiektywnie stwierdzić to patrząc podczas zawodów na to jak kilka razy model oberwał od innych i na własne (a w zasadzie kierowcy) życzenie od stałych elementów wyposażenia toru to wytrzymałościowo nie odstępuje ani trochę od konkurencji. To był prawdopodobnie pierwszy SpecR objeżdżony w PL.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 8:46 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 29, 2003 10:58 pm
Posty: 1076
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pytanko, który SpecR wersja R1 czy ekonomiczny S1?
Bo jednak spora różnica miedzy nimi, szczególnie w cenie :D
Bo jednak jak miałbym zapłacić 1300zł, czy 280$ , to jednak zastanowił bym się, czy nie lepiej używane TC6, TC6.1

_________________
on-roady, off-roady; elektyczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 9:21 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Też mi się wydaję że to był pierwszy start Spec-R w Polce w zawodach, jeżeli się mylę, niech mnie inni poprawią.
Podejrzewam że model w Polsce do tej pory był pomijany z powodu braku wsparcia w kraju, które teraz już jest.

Jechałem wersją R1, i tak jak Maciej pisał, ustawienia z instrukcji i było nieźle pomimo, że wykładzina w Poznaniu
charakteryzuje się bardzo bardzo niską przyczepnością. Po kilku zmianach w geometrii było już o niebo lepiej.
Szczerze to po zawodach stwierdziłem, że do Hobby lub Stock w zupełności by mi wystarczył S1, ale pokusa
posiadania lepszego sprzętu na początku była silniejsza :D

Zaliczyłem kilka dzwonów, a jeden z nich był na prostej, spotkanie z ławką na pełnym gazie i z modelem nic się nie stało.
Nawet sędzia mnie upomniał abym toru nie niszczył :D
Gdyby jakiś bardziej doświadczony kierowca jechał wydaję mi się że wynik były by o wiele lepszy niż 3cie miejsce.

Sporo już modeli pozmieniałem do tej pory, zazwyczaj kupowałem używki i szczerze już więcej nigdy,
używka to używka i zazwyczaj potrzebuję pewne nakłady finansowe, chyba że kupujesz od kolegi którego
znasz i wiesz gdzie i jak nim jeździł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 29, 2014 7:56 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 29, 2003 10:58 pm
Posty: 1076
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Dejan - spec-r miałby szanse na bycie popularnym modelem gdyby części serwisowe były na dobrym poziomie
w sklepiku są droższe niż części do asso.

Fakt - ja się nie znam :)

_________________
on-roady, off-roady; elektyczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 29, 2014 11:54 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Tylko w sumie po MP jako mechanik muszę stwierdzić że zapasowe części do SpecR nie są za bardzo potrzebne, przynajmniej do R1, nawet jak zgaśnie odbiornik w hobby na prostej :lol: .

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 10:00 am 
Offline

Dołączył(a): So lis 29, 2003 10:58 pm
Posty: 1076
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Macku, wszystko jest do czasu, wszystko się zużywa.
Jeśli w S1 są te same plastiki co w R1 ("gdzieś/ktoś" donosił, że nowsze wersje R1 mają mieszankę z większą zawartością węgla), to super.
Niestety Spec-r jako producent samo zaciera to co się dzieje dookoła modeli:
- S1 zostały wycofane z produkcji, S2 został wprowadzony i wszyscy czekają na dostawy
- R1 w zwykłej specyfikacji też już przestał być dostarczany do części "dystrybutorów", pewnie szykują się na wpuszczenie R2

Po Asso wiadomo co można się spodziewać, po Xray'u i reszcie też - tzn jak ktoś jest w temacie to wie po jakim czasie co trzeba i za ile (:D) wymienić by model dobrze dalej śmigały.
Po raz kolejny wrócę do początku - jeśli ma to by model popularny, części muszą być tańsze niż u konkurencji.

Może przedstawie to w inny sposób nie patrząc na ceny na polskim rynku (cenny z wysyłka do PL):
- Asso 6.1 - 300$
- Spec-R R1 265$
- Yokomo BD7 RS (niższy model)- 190$
- Spec-R S1 120$(jak był jeszcze dostępny)
- Sakura Zero (turnigy TD10) 88$
Jako zawodnik przez duże Z i tak bym brał model z czołówki nawet tu nie wymienionej,
jako hobbista, który chciałby i pośmigać na zawodach i poćwiczyć w miej sprzyjających warunkach najchętniej skierował bym się właśnie ku S1...
Patrząc natomiast na ceny części zamiennych (oraz ich dostępność w dalekim horyzoncie czasowym) rozum mówi asso 6.1 lub BD7 ;)
Tanie modele w zakupie nie zawsze są tanie w użytkowaniu.

_________________
on-roady, off-roady; elektyczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 3:43 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
andropow napisał(a):
Macku, wszystko jest do czasu, wszystko się zużywa.
Jeśli w S1 są te same plastiki co w R1 ("gdzieś/ktoś" donosił, że nowsze wersje R1 mają mieszankę z większą zawartością węgla), to super.


Są te same i zmiany dotyczyły całej produkcji a nie tylko R1. Zmienili mieszankę plastików we wszystkim co z plastiku produkują.

andropow napisał(a):
- S1 zostały wycofane z produkcji, S2 został wprowadzony i wszyscy czekają na dostawy


Pierwsze słyszę, S2 dopiero został zapowiedziany i jeszcze nie jest nigdzie dostępny (nawet u producenta), S1 normalnie wszyscy mają i można je kupić. Zmiany w S2 nie są drastyczne, tylko jak zwykle w modelach TC ma to miejsce- szczegóły i kosmetyka, aczkolwiek uzasadniona i przydatna. Niemal cały serwis części z poprzedniej wersji jest w pełni kompatybilny co praktykują tez inne firmy, inaczej dystrybutorzy zabili by firmę matkę jakby wszystko na raz zmieniali :P.

andropow napisał(a):
- R1 w zwykłej specyfikacji też już przestał być dostarczany do części "dystrybutorów", pewnie szykują się na wpuszczenie R2


Dystrybutor w PL ma nadal R1 pro spec i nie ma z tym problemu. Z tego co wiem jeszcze miesiąc temu można było cały czas dostać model starszy, czy R1 (bez pro spec). Będzie R2- super, chociaż warto zauważyć, że obecnie najnowsza wersja to już druga generacja podwozia która ma niecałe 8 miesięcy, wiec się nie pali.

andropow napisał(a):
Po Asso wiadomo co można się spodziewać, po Xray'u i reszcie też - tzn jak ktoś jest w temacie to wie po jakim czasie co trzeba i za ile (:D) wymienić by model dobrze dalej śmigały.


Na pewno można się spodziewać co roku nowej wersji. Co do eksploatacji to nie wydaje mi się, że użytkownicy nawet rzadszych budżetowych wyścigówek typu ARC mieli problem ze "spodziewaniem się" co wymienić jak chodzi o eksploatację- jest zużyte to się wymienia.

andropow napisał(a):
Po raz kolejny wrócę do początku - jeśli ma to by model popularny, części muszą być tańsze niż u konkurencji.


Skrócił bym to do twierdzenia "części muszą być". 2zł oszczędności na wahaczu, jeśli go nie ma to żadna oszczędność, a wręcz frustracja. Osobiście śmigam Durango i nie mam do niego żadnej części zapasowej, ale na wszystkie imprezy jadę z Mateuszem- dystrybutorem Durango i wiem, że nie muszę mieć żadnej części zapasowej. W końcowym rozrachunku o wiele taniej jest mi zapłacić 10% drożej tu na miejscu jak coś złamię i muszę to kupić od ręki na zawodach niż kupić cały serwis "na zaś" bo dystrybutor może czegoś nie mieć. Także najważniejsze to sprawdzić czy wszystko co da się złamać jest, potem cena (chyba, że przebitka jest 200% jak to bywało z częściami kyosho :lol: ).


andropow napisał(a):
Może przedstawie to w inny sposób nie patrząc na ceny na polskim rynku (cenny z wysyłka do PL):
- Asso 6.1 - 300$
- Spec-R R1 265$
- Yokomo BD7 RS (niższy model)- 190$
- Spec-R S1 120$(jak był jeszcze dostępny)
- Sakura Zero (turnigy TD10) 88$
Jako zawodnik przez duże Z i tak bym brał model z czołówki nawet tu nie wymienionej,
jako hobbista, który chciałby i pośmigać na zawodach i poćwiczyć w miej sprzyjających warunkach najchętniej skierował bym się właśnie ku S1...


Już jest TC6.2 więc TC6.1 to poprzednia wersja i wszyscy chcą się jej pozbyć nawet po kosztach, bo wiedzą, że niedługo będzie to trudne, także nie pasuje do zestawienia. Czemu nie patrzeć na ceny z naszego rynku? W mojej ocenie każdy dystrybutor u nas na miejscu chce mieć najlepszą cenę jaką się da by przyciągnąć kierowcę do siebie.

andropow napisał(a):
Patrząc natomiast na ceny części zamiennych (oraz ich dostępność w dalekim horyzoncie czasowym) rozum mówi asso 6.1 lub BD7 ;)
Tanie modele w zakupie nie zawsze są tanie w użytkowaniu.


Jakoś nie wydaje mi się by jakikolwiek firma odcięła swoich dystrybutorów od dostaw części- to byłby strzał w kolano, więc twierdzenie o dostępności jest wyssane z palca. Jeśli Twoim punktem odniesienia przy jego konstruowaniu był rcmart to dostajesz rozgrzeszenie. To jest taki typowy dyskont modelarski. Oni bazują na kupowaniu hurtowo towaru w ilościach na które żaden mały gracz nie może sobie pozwolić, prosto od producenta dzięki czemu mogą zapewnić sobie bardzo niską cenę. Problem jest taki, że następnie nie sprowadzają drugi raz ani modeli ani części (w zasadzie to części nie sprowadzają, tylko modele), to nie sklep ze wsparciem, tam możesz kupić okazyjnie model w sezonowej super ofercie jak w gazetce z Lidla- jednak jak kończy się partia którą kupili, to dany towar pozostanie już na zawsze "out of stock".

Racjonalny i w 100% zasadny argument (którego nie użyłeś a ja bym użył) to taki, że masz dystrybutora Asso u siebie blisko w mieście Wrocław pod ręką i dlatego rozważał bym właśnie asso, nie płacisz za wysyłkę itp. Reszta argumentów, czy to będzie Xray, czy Yokomo, czy Spec-R jest bez znaczenia, pozostaje sympatia do marki, ponieważ wszystkie wymienione te firmy mają sensownych dystrybutorów, ich wozy ładnie jadą i paczkę z częściami do dowolnego z modeli będących w ich ofercie dostaniesz w 24h.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 9:21 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
andropow napisał(a):
Dejan - spec-r miałby szanse na bycie popularnym modelem gdyby części serwisowe były na dobrym poziomie
w sklepiku są droższe niż części do asso.

Fakt - ja się nie znam :)


Idąc tym tropem model jest o kilka stów tańszy R1 ProSpec vs 6.2 :P

Jeżeli chcesz się zdecydować na kupno asso to lepiej ver. 6.2.
Ja uznaję dwie zasady kupna modelu:
1. Kup to czym jerzdżą twoi kumple
lub
2. Kup to co najtańsze

Coś jest droższe coś jest tańsze w porównaniu z innymi producentami,
ceny dyktuje producent, jednak ceny są niższe niż w Niemczech (Jeżeli chodzi o Spec-R).

Niestety ceny w PL nie ma co porównywać do rcmartu, oni kupując nie płacą cło i VAT,
który w polskiej rzeczywistości podnosi cenę startową o co najmniej 29%.

Elementy plastykowe są takie same w S1 i R1, i pozostaną bez zmian w nowej wersji S2.
Zmianę w plastikach wprowadzili dawano-dawno temu, gdy rccars.pl jeszcze nie był w planach.

Wersja R1 oraz R1 PRO jest nadal dostępna.
Tak samo S1, również na razie jest dostępna i można ją sprowadzić, S2 jest nowość, w chwili obecnej niedostępna.
Pierwsza dostawa będzie koło czerwca, tak mnie zapewniał dystrybutor. Proszę się nie sugerować dostępnością na
ich oficjalnej stronie, jest to ich oficjalny sklep, niezwiązany z centralnym magazynem dla dystrybutorów.

S2 jest budżetową wersją R1 PRO-SPEC, czyli wiszące mocowanie serwa, węższa płyta, kosmetyka przy diferencjału,
reszta pozostała bez zmian.

Pozostałość tematu widzę że Maciej ładnie opisał, więc nie będę go dublował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 9:39 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 18, 2012 10:00 pm
Posty: 207
Maciej Nowak napisał(a):
Tylko w sumie po MP jako mechanik muszę stwierdzić że zapasowe części do SpecR nie są za bardzo potrzebne, przynajmniej do R1, nawet jak zgaśnie odbiornik w hobby na prostej :lol: .


Oj tam czepiasz się, chciałem pokazać że model jest wytrzymały :D Model wytrzymał ale kasta skasowana :( cała do poklejenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 06, 2015 6:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 06, 2015 6:25 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Wiem że temat bardzo obszerny ale może uda mi się uzyskać kilka odpowiedzi.
Otóż niedawno zacząłem przygodę z RC od modelu strada xb. Zmieniłem napęd na bezszczotkę i parę innych usprawnień i coraz bardziej dochodzę do wniosku że chciałbym spróbować modelu on-road. Strada na beszczotce po prostu wyrywa niesamowicie, fabryczne opony zdarte do łysości, na asfalcie ani na piachu ciężko go opanować. Co prawda zabawa przy tym jest spora ale chyba bardziej będzie mnie kręcić asfalt, zresztą nie wiem czy strada może się zakwalifikować do jakichkolwiek zawodów.
Co polecilibyście na początek? Myślałem o jakimś popularnym modelu, dostępność części i możliwość w przyszłości wystartowania w jakiś zawodach. Czy np. TT-01 będzie odpowiednie? Czy może coś ze stajni HPI, HSP. Na znanym portalu trafiłem na takie ogłoszenie
http://olx.pl/oferta/tamiya-tt-01-rtr-w ... 9FBLJ.html
Czy takim modelem on-road będzie można w przyszłości wystartować w jakiś najbardziej amatorskich zawodach?
Budżet to niestety nie więcej niż 500zł na początek

_________________
spec-r s2, turnigy trackstar


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 2:56 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL