Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 1:24 pm

Teraz jest Pt mar 29, 2024 1:24 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona

Czy Twoj Savage czesto ulega awarii, ktora nie pozwala kontynuowac jazdy???
TAK 28%  28%  [ 46 ]
NIE 40%  40%  [ 66 ]
NIE WIEM 8%  8%  [ 14 ]
A co to jest Savage? :) 25%  25%  [ 41 ]
Liczba głosów : 167
Autor
PostNapisane: N maja 30, 2004 7:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 12, 2003 4:34 pm
Posty: 1975
Witam,

nie da sie ukryc, ze wlascicieli Savaga jest tu najwiecej. Aby wszystko pogrupowac prosze kazdego o napisanie kilku slow o swoim modelu. Co jest seryjne, co wymienione, jak model dziala, co najczesciej sie w nim psuje, co planujecie ewentualnie w nim wymieniac a co byscie proponowali aby producent wymienil sam. Dzieki takim wpisom powstanie jedyny w swoim rodzaju zbior porad i opisow dla wlascicieli tego autka.
Dodatkowo bedziemy mogli zobaczy co jest najczesciej psujaca sie rzecza, co sprawia nam najwieksze problemy itp... Piszcie wszystko co Wam przyjdzie do glowy. Prosze tez o uwzglednienie info na temat paliwa na jakim jezdzicie i jak konserwujecie silnik. Aha... I jeszcze jak macie ustawione wszystkie iglice. Jako autor tego postu przewidzialem nagrode dla najbardziej plodnego autora tipsow do Savaga. Nagroda bedzie czarna farba do lexanu o wysokiej wytrzymalosci oraz zestaw naprawczy do Savaga (co wejdzie w jego sklad okaze sie po drodze kiedy to ustalimy co psuje sie najczesciej). Do 1 wrzesnia po ilosci postow zostanie wyloniony zwyciezca (ja nie biore udzialu). Prosba do moderatora aby zrobil ten post jako przyklejony co pomoze nam uzyskac mozliwie najwieksza ilosc wpisow i odwiedzen tego tematu. Mam nadzieje, ze to wypali. I jeszcze jedno! Jesli przychodzi Wam do glowy jakie modele powinny zostac opisane w taki sposob jak powyzszy to tez piszcie.

_________________
UZYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ostatnio edytowano N paź 31, 2004 1:55 pm przez promian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 30, 2004 8:35 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
nie wiem czy wylanianie zwyciezcy po ilosci postow w tym temacie to dobry pomysl... moze byc duza ilosc malo wartosciowych postow...

a co do psucia sie savage'a... wypalilem ledwo trzy baki i mam nieodparte wrazenie ze jednym z elementow bardzo awaryjnych bedzie Roto Start...

Ustawienia iglic narazie zgodnie z instrukcja - na dotarcie. Paliwo Model Technics F/I Champion 20% nitro

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 30, 2004 10:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 12, 2003 4:34 pm
Posty: 1975
Oczywiscie pod uwage beda brane tylko sensowne posty, ktore cos wnosza do tematu.

Roto start - wielu na niego narzeka a ja na przyklad nie mialem z nim nigdy problemow. Teraz mam szarpanke bo TruckZilli na dotarciu roto nie pociagnie.

_________________
UZYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 31, 2004 3:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 6:01 pm
Posty: 442
Ja swoim savagem wypalilem ok.3 litrow paliwa i musze przyznac ze dosyc czesto sie psuje :cry: Juz trzy razy poszedl one way, w roto starcie sie wcisnal goziczek i nie mozna go wycisnac a teraz zebatka obierajaca sie stopila i sie slizga.Aha i na samym poczatku mialem wdliwe kwarce.Czegos dotykaly i nie reagowaly na "polecenia" nadajnika, wymienilem i jest ok.Teraz stoi rozkrecony bo czekam na zebatke.To chyba wszystkie przygody z savagem jak na razie.Oby wiecej ich nie bylo.Silniki konserwuje After Run Oil od Model Technics.Wymienilem w swoim savagu rure na aluminiowa Golden Horizons http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXFWE4&P=M
Hamulec na podwojny tytanowy i tytanowy brake disk hub.A teraz czekam na zebatki Robinsona http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XFFK0&P=ML
Wszystko uff .Jak doszliscie do tego miejsca to gratuluje
Paliwo Model Technics Champion 20%Nitro

_________________
KUZI OGNIAAAAAAA!!!!!!!

Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 31, 2004 7:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 6:01 pm
Posty: 442
Ale zapomnialem dodac, ze auto poprostu wymiata jak nie wiem!Jest piekielnie szybkie i ma swietne przyspieszenie.Jezdze nim troche po ulicy ale mam w sam raz teren do niego!GÓRY, hillclimbing, skakanie, zjezdzanie z gory troche ryzykowne raz jak zahamowalem no to polecial przez przod i zrobil z dwadziescia obrotow.Autko jest bardzo wytrzymale, po kilku uderzenieach w drzewo, po kilku "dachach" nic sie nie dzieje!Poprostu czolg!
Coz dodac.Chyba nic jak cos sobie przypomne to dopisze
POZDRO

_________________
KUZI OGNIAAAAAAA!!!!!!!

Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 31, 2004 10:02 pm 
Offline

Dołączył(a): So maja 08, 2004 3:16 am
Posty: 267
Lokalizacja: PRUSZKOW TNX Pro + ZILLA
witam!
niestety wtykam sie jak ges w labedzie ze swoim terra cr....zle wymawianym zreszta (chodzilem do szkoly za czasow ruskiego i do tego nie cierpialem sie uczyc)

do konca tygodnia bedzie wykonane wszczepienie choc troche savage czyli silnik z szarpanka 4,11cm3 (mam nadzieje ze sie niezaszarpie)
mam nadzieje ze dobrze zrozumialem ze inne marki moga sie wtracic

a teraz do rzeczy
podstawowym problemem (nie tylko u mnie) bylo one away z ktorym sobie poradzilem wykonujac staly dostep WD40 polecam
pozatym silnik jaki byl 2,9 nadawal sie raczej do ulicznych sciganek niz do ciezkiego monstera no i z tego co wiem to o niebo gorszy dostep do czesci niz savage .
po zamontowaniu silnika mam nadzieje miec wiecej informacji zwiazanych z tematem savage
pozdrawiam - mam nadzieje ze niezostane uznany za intruza

_________________
januszc monster


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Savage 25
PostNapisane: Wt cze 01, 2004 11:53 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 22, 2004 10:20 am
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
No to tak... Na samym początku radził bym zaopatrzyć w zębatki od skrzyni, one chyba lęcą najczęściej... Następną rzeczą było by serwo z metalowymi zębatkami(co prawda jest tak taki amortyzator ale prędzej czy później serwo poleci) najlepiej trochę mocniejsze, seryjne ma 3.5kg ja jerzdźe na 11 albo 13 kilowym, nie pamiętam dokładnie ale różnica w sterowności jest naprawdę duża! .I ten taki tłumik uderzeń to ważna rzecz(nie wiedziałem o co z nim chodzi więc go zdięłem i rozwaliłem obudowę serwa z metalowymi zębatkami!!) Następną żeczą która zawiodła w moim modelu była śruba łącząca wał napędowy w dyfrem z przodu, jest to tak nietypowa śruba że nie można jej nigdzie kupić tylko z części HPI. Jeżeli chodzi o dzwony to jest naprawdę mocny ale... zdaża się coś razwalić, ja naprzykład rozwaliłem zbiornik paliwa. Dobrze by było zaopatrzyć się w takie gumowe osłony na ośki napędowe (te co wychdzą od dyfra do kół) by je ochronić. Po jeździe po torze motocrossowym naprawdę jest
niezaciekawie!!! No i roto-start... jusz mi się zdążyło że roto zawiódł, najczęściej gdy odpalałem to przycisk do włanczania roto [przestał działać, przegrzał się na stykach i co gorsz został w pozycji włączonej... zaczęły się kable dymić, wtedy trzeba jak najszybciej odłączyć barerie. Jak jusz roto ostygnie to postukać trochę w ten przycisk. jak nic nie da to poprostu go wymienić. Dobrze by było zaopatrzyć się w akkusy do modelu o dużej pojemność (ja mam 2300 sanyo, są świene!). Można zainwestować w 5cio celowe w tedy serwo ma więkrzego powera i jest szbsze. Trzeba mieć zapasową świece żarową, która psóje się żadko ale jednak. jeżeli ktoś ma problemy z odpalaniem to kupcie sobie panel startowy z wyjściem na glow pluga(wtedy zawsze jes dobra temp.) albo jest to wina paliwa. Trzeba kupować tylko specjalne do samochdów bo te inne mają za dużo oleju. Ja narazie jeżdźe na Model Techniksie ale przeżucam się na Tornado podobno jest lepsze. Silink dobrze by było konserwować najlebiej After Run Oil (Model Techmnics albo Tornado)no to to by było na tyle... Mam jeszcze pytanko czy: seryjnego Savaga 25 można odpanać w jakiś sposób klasyczną szarpanką 12V ??

_________________
Z Pozdrowieniami
Olaf & Savage 25


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Savage 25
PostNapisane: Wt cze 01, 2004 11:57 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 22, 2004 10:20 am
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
AAA i jeszcze zapomniałem dodać o śrubach w okolicach silnika są bardzo podatne na wykręcenia wię trzeba je potraktować takim płynem przeciw odkrenceniom jednym z takich jest Loccite(jakoś tak to się pisze;))

_________________
Z Pozdrowieniami
Olaf & Savage 25


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 01, 2004 8:53 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
olafz123 - jest takie cos jak edycja postu, nie ma potrzeby dawac jednego po drugim jak Ci sie cos przypomni....

a co do s25 to warto zmienic/dolozyc:

- filtr paliwa - PODSTAWA !!!
- filtr powietrza np. TMaxx Motor Saver
- 5-cio celowy pakiecik do odbiornika z wyjsciem na ladowarke
- ofna servo saver - roznica kolosalna + sterowanie na lozyskach (z Ofna Monster Pirate)
- serwo skretu na mocniejsze z metalowymi zebatkami
- dyferencjal na 4 zebatkach
- ciegno Ofna - poprawa hamulcow
- tlumik
- HD dog bones

w przypadku SS odpada tlumik i HD dog bones, ale trzeba zmienic bak (ma pobor z przodu i przy mniejszym stanie zbiornika, przy dodawaniu gazu ciagnie powietrze), warto zmienic sprzeglo na 3 czesciowe


i w przyadku SS i S25 mozna zmienic sprzeglo na Ofna MP 7,5

od razu mowie ze nie wszystko sa to moje pomysly ... grunt, ze dobre :)

_________________
pozdrawiam
tomalo


Ostatnio edytowano Śr cze 09, 2004 9:00 pm przez Tomasz Łuczyński, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 02, 2004 9:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 6:01 pm
Posty: 442
No to ja powiem ze mam jeszcze nowy filtr powietrza K&N, ktory jest super i goraco go polecam.Jak bedziecie sie wybierali na jazde pos niegu czy po wodzie albo czyms mokrym to radze zabezpieczyc serwa.Mianowicie wyjac serwa a nastepnie wlozyc je do balonow(zwyklych takich do dmuchania) wycaic otwory na srubki itp., zalozyc i jest gotowe.Zapewnia szczelnosc i jest dosyc pewne.I po kazdej jezdzie ladnie czyscie swojego savaga w okolicach skrzyni biegow i silnika tak zeby nic tam nie zostawalo, reszte tez oczywiscie umyc.Radze uzywac do tego pedzla malarskiego, ktory jest bardzo dobry do takich rzeczy.I zamiast zwyklych baterii w odbiorniku kupcie sobie akumulatorki AA.Ja mam 2100NiMh

_________________
KUZI OGNIAAAAAAA!!!!!!!

Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 02, 2004 9:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 6:01 pm
Posty: 442
OOOO przypomnialem sobie, kupcie smar do lozysk jednokierunkowych (One Way Lube) trzeba systematycznie smarowac a one way nie powien zaczac sie slizgac, i dwa filtry paliwa, gwarancja ze zaden "syf" nie dojdzie do silnika.Aha i polecam to sprzeglo http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 55533&rd=1
Nie posiadam tekiego ale jest ono najlepsze, poprostu klasa sama dla siebie

_________________
KUZI OGNIAAAAAAA!!!!!!!

Pozdrawiam,
Marcin


Ostatnio edytowano Śr cze 02, 2004 9:33 pm przez Savage25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 02, 2004 9:31 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
Najlepszy silnik do Savage (i nie tylko, ogolnie do monsterkow) niewymagajacy konwersji:

Sirio .27 XL Racer Monster Horsepower 27 XL - 3,1 hp, obr max 39.000 obr

savage bardzo ladnie smiga tez na Team Orion Wasp .26 (2,7 hp obr max 37 000) i Ofna Picco .26 (2,7 hp, obr max 37 000) - te dwa sa porownywalne, jednak zdecydowanie wymiekaja przy Sirio

w przypadku seryjnego silnika Nitro Star S-25 polecam wieksza glowice - np. NOVA RACING...

jeszcze jedna taka rada, prosta a jakze skuteczna... - przewod paliwowy doprowadzajacy paliwo do silnika warto zrobic sobie troche dluzszy niz jest oryginalnie - dluzszy przewod zapewnia wiekszy zapas paliwa w ptrzypadku zaliczenia przewrotki na plecy, co daje wiecej czasu na dojscie do autka i przywrocenie go do normalnej pozycji bez koniecznosci ponownego zapalania...

a skoro przy zapalaniu jestesmy - przed rozruchem zdjac z tlumika przewod laczacy tlumik i bak i dmuchnac - zapewnia to dotarcie paliwa do gaznika i tym samym szybki rozruch... oczywiscie jest to przydatbne tylko w przypadku kiedy mielismy pusty bak, nalalismy i przewod paliwowy jest pusty...- pewwnie wiekszosc z Was to wie, ale moze komus ta rada sie przyda :)

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 03, 2004 9:28 am 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
sprzeglo aluminiowe jest calkiem niezle fakt, ale o ile wiem najlepsze teraz jest fioroni turbo sliding clutch, a ja i tak wolalbym silnik RB .28 8) inna sprawa ze sirio faktczynie niezle sobie poradzil wyciagajac 2,93 Hp na hamowni ( 30% nitro :D)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 03, 2004 7:10 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 6:01 pm
Posty: 442
Jeszcze proponuje rozwiazanie ze sprezynami, chodzi o to zeby na przod zalozyc cztery miekkie (czerwone) sprezyny a na tyle zostawic seryjne czarne.Dobre na teren i radzilbym tez zmiane opon i felg na jakies moze Pro-Line Big Joe i felgi Mambo, ladnie wygladaja.Gdy wymieniecie oponki to savage jest duzo bardziej stabilny i sie nie wywraca tak czesto :wink:

_________________
KUZI OGNIAAAAAAA!!!!!!!

Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 03, 2004 9:26 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
to moze zrobmy wszyscy tak:

1. obserwujemy aukcje Promiana, patrzymy co sprzedaje i piszemy ze trzeba to wymienic...
2. przegladamy posty Promiana, patrzymy co dokupil do savage i puszemy ze jest to najlepsze rozwiazanie ...

:)

a tak powaznie:
rurka na antene ma to do siebie ze przy dachowaniu moze i lubi sie zlamac... Sa dwa proste sposoby na rozwiazanie tego problemu:

sposob nr 1

Potrzeba kawalek przwedu paliwowego ok. 2 cm (najlepiej takie z grubymi sciankami - ale bez przesady, zeby miescil sie w otworze w dachu)

przecinamy rurke na antene na wysokosci dachu , bierzemy kawalek przewodu paliwowego , laczymy dwa kawalki rurki wkladajac je w ten przewod (w ten sposob uzyskujemy elastyczne polaczenie - cos na zasadzie przegubu)

sposob nr 2.
robimy otworek w tylniej szybie i tamtedy wypuszczamy rurke z antenka... :)

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 1:24 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL