Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 10:24 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 10:24 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 12:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
Mam pytanie jaki olej najlepiej wlac do kubka dyfra by chodził bez zarzutów? no i czym smarowac tą duzą zębatke głowna dyfra i ta mała co go napedza?

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 2:52 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 28, 2003 10:10 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gorzów wlkp
Jaroska3 napisał(a):
Mam pytanie jaki olej najlepiej wlac do kubka dyfra by chodził bez zarzutów? no i czym smarowac tą duzą zębatke głowna dyfra i ta mała co go napedza?
Jeśli chodzi o olej do dyfrów to wg.ofny-sam stosuję jest takie założenie
10 000 do dyferencjału przedniego,
5 000 do dyferencjału środkowego,
3 000 do dyferencjału tylnego.
Należy napełnić w 3/4 dyferencjału.

Jeśli chodzi o smarowanie zębatki.. chodziło Ci o zębatkę Na dyfrze centralnym(odbierająca) a na silniku (Atakująca).Nie samruję się ich nie jest to potrzebne wręcz zbyteczne...-piasek itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 2:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
Nie, nie chodzi mi o smarowanie zebatek odbioru i ataku tylko tej duzej zebatki na dyfrze tej satelity takiej :) A z tym laniem oleju wg ofny, to jest do bagusa a ja potrzebuje do monstera.. Wiec prosiłbym by gestości oleju podane były do monstera :P

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 3:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 27, 2005 4:35 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Gdansk
a kto mowi ze w monsterze trzeba lac olej? w savage stosuje sie smar staly i myse ze o to Ci chodzi. Tym samym smarem mozesz przesmarowaz zewnatrzny wieniec na dyfrze.

_________________
Darmowy podpis, to jest to!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 3:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co się orjentuje do monsterów leje się sporo gestrze oleje. A jaki zalejesz zależy co chchesz uzyskać. Olej w dyferencjałach wpływa na zachowanie modelu

_________________
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1098538


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 8:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 28, 2003 10:10 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gorzów wlkp
Jaroska3 napisał(a):
A z tym laniem oleju wg ofny, to jest do bagusa a ja potrzebuje do monstera.. Wiec prosiłbym by gestości oleju podane były do monstera :P
Trzeba było bardziej sprecyzować swoje pytanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 21, 2006 11:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 28, 2004 1:32 am
Posty: 339
Lokalizacja: RC SMOKI Krakow :-)
hopkins_fbi napisał(a):
Jaroska3 napisał(a):
A z tym laniem oleju wg ofny, to jest do bagusa a ja potrzebuje do monstera.. Wiec prosiłbym by gestości oleju podane były do monstera :P
Trzeba było bardziej sprecyzować swoje pytanie.


Hopkins, zerknij prosze na nazwe TEGO działu. Stoi napisane "MONSTER TRUCK" więc o co Ci chodzi ?

Wracając do pytania - w tylnym dyferku mam 50000, w przednim 20000.
Jest OK, bo przy tej średnicy kół niestety wielkość elementów dyfra jest taka sama jak w bagusku i trzeba lac gęsty olej. Monstery mocno odciążają wewnętrzne koła w ostrych zakrętach i od razu wewnętrzne koła tracą trakcje wyraźnie przyspieszając. Gęsty olej eliminuje to w znacznym stopniu. Niestety - kosztem sterowności modelu - staje się wtedy zdecydowanie podsterowny.
Przekładnię dyfra smaruję zwykłym smarem typu "uniwersalny" lub dawniej towot.

W

_________________
RC SMOKI KRAKOW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 12:34 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Wojtek Brudnik napisał(a):
w tylnym dyferku mam 50000, w przednim 20000.
Niestety - kosztem sterowności modelu - staje się wtedy zdecydowanie podsterowny.


Może się mylę przy takiej kombinacji czyli gęstszy tył model powinien być nadsterowny. Przecież gęstszy olej powoduje szybszą utratę przyczepności przez wewnętrzne koło a co za tym idzie poślizg. Nie mam racji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 12:52 am 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
Panowie a co myslice o daniu oleju takiegosamego do oby dwuch dyfrów? Czyli te 50000 Wt :)?

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 8:45 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 28, 2004 1:32 am
Posty: 339
Lokalizacja: RC SMOKI Krakow :-)
Nie jest do końca tak, bo sav z gęstym olejem z tyłu "wyjeżdża" z zakrętów.
Spróbuj z tym 50k, jak Ci będzie pasowało to OK. Czasem to co mnie pasuje, komuś zupełnie nie leży...
W

_________________
RC SMOKI KRAKOW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 9:09 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Wojtek Brudnik napisał(a):
staje się wtedy zdecydowanie podsterowny.

To proponuję zamienić olej "miejscami". Na przód dać gęstszy a na tył żadszy. W moim przypadku to zlikwidowało podsterowność na gazie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 9:16 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem nie jest to dobra opcja. Momo iż mam model buggy nigdy nie zalałem przód i tył tym samym olejem. Najlpiej kupic kilka gestości i zalewać i testowac, a w tedy będziesz mógł stwierdzic co dla ciebie jest najlepsze w miejscu którym jeżdzisz

_________________
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1098538


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 9:44 am 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
Piotr Michalski napisał(a):
Wojtek Brudnik napisał(a):
staje się wtedy zdecydowanie podsterowny.

To proponuję zamienić olej "miejscami". Na przód dać gęstszy a na tył żadszy. W moim przypadku to zlikwidowało podsterowność na gazie.



Raczej zrobie to tak, ze na przód dam gestszy wtedy bedzie miał lepsza "przyczepnosc" a na tył zadszy olej i mysle ze będzie gitarka. Niby czemu nie lać takiego samego oleju na oba dyfry? Std mam olej bardzo gesty w obu dyfrach i model trzyma sie dobrze i nie widze zeby mi w zakretach odwrówał... :) To czekam jeszcze na jakies odpowiezi, tylko Panowie bez kłotni ;-)

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 10:24 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Najlepiej sprawdza się czy są dobrze dobrane oleje na torze. Inaczej nie zaobserwujesz tak szybko i dokładnie różnicy w prowadzeniu modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 22, 2006 10:31 am 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 29, 2004 12:00 pm
Posty: 1726
Lokalizacja: Szczecin
No właśnie sprawdziłem to na torze w Szprotawie, model mi n ie odjezdzał na zakretach i jak dawałem w palnik ostro to nie wyjezdzał bokiem. to moze jednak dam ten olej 50000 wt do obu ??

_________________
Panicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 10:24 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL