Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:22 am

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:22 am




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn kwi 28, 2014 8:00 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 28, 2008 4:53 pm
Posty: 508
Lokalizacja: Vratislavia
Przed nami ostatnie, dziesiąte, finałowe zawody cyklu PMMS RC 2013/2014 ale już myślimy o kolejnym piątym sezonie cyklu PMMS RC. Mamy nadzieję, że po jego zakończeniu będziemy mogli powiedzieć, że piąty sezon zawodów był na piątkę. Na początek przedstawiamy wstępny, roboczy kalendarz zawodów w nadchodzącym cyklu:
1. 5-7.09.2014 - miejsce: Ścinawka - zawody od piątku do niedzieli!
2. 11.10.2014 - miejsce: Ścinawka - Memoriał Artura Dzierzęckiego
3. 8.11.2014 - miejsce: Wrocław
4. 22.11.2014 - miejsce: Wałbrzych lub Walim
5. 6.12.2014 - miejsce: Ścinawka
6. 17.01.2015 - miejsce: Wrocław lub Ścinawka
7. 7.02.2015 - miejsce: Walim
8. 21-22.03.2015 - miejsce: Nowa Ruda
9. 11.04.2015 - miejsce: Ścinawka
10. 9.05.2015 - miejsce: Ścinakwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 15, 2014 5:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt kwi 10, 2007 5:49 pm
Posty: 443
Lokalizacja: Poznań
Zawody od piątku do niedzieli to znaczy podzielone dni na konkretne klasy ?

_________________
Pozdrawiam
Marcin Grygiel
YOKOMO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 15, 2014 5:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Nie. To tak jak w Nowej Rudzie. Treningi,eliminacje i finały rozłożone na trzy dni. Czyli,że zasadnicze zawody to dwa dni ,sobota i niedziela. Szczegóły na początku czerwca.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 6:56 am 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Witam,

Grupa osób które regularnie ścigają się w Ścinawce w klasie Stock ma propozycje zmiany przepisów, ktore byłyby zbieżne z tym co dzieje sie na ETS czy Mibospot. Porpopozycja na sezon halowy jest taka:
- regulator "No timing" obowiązkowa migająca dioda potwierdzająca
- silnik 13.5t
- przełożenie 5.0 lub wyższe

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 10:07 am 
Offline

Dołączył(a): So lis 05, 2005 5:55 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Rzadko pisze na forum, ale pod tym postulatem podpisuje się dwoma rękami.
Myślę, że czas zakończyć wyścigi zbrojeń i skupić się na umiejętnościach.
Piszę to również w imieniu Krisa jr. który od przyszłego sezonu chciałby
przejść do grupy wyżej.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof "TTQ" Pick
www.rctecnica.pl
biuro@rctecnica.pl
Poznań


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 4:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
ETS to zawody trwające 3 dni,Mobi to chyba 2 dni. Jak rozwiązać kontrolę tych wszystkich parametrów podczas napiętych czasowo zawodów. Będzie trzeba albo zlikwidować jakąś klasę,albo ograniczyć ilość zawodników,albo zmniejszyć ilość eliminacji.Co trakcyjnie to zmieni ,klasa będzie szybsza od obecnej?
Na ostatnim ETS było 12 grup.U nas bywa 9 grup ,w tym 1:12 jadące 8 minut to jakby podwojenie grupy.
Oczywiście czekamy na komentarze zawodników.
Ps. Głównym decydującym w kwestiach przepisów jest i tak Marek. :D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 5:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 14, 2009 6:45 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Opole
Według mnie nie będzie większej różnicy w czasie zakończenia zawodów.
Część zawodników ze Stock-a przejdzie po prostu do klasy ProStock. Więc liczba zawodników w klasie Stock się zmniejszy co również ograniczy ilość grup w w/w klasie.

_________________
FORTAsport - Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 7:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt cze 20, 2008 7:56 am
Posty: 757
Lokalizacja: Ludwikowice Kłodzkie
Tomasz Kilian napisał(a):
Część zawodników ze Stock-a przejdzie po prostu do klasy ProStock. Więc liczba zawodników w klasie Stock się zmniejszy co również ograniczy ilość grup w w/w klasie

Wg. tego co napisałeś nie ma gwarancji zmniejszenia się grup, a dodatkowo dodałeś kolejną klasę ProStock czyli będzie 9 klas modeli z czego średnio może wyjść ok. 12-13 grup w zawodach...

_________________
pozdrawiam
Irek Działkowski
http://www.facebook.com/pages/zabawa-mo ... 0466587537


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 06, 2014 11:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 11, 2007 7:42 am
Posty: 25
Lokalizacja: Poznań
Pozwalam sobie zabrać głos, nie jestem zawodnikiem a będę pisał w imieniu Michała i Moim, wiadomo dlaczego :)
Oczywiście podpisuję się pod postem Grzegorza i uważam, że w dzisiejszych czasach trzeba dostosować się do trendów europejskich. Jeżeli Nasi zawodnicy mają polepszyć swoje umiejętności to muszą szkolić się na podobnych zasadach. Mieliśmy okazję uczestniczyć w kilku zawodach na terenie Naszych zachodnich sąsiadów, mieliśmy również okazję ścigać się na ETS - wszędzie wyglądało to podobnie, ale zupełnie inaczej niż u Nas (mam na myśli cykl PMMS). Wszędzie klasa STOCK ma ograniczenia do no timing, określony typ silnika oraz ograniczenie przełożenia. Generuje to bardzo podobne a nawet niemal identyczne parametry modelu a najistotniejszym czynnikiem w rywalizacji stają się umiejętności. Obecna forma klasy Stock nie ma z tym nic wspólnego. Które rozwiązanie jest lepsze nie trzeba nikomu udowadniać, wystarczy przeanalizować rosnącą frekwencję zawodników na zawodach typu ETS oraz wyniki konfrontacji zawodników trenujących normalny Stock z tymi, którzy ścigają się "timingowym" pseudo Stockiem.

Zaremba Lesław napisał(a):
ETS to zawody trwające 3 dni,Mobi to chyba 2 dni. Jak rozwiązać kontrolę tych wszystkich parametrów podczas napiętych czasowo zawodów. Będzie trzeba albo zlikwidować jakąś klasę,albo ograniczyć ilość zawodników,albo zmniejszyć ilość eliminacji.


Czas trwania ETS nie wynika z konieczności przeprowadzania kontroli, ten czas wygenerowany jest przez ilość uczestniczących zawodników (np. 250 osób) oraz przez ilość rozgrywanych biegów (treningi kontrolowane, preeliminacje, eliminacje, finały). Sama kontrola nie ma wpływu na czas zawodów !!!
Czas pomiędzy biegami liczony jest w sekundach a nie w minutach - tutaj można dużo zyskać :)

Kontrolę można przeprowadzić w trakcie biegu grupy Hobby, jadącej przed Stockiem, nie będzie to miało wpływu na przebieg zawodów.

Zaremba Lesław napisał(a):
Co trakcyjnie to zmieni ,klasa będzie szybsza od obecnej?

Nie chodzi o zmiany trakcyjne !!! Chodzi o szlifowanie umiejętności, obecnie wygląda to jak wyścig zbrojeń a najczęstszym problemem zawodników jest kłopot z ogarnięciem elektroniki, utrzymaniem temperatury regla i silnika, mało kiedy rozmowy dotyczą techniki jazdy.

Zaremba Lesław napisał(a):
Na ostatnim ETS było 12 grup.U nas bywa 9 grup ,w tym 1:12 jadące 8 minut to jakby podwojenie grupy.
Oczywiście czekamy na komentarze zawodników.

Na ostatnim ETS było grup 25, ale to nie jest temat o którym mamy rozmawiać :)

Zaremba Lesław napisał(a):
Ps. Głównym decydującym w kwestiach przepisów jest i tak Marek. :D

Liczę na rozsądek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 6:07 am 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Czytający moje posty zapewne pamiątają, że byłem i jestem zwolennikiem opon kontrolowanych. Wprowadzając opony kontrolowane CPX kierowaliśmy się ceną oraz tym, że w zasadzie nasi najbliźsi sąsiedzi Niemcy, Czechy, Słwowacja i większa część Europy ścigała się indoor na CPX Carpet. Przez ostatnie dwa sezony to się zmieniło. Zostaliśmy z kontrolowanymi CPX na końcu. Aktualnie dookoła nas jeździ sie na oponach RIDE REX 30 (na hali). Przede wszystkim są bardzo dobrej jakości, jazda tymi oponami wystarcza na dużo dłużej niż CPX przez co są finalnie bardziej ekonomiczne. Dla zawodników, którzy ścigają się w innych seriach wyścigowych poza Polską, Ścinawka byłaby miejścem gdzie w tych warunkach można potrenować. Opony REX 30, najbliżej nas, są kontrolowanymi na Mibosport oraz w Hudy Arena.

Cena CPX oferowana w Ścinawce jest w cenie PLN 80, opony REX (po rozmowach z dysttrybutorem i większych ilościch) myżlę że można sprowadzić do PLN 100 ale to oczywiście wymagałoby sprawdzenia.

Idźmy do przodu i twórzmy u nas warunki do ścigania takie jak są w najlepszych seriach wyścigowych, tylko to daje szanse rozwoju.

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 6:58 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Żeby zachęcić do dyskusji ,będę polemizował.
1.Oczywiście wprowadzenie dodatkowo klasy Top Stock nie wchodzi w rachubę,ewentualna zamiana.
2.Konieczność kontroli technicznej wykluczy dwu minutowe odstępy pomiędzy biegami (na Mobi jest mniej eliminacji.-chyba).
3.Nie wszyscy zawodnicy startują za granicą i tu odzywa się ekonomia (konieczność zakupu nowego silnika)
4.Można pozbawić Stocka timingu.
5.CPX zostały wybrane z powodu dostępności.Jest Krajowy dystrybutor.Opony REX z tego co wiem nie są dostępne na naszym rynku( w Forta sport są na
zamówienie)
6.Jest klasa Modi...,której zawodnicy z dziwnym strachem unikają. Klasa dla tych ,którzy chcą się rozwijać.
7.ETS jest ogromnym przedsięwzięciem.Gdybyśmy chcieli kopiować dokładnie co tam się dzieje,trzeba by zacząć od wpisowego ,tak żeby można było "z
czego" wprowadzać pewne rozwiązania.Zapewne firmy mają swój udział sponsorski wynikający z zastosowania jednakowych silników, udostępnianych
przez organizatora.ETS stać też na posiadanie puli kół,które też zmieniają się.Początki to LRP.Przy takiej imprezie i współpracy z firmami ,mogą sobie pozwolić
na wypracowanie "swoich"kół,zapewne nie bez udziału sponsoringu. Czy któryś z Naszych dystrybutorów podejmie takie wyzwanie ? Póki co ,żaden z
producentów nie jest zainteresowany naszą imprezą.
8.Celem Ścinawki jest popularyzacja modelarstwa i "wciągnięcie"jak największej ilości osób do naszej pasji. To w kierunku tych przyszłych zawodników
skierowany jest wzrok organizatorów.
9.Dyscyplina niektórych zawodników wyklucza sprawność przeprowadzenia zawodów z restrykcyjnymi kontrolami.Dowód zawody w Nowej Rudzie.Problem przysparzali właśnie Ci "obyci "zawodnicy.
Oczywiście wszystko to co napisałem można zakwestionować,jednak konstruktywna dyskusja pomoże podjąć decyzję.
Ps.Tak popełniłem błąd w wyliczeniu ilości na ETS.Ale wydaje mi się,że bardziej adekwatne są zawody Mobi.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 7:45 am 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Sukces serii Mibo polega na tym, że jest kopią ETS i przyciąga nowych jak i przede wrzystkim dobrych i bardzo dobrych zawodników. Mibo to zawody gdzie w tym samym czasie jedzie się on i offroad. Nie ma najmniejszych problemów z kontrolą techniczną, podam przykład:

1. Modified (kontrolowane opony RIDE) przed biegiem są kontrolowane:
- waga
- prześwit
- opony

2. Stock (kontrolowane opony RIDE, silnik 17.5T, przełożenie 4.0) przed biegiem kontrolowane jest:
- waga,
- prześwit
- opony
- silnik

Po biegu w klasie STOCK wyrywkowo wołana jest na dodatkową kontrolę po biegu klasa STOC i sprawdzane jest przełożenie, no boost w regulatorze. Jeśli regiel nie był w konfiguracji no boost albo przełożenie było niższe niż 4.0 zawodnik jest zdyskwalifikowany z całych zawodów. Na ETS przyłapanie na niższym przełożeniu skutkuje wykluczeniem z CAŁEGO CYKLU do końca sezonu!

Co do opon Ride, nie wiem czy do tego potrzebny jest dystrybutor, może organizator PMMS zwrocić się do Toni'ego i sprawę omówić.

13.5T noo bost jest prędkościowo na pozimie otwartego 17.5. 17.5T bez boost nawet z przełożeniem 4.0 jest już sporo wolniejsze. Parametry prędkościowe na 13,5T no boost 5.0 na hali są optymalne.

Proponowane 13.5T no boost przełożenie 5.0 to propozycja zmianay przepisów klasy STOCK i odejście od 17.5T boosted.

W Ścinawce w ostatnim sezonie wprowadziliśmy skopiowaną z ETS klasę Formuła (poza silnikiem) przepisy z ETS, wydawało się że formuła umarła i jeszcze na oponach gumowych ... a okazuje się, że raczej idzie to w bardzo pozytywnym kierunku. Może warto wykonać pozytywny skok i w klasie STOCK.

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 11:21 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Co do Formuły to bym dyskutował...Przeszli do niej zawodnicy ,którzy startowali w wyższych klasach.Mam nadzieję,że nie w pogoni za wynikami.W naszych warunkach Stock z Boostem był na pograniczu z Modi pod względem wyników.Jeśli zrobimy 17,7 bez boost będzie różnica do Modi i będzie tak jak w Czechach tych zachodnich. Co do kół to na jakiej zasadzie mielibyśmy się dogadać z Tonim ? Musielibyśmy stać się dystrybutorem tych kół. Zakupić i potem odsprzedawać. Nie jest to możliwe. Dotychczas płacimy za to co sprzedamy. Zapotrzebowanie na koła nie jest takie duże i koszty przesyłki znacznie wpłynęły by na ich cenę. CPX 80 zł, te koła ETS patrząc na cenę na Forta sport myślę,że taniej niż 110 zł nie zdobędzie się.Gdyby któryś z dystrybutorów podjął by się posiadania tych kół mogli byśmy próbować dojść do porozumienia.A jak jest z tymi silnikami? Każdy ma swój czy są udostępniane. Dla nas dość istotnym też powinno być promowanie krajowych dystrybutorów.Chcielibyśmy uaktywnić ich w uczestnictwie w zawodach.
Co do przełożenia to Grzegorz po Twoim poście straciłem orientację czy ma być przełożenie 4 czy 5.I już jest rozbieżność...
Ponadto w Klasie Stock startowało 50 zawodników i czekamy na ich głosy.Zwłaszcza tych ,którzy bywali regularnie.
Zapraszam do dyskusji szersze grono osób.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 11:27 am 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Już wyjaśniam przełożenie STOCK na ETS i MIBO:

1. ETS - 13.5T no boost - przełożenie 5.0
2. MIBOSPORT - 17.5T no boost - przełożenie 4.0

Propozycja jest aby na Scinawce jechać 13.5T no boost przełożenie 5.0 tak jak na ETS. Znając opór materii silnik dowolny ale ideałem powinien być jednakowy silnik.

Silniki:

ETS - silnik wypożyczany na zawody za opłatą na każdych zawodach, potem zwracany organizatorowi
MIBO - silnik własny, cena zakupu na mibo jest promocyjna ale tylko LRP X12 lub X20 i jego odpowiedniki Nosram mogą być.

Zawodnicy, którzy pojawili się klasie Formuła zobaczyli, że można się bardzo fajnie ścigać i wcale nie jest taka łatwa do jazdy jakby się wydawała. Na ETS Formuła ma swoją pozycję i ścigają się nią znaczący zawodnicy. Na Ścinawce patrzyłbym na zaowdników którzy przeszli do startów w formule jak na tych co ją promowali niż gonili za wynikiem.

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 3:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Czyli jeden wniosek ,który się nasuwa sam.17,5T i 0 boosta.Nie pociągnie za sobą dodatkowych kosztów.Co do przełożenia to zawodnicy kombinując z przełożeniami sami sobie wyrządzają krzywdę.
Mobi to ewidentne zawody dystrybutora w którego interesie leży sprzedaż konkretnych wyrobów.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:22 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL