Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:45 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:45 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Wt kwi 23, 2013 3:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn kwi 15, 2013 11:53 am
Posty: 10
Witam , na forum jestem nowy , modelarstwem interesuję się już kilka lat ok.8 .
Posiadam model HPI Sprint 2 Sport troszkę zmodowany.
Pakiet Plazma 3300 nimh + Ładowarka redox alpha v2
Warto dokupić sobie komplet śrub , pinów , klipsów , one nie są drogie, nie będziemy się później martwić że coś nam zginęło i unieruchomiło masz model.

Bardzo fajny model dla początkujących !

Przeróbki zaczęły się od wymiany plastikowych hexów12 na alu hex od himoto (powiem tak : hexy od himoto były o 70 zł tańsze od hpi).
Dalej poszły sprężyny , oryginalne twarde sprężyny hpi zamieniłem na sprężyny od himoto FF drift na bardziej miękkie, wymieniłem olej silikonowy na bardziej gęstszy , model teraz tak " nie tańcuje na torze". Oryginalny silnik firebolt 15t zamieniłem na silnik LRP-HPI 17t Challenge (motor nr. 57772). Tylny dyferencjał wymieniłem na dyferencjał kulkowy (dyferek ten na regulowaną szperę , można go całkowicie zablokować), na przód założyłem dyferencjał jednokierunkowy (zablokowana przednia oś , po puszczeniu nagle gazu model zachowuje się tak jakby był zaciśnięty ręczny)dzięki temu dyferkowi model jest szybki na zakrętach, idąc dalej wymieniłem stare ośki napędowe na wałki kardana , po założeniu tych kardanów zniknęły luzy, przy przyśpieszaniu nie ma już takiego szarpnięcia i takiego charakterystycznego metalicznego dźwięku , model rusza płynniej , do przednich kielichów przy dyferku one-way watro włożyć po 2 oringi na każdy kielich , spowoduje to zmniejszeniu luzu, mi to pomogło zmniejszyć luz do ok. 1 mm.

Uwagi ?

Czytałem ma różnych forach , że praktycznie każdy Sprint2 ma duże luzy w lewym przednim kole i jest to prawda w moim przypadku , może jest ktoś kto wie jak je usunąć lub zminimalizować .
Po kilku jazdach mocno rozciągnie się tylni pasek , warto zastosować napinacz , ja już ten pasek wymieniłem na nowy bo pękł , wyszczerbiły się ząbki .
Kupując nowe kardany , warto je rozkręcić przesmarować skleić ten mały pin klejem do gwintów , ja założyłem od razu do modelu i przetestowałem tak że , ten pin się odkręcił wysunął się delikatnie mały bolec i uderzał w piastę do takiego stopnia że ją zniszczył.
W napinaczach warto wymienić te tulejki na łożyska.

http://www46.zippyshare.com/v/35554987/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/84394423/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/24575307/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/9487862/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/49248113/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/45323151/file.html
http://www46.zippyshare.com/v/54233657/file.html

Na razie to tyle!
Jak się dorobię jakiejś kamerki to nagram filmik z jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 21, 2014 9:29 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lip 12, 2009 11:48 am
Posty: 91
Lokalizacja: Legionowo, Warszawa Bródno
W moim był też problem z zbyt dużym promieniem skrętu (od nowości :D ). A mianowicie był tak duży, że przy max skręcie wypadały przednie ośki i uderzały o piasty. Rozwiązanie proste: wymiana na kardany bądż też zmniejszenie promienia skrętu z aparatury. Co do tylnego paska to po 5 miesiącach u mnie jest jak być powinien, starcie prawie niezauważalne (czasem obok paska dostaje się brud który może przypominać starty pasek lecz to tylko brud). Ale używam silnika 28t :D (i lipola 2s) im wyższe obroty tym bardziej pasek "skacze". Oraz po wyjęciu z opakowania można zwrócić uwagę, że parę elemntów (śruby, paski, przekładnia) są lekko nasmarowane. Zapobiega to dostawaniu się brudu oraz nalotu rdzy. Polecam raz na parę miesięcy nasmarować lekko paski, śruby, przekładnie oraz łożyska wazeliną techniczną (niedawno się dowiedziałem o tym po tym jak zauważyłem rdzę w swoim sprincie a nie jeżdziłem nim terenowo).
Dodam jeszcze, że firebolt 15t ma dość kiepskie szczotki, które mają krótkie życie :) (stąd dość niska cena na rynku tego silnika). Najlepiej zmienić na bezszczotke lub silnik szczotkowy typu SV2 (używałem takiego przez 2 lata na tych samych szczotkach bez problemu działał w off roadzie i rally).

_________________
Zapraszam na kanal yt youtube.com/user/mariaro91
Oraz Bloga!! mariaro91art.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 10, 2014 6:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lip 12, 2009 11:48 am
Posty: 91
Lokalizacja: Legionowo, Warszawa Bródno
Jeszcze dodam informację co do regulatora szczotkowego SC-15WP i SC-15. Dżwięk tzw. BEEP BEEP nie jest tworzony w regulatorze lecz w silniku. I gdy nie będzie tego dżwięu lub będzie cichy czy "krótki" znaczy to, że szczotki w silniku są do wymiany (i nie należy się gorączkować, bo regulator nadal działa i będzie działać).

_________________
Zapraszam na kanal yt youtube.com/user/mariaro91
Oraz Bloga!! mariaro91art.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:45 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL