Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:30 am

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:30 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor
PostNapisane: N lip 24, 2016 12:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
Witam jestem tutaj nowy więc wybaczcie jeżeli nie w tym dziale.

Mam do was pytanie o przełożenie a mianowicie jak to się liczy i jak dobiera w zależności od obrotów silnika w tym temacie jestem, laikiem i bez pomocy ciężko o jakiekolwiek przejrzyste informacje.
Dla przykładu model himoto nascada z silnikiem

Klasa silnika: 540
Obroty bez obciążenia: 19800rpm
Obroty z obciążeniem: 11620rpm

A chciałem założyć silnik
szczotkowy klasy 540 marki LPR

Obroty: 38.100RPM (przy 7.2V)

regulator HSP: ESC 320A 2-kierunkowy - 03018

Przełożenie: 6.52.1

Był bym wdzięczny gdybyście mogli mi opisać na dowolnym przykładzie jak to wszystko liczyć i jaki zakres tolerancji mogę dać do przełożenia żeby wszystko mogło ze sobą współgrać.
Wybaczcie za chaotyczny opis.
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 24, 2016 6:32 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Zależy czego oczekujesz? Jeśli chcesz mieć taka samą prędkość to przełożenie musi być 13:1
Jeśli większą prędkość a masz duży wybór zębatek to możesz po prostu testować co dwa ząbki w górę.
Nie podałeś jakie zębatki posiadasz teraz i jaki moduł zębatek, ilość zwojów silnika (LRP czy LPR?).
Mała uwaga co do regulatora, może on nie podołać nowemu silnikowi i nie sugeruj się tym "320A" bo to tylko chwyt marketingowy.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 24, 2016 7:18 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
Zębatka silnika
Liczba zębów: 23
Moduł: 0,8
a zębatka na wale 58
Tak LRP mój błąd ;)
Mógł byś mi na jakimś przykładzie ( nie na moim) dokładnie opisać jak to się dobiera oblicza i tp i jak zmieniać przełożenia w zależności od obrotów silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 24, 2016 8:33 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Masz teraz teoretycznie 35-40 km/h na silniku 19800rpm i zębatce 23, więc jeśli chcesz mieć podobną prędkość na LRP 38100rpm (czyli 2x większe obroty) to musisz użyć zębatki około 12 zębów

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 24, 2016 11:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
Ok a jak to wpływa na silnik czy nie jest on bardziej obciążony i tp i jeżeli chciał bym zwiększyć prędkość to są jakieś wytyczne o ile mogę tak żeby silnik nie cierpiał


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 1:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt sty 09, 2015 4:03 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój (Śląskie)
Moim zdaniem nie kombinuj z szczotką, efekt i tak będzie mizerny w porównaniu z bezszczotką, zetsaw wyjdzie cię ok 250zł mocy będzie znacznie więcej prędkość większa i dłuższy czas jazdy. Czego chcieć więcej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 5:16 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Jeśli jest większe przełożenie to silnik i regulator ma "lżej" ale model jest wolniejszy, a jeśli mniejsze przełożenie to silnik i regulator ma "ciężej" lecz model jedzie szybciej i jeżeli przesadzisz z przełożeniem to w najgorszym razie można przegrzać lub spalić combo.
aquilam napisał(a):
jeżeli chciał bym zwiększyć prędkość to są jakieś wytyczne o ile mogę tak żeby silnik nie cierpiał

Wytyczne są ale to już temat na książkę, w skrócie to musiałbyś sam sprawdzać temperaturę comba zaczynając od zębatki około 12 i iść w górę ale tak jak pisałem wcześniej regulator może nie wytrzymać.
Bezszczotka dałaby na pewno więcej "frajdy" i banan na gębie nieschodziłby przez tydzień :) ale to już są koszty, do tego pakiet lipo i balancer jeśli autor postu nie posiada tych rzeczy.
Warto byłoby zastanowić się nad ta propozycją...

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 8:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
No tak to już są duże koszty jednak a dla kogoś kto zaczyna przygodę tym bardziej.
A jeszcze pytanie jak wyliczać to przełożenie bo w danych technicznych jest podane ale jak to samemu obliczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 6:46 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Przełożenie: (odbiór 58) / (atak 23) x (przełożenie w dyferencjale 2,587) = 6,52 pod warunkiem że te zębatki są w oryginale

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 9:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
OK a to przełożenie w dyferencjale ? Wiem zielony jestem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 8:29 am 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Musisz rozebrać dyferencjał i policzyć ile jest ząbków

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lip 28, 2016 9:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
Moje autko zostało sprzedane i niestety nie pamiętam już ilości zębów ,jednak temat bardzo mnie zaintrygował jeżeli mógł byś mi opisać na podstawie np swojego modelu krok po kroku jak to się wszystko liczy i tp to był bym wdzięczny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 29, 2016 4:55 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Jak się liczy przełożenie czy coś innego?

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 01, 2016 6:58 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 08, 2016 8:18 pm
Posty: 7
Tak dokładnie zaczynając od silnika i jego obrotów a na kołach i prędkości kończąc jeżeli jest taka możliwość :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 1:30 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL