Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:30 pm

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:30 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 8:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 22, 2009 4:53 pm
Posty: 60
Kurcze, boje się rozkręcać silnik bo podobno ciężko go później złożyć. Baterie Turnigy 20-30C okazały się też za słabe, bardzo się grzeją.

Jakie polecacie aku do tego modelu, te nanotecha Turnigy będą okej? Bo będę prawdopodobnie robił wielkie zamówienie to od razu bym wziął, a jak tak to jakie dokładnie najlepiej?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 9:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
W silniku niema nic skomplikowanego.
Wydajność min. 30C przy 4,5-5Ah. Nanotechy są dobre, bierz jak największą pojemność i min. 30C.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 9:33 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 22, 2009 4:53 pm
Posty: 60
Co do silnika to chodzi mi o sam trud związany z siłami tam panującymi, z tego co słyszałem bardzo trudno jest włożyć ośkę z magnesami na swoje miejsce.
Co do nanotechów to polecacie 2x2s czy 2x3s?
Jak 2s to te będą ok? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 10:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Nie bój się, rotor sam wpadnie na swoje miejsce.
Przede wszystkim demontujesz oba dekle. Jak już rotor będzie na miejscu, to zakladasz tylny dekiel z łozyskiem i przykręcasz, potem przód i tyle.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 03, 2012 8:01 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Czy 2s czy 3s to już zależy od Ciebie. Na 3s jeśli skręcisz trochę moc w reglu to pojeździsz dłużej niż na 2s tej samej pojemności, ale 3s są cięższe.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 03, 2012 10:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 22, 2009 4:53 pm
Posty: 60
Co do tej mocy, to nie miałem okazji sprawdzić jak Jammin śmiga na idealnej sprawności akumulatorach. Wszystkie co mam, są albo wadliwe albo za słabe. Nie wiem czy 4s to nie za mało. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 03, 2012 11:02 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
na pewno nie za mało.
4S daje na tyle dużo mocy, że jak podkręcisz punch w reglu, to model właściwie jest nie do opanowania.
Wazne tylko, żeby pakiety miały odpowiednią wydajność. Poza tym jeśli wsadzisz pakiety 6S o dużej pojemności, to masz model o 300/400 gram cięższy od zestawu z 4S.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 04, 2012 8:16 am 
Offline

Dołączył(a): So mar 28, 2009 5:43 pm
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Marek Kiełbusiewicz napisał(a):
jesli juz musisz odpalic silnik bez obciązenia to nie wchodz na wysokie obroty.

Moze coś się stać silnikowi? Pytam bo myslałem ze takie coś występuje głównie w silnikach crossowych.

Ps. też nie widzicie kursora przy pisaniu wiadomości??

_________________
Jammin x2 CRT PRO z Ninjoo
Jammin x2 CRT z Mamboo
Moja Galeria
Sprzedam części do Jammina x1/x2 CRT ---> PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 04, 2012 10:38 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Radoslaw Fiuk napisał(a):
Marek Kiełbusiewicz napisał(a):
jesli juz musisz odpalic silnik bez obciązenia to nie wchodz na wysokie obroty.

Moze coś się stać silnikowi? Pytam bo myslałem ze takie coś występuje głównie w silnikach crossowych.

Podobno może to uszkodzić kondensatory.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 04, 2012 7:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 08, 2009 9:18 pm
Posty: 296
Mój X2 na motorze z buggy (T8 2050) przy pakietach 4s i przełożeniu 46/15 daje radę i to całkiem nieźle.
Silnik wyciągając cały pakiet 5k (50c) na końcu ma temperaturę max 55 stopni (przy 18 stopniach na dworze) jest raczej bezpieczna temperaturą.
Testowałem kilka przełożeń: 48/13, 46/13, 46/14, i to co mam obecnie dla tego silnika wydaje się optymalne z tym że mam jeszcze atak 16T który z pewnością prędzej czy później też sprawdzę :)
Tak model jeździ na 46/14
http://www.youtube.com/watch?v=NDI4O9XE5YI

Generalnie przy tym setupie szału może i nie ma ale za to jest bezpiecznie dla podzespołów, a i model jest łatwy do ogarnięcia
poza tym wydaje mi się obecnie bezsensowne wsadzanie silnika typowego do truggy 2000kv czy 2250kv i potem przykręcanie regla o połowę by czegoś nie poukręcać.
Zresztą nadchodzący sezon i najbliższe konfrontacje na torze zweryfikują moją tezę :mrgreen:

_________________
http://picasaweb.google.pl/MsSyber
TLR B/T 2.0 - EB 48 - RC18T2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 11:03 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 22, 2009 4:53 pm
Posty: 60
Czyli co, mówisz Mariusz, że głupstwo zrobiłem kupując ten silnik? Dotychczas każdy mówił, że jest to najlepszy silnik do niego. Podobno miał się nie grzać i być długotrwały jednocześnie dając odpowiednią moc. Składam duże zamówienie z hobbykinga, wezmę 3 pakiety 35c-70c (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html) - wtedy będę mógł sprawdzić konfigurację 4s vs 6s :) Musze jeszcze kupić tego Castle Linka, chodź strasznie szkoda mi na niego pieniążków...
Od razu z hobbykinga wezmę termometr to będę mógł dokładniej sprawdzić silnik itp.
Polecacie może inne pakiety, i coś jeszcze żebym wziął co się może przydać?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 11:18 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
3 pakiety 2S??
jesli chcesz jeżdzic na zasilaniu 4S to potrzebujesz 4 szt 2S (wliczając pakiety na zmiane), a nie 3. A jesli chcesz pojechac na 3x 2S to jeszcze powiedz, gdzie to zmieścisz.
Najlepsze silniki do tragusa, to 1300kv/6S, 1700kv/5S-4S, 2000(2050)kv/4S. Nawet stanowisko Tekina jest takie, że nie poleca silników o wyższym kv do truggy, ze względu na niższy moment obrotowy i problemu z temperatura, które mogą wystepować przy takich setupach.

To, że silnik jest wytrzymały to jedno, a drugie to to, że po coś robi sie silniki o róznym kv.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 11:27 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 22, 2009 4:53 pm
Posty: 60
Jednak popularne jest, że ludzie śmigają e-revo na 6s bez przerwy. A tam jak wiemy jest montowana Mamba. Pakiety 3x 2s są tej samej wielkości co 2x3s :), a pudło na baterie zrobiłem własnoręcznie z mydelniczki z castoramiy i jest dużo większe od oryginalnego :) Trzyma bardzo mocno i nawet przy skokach pakiety się nie przesuwają bo są z każdej strony amortyzowane poprzez kawałki epp (mocny styropian, wole wyjaśnić bo to materiał typowy do modelarstwa lotniczego, w którym bardziej siedzę niż samochodowym).
Pakiety te co mam czyli Turnigy 3s 20c, przydadzą się do QuadroCoptera, a do autka muszę kupić nowe :)
Jak myślicie 45c-90c będzie lepsze od 35-70c. Bo chcę mieć pewność, że te co kupie nie będą się grzać a i że nie przepłacę, bo te 45-90C są sporo droższe.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 11:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 27, 2009 5:08 pm
Posty: 1506
Z praktyki wynika, że juz z pakietami 30C 4,5A nie ma problemów. Poniżej granicy 120/130A wydajności bywa różnie. Wiadomo, że jesli będzie zapas, to tylko dla pakietu lepiej.

_________________
były spaliny, były konwersje, były tragusy, były bagusy, teraz nie ma nic. No może młody czymś pojeździ ;)
Pozdrawiam, Marek Kiełbusiewicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 2:20 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 08, 2009 9:18 pm
Posty: 296
uszy19922 napisał(a):
Czyli co, mówisz Mariusz, że głupstwo zrobiłem kupując ten silnik? Dotychczas każdy mówił, że jest to najlepszy silnik do niego. Podobno miał się nie grzać i być długotrwały jednocześnie dając odpowiednią moc.

Nic podobnego nie twierdzę. Generalnie każdy ma to co mu pasuje bądź na co go stać.
Mi np nie pasuje motor który "udźwignie" pakiet 6s bo wiem że nigdy takiego w swoim modelu nie użyję.
Więc nie widzę sensu wsadzania czegoś co będzie mi zbędne a nie wspomnę że motorek stricte do truggy ma wiekszy kardan wiec i więcej waży.

Jeśli chodzi natomiast o wagę pakietów (takie zboczenie że zawsze zwracam na to uwagę) najlepiej wychodzą pod tym względem pakiety 4s, 6s
niż 2x2s, 2x3s, 3x2s. Bywa nawet że można urwać z wagi 100g a to nie jest mało.

Marek Kiełbusiewicz napisał(a):
Z praktyki wynika, że juz z pakietami 30C 4,5A nie ma problemów. Poniżej granicy 120/130A wydajności bywa różnie. Wiadomo, że jesli będzie zapas, to tylko dla pakietu lepiej.

Różnie bywa z pakietami, mam pakiety o identycznych parametrach podobno (4s 50c 5k) dwóch różnych producentów i jedne potrafią się zagrzać a drugie nie. I o dziwo nie grzeją się te tańsze :)

_________________
http://picasaweb.google.pl/MsSyber
TLR B/T 2.0 - EB 48 - RC18T2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:30 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL